33.2 C
București
marți, iulie 5, 2022

Agribusiness – Agroland Agribusiness – profit net în creștere cu 110% – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Caracteristicile piețelor externe de interes pentru magazinele online din România, resursele umane în perioada post-pandemică, evoluția pieței forței de muncă în companiile implicate în comerțul electronic și multe alte teme vor fi prezentate la Conferința Profit.ro - DPD România Barometrul e-Commerce...

„Prima parte a anului 2022 a fost o perioadă grea în domeniul agricol și agroalimentar, cu multe provocări, dar și cu multe oportunități pe care cred că am reușit să le exploatăm la maximum, după cum se poate observa și la nivelul rezultatelor înregistrate de companie.

Creșterea veniturilor companiei în primul trimestru din 2022 a fost determinată de o apreciere cu 42% a veniturilor din vânzarea mărfurilor, care au ajuns la 18,3 milioane de lei, în timp ce reducerile comerciale acordate s-au înjumătățit, ajungând la 2,3 milioane de lei, o scădere cu 46%.

Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 15,9 milioane de lei în T1 2022, o creștere cu 86% față de T1 2021, EBITDA de 1,5 milioane de lei, o apreciere cu 201% și un profit net de 0,84 milioane de lei, o majorare cu 110% comparativ cu T1 2021. 

Creșterea veniturilor companiei în primul trimestru din 2022 a fost determinată de o apreciere cu 42% a veniturilor din vânzarea mărfurilor, care au ajuns la 18,3 milioane de lei, în timp ce reducerile comerciale acordate s-au înjumătățit, ajungând la 2,3 milioane de lei, o scădere cu 46%. În contextul actual de creștere a inflației care a dus la creșterea costurilor materiilor prime, a energiei și utilităților, prețurile au crescut și în agrobusiness, iar reducerile oferite de către companie clienților au scăzut în concordanță cu piața.

În ceea ce privește împărțirea veniturilor pe categorii, în T1 2022, cea mai mare creștere la nivelul cifrei de afaceri a fost înregistrată la categoria de fertilizanți, care a contribuit cu 137% la veniturile totale, respectiv cu 7,7 milioane de lei, urmată de categoria de vânzări de semințe care a crescut cu 41%, ajungând la 5,9 milioane lei. În plus, în această perioadă au crescut și prețurile la produsele vândute, comparativ cu anul trecut. Aceste categorii au avut cea mai mare contribuție datorită specificului campaniei agricole din primul trimestru al anului, când sunt realizate lucrări de însămânțare și aplicare a tratamentelor. Vânzările de pesticide au scăzut cu 19%, la 4,3 milioane de lei, pe fondul debutului cu întârziere a sezonului și a existenței în continuare a unor produse nelivrate comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021. În 2022 sezonul a început cu o întârziere de 3-4 săptămâni.

În primul trimestru din 2022, compania s-a axat pe realizarea de stocuri pentru întreg anul pentru a fi pregătită de creșterile suplimentare de preț cauzate de o serie de factori, precum inflația fără precedent la nivel global, lipsa de materii prime și produse finite și războiul din Ucraina. De asemenea, rata de recuperare a creanțelor a Agroland Agribusiness este peste media industriei în care compania activează și conform conducerii, aceasta va fi menținută și în acest an.

În ceea ce privește activitatea companiei pe piața de capital, în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din data de 29 aprilie 2022, a fost aprobată plata dividendului în numerar în valoare totală de 826.875 lei din profiturile societății către acționarii care dețin acțiuni AAB la data de 7 iunie 2022. Dividendul brut, care va fi plătit la 23 iunie are o valoare de 0,735 lei pe acțiune. În același timp, Agroland Agribusiness va emite și acțiuni gratuite, care vor fi distribuite în proporție de 4 acțiuni gratuite pentru fiecare acțiune AAB deținută. 

Acțiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de peste 30 milioane de lei.

Compania activează în acest moment în zona de Sud a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmbovița, Ilfov, Ialomița, Călărași, Tulcea, Brăila și Constanța. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanții, pesticidele, semințele și combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată și în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziționează cereale de la fermieri și le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar și ca potențial cumpărător al culturilor fermierilor.
 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!