4.4 C
București
marți, decembrie 7, 2021

Agribusiness – ZF Agropower. Ambiţia de a duce produsul românesc în supermarketuri ar trebui să aibă loc după ce pieţele agroalimentare sunt saturate cu produse româneşti. Avem multe pieţe goale. În România sunt puţin peste 500 de pieţe agroalimentare -Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

... „Cred că în loc de 3-4 pieţe mari în fiecare oraş, avem nevoie de două-trei pieţe mici în fiecare cartier.“ Micii producători români ar trebui să se îndrepte fie singuri.

ZF Agropower. Ambiţia de a duce produsul românesc în supermarketuri ar trebui să aibă loc după ce pieţele agroalimentare sunt saturate cu produse româneşti. Avem multe pieţe goale. În România sunt puţin peste 500 de pieţe agroalimentare


09.11.2021, 00:05

Autor:


Florentina Niţu

Print
Mail

Circa 50% din producţia de fructe şi legume a României este vândută în pieţe. „Cred că în loc de 3-4 pieţe mari în fiecare oraş, avem nevoie de două-trei pieţe mici în fiecare cartier.“

Micii producători români ar trebui să se îndrepte fie singuri, fie într-o formă organizată către pieţele agroalimentare româneşti, pentru că au acces simplu şi direct la consumator, iar astfel veniturile pe care le obţin din vânzarea produselor pot fi mai mari şi le pot susţine dezvoltarea, necesară pentru ca deficitul comercial cu produse agroalimentare să se reducă în timp, a fost una dintre concluziile ediţiei din 8 noiembrie a emisiunii ZF Agro­power, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi.

„Ambţia de a duce produsul românesc în supermarketuri şi hipermarketuri ar trebui să aibă loc după ce pieţele agroalimentare sunt saturate cu produse româneşti. Avem multe pieţe goale, iar de la an la an tendinţa este de regres. Am lansat campanii pentru dialog, ca să găsim soluţii viabile să vină producătorii mici sau cei asociaţi să vândă la noi“, a spus Teodor Birţ, preşedinte al Asociaţiei Administratorilor de Pieţe din România.

Asociaţia are 35 de membri din cele mai mari municipii din România şi gestionează peste 250 de pieţe agroalimentare, având mai mult de 8.000 de mese şi tarabe şi peste 4.000 de spaţii comerciale, unde se comercializează produse de pani­ficaţie, produse lactate sau preparate din carne.

„Pentru produsul românesc, piaţa este soluţia simplă şi la îndemână pentru desfacere. În zona Sibiului stăm bine, avem mulţi producători, dar sunt pieţe în ţară în care nu este niciun producător român. Piaţa este uşor de accesat de producătorul mic şi mijlociu şi cred că de aici ar trebui să înceapă discuţiile despre desfacerea produsului românesc“, a mai spus Birţ. 

De asemenea, Marian Cioceanu, preşedinte al Asociaţiei Bio România, care realizează grisine bio, crede că piaţa agroalimentară este singura supapă astăzi prin care micii pro-ducători români să-şi pună produsele pe piaţă. „Supermarketurile şi hipermarketurile sunt pentru producătorii medii şi mari.“

„Cred că nu ar trebui să fie doar 3-4 pieţe mari în fiecare oraş mare, ci două-trei pieţe mici în fiecare cartier, pline cu producători români. (…) Produsele din micile gospodării trebuie colectate şi depozitate la nivel central şi comercializate în pieţele agroalimentare. Eventual, găsim şi un vânzător, dar am deschide nişte breşe prin care consumatorul român să mănânce produse româneşti de la micul fermier“, a afirmat Cioceanu.

În primul semestru din acest an, România a importat produse alimentare şi animale vii în valoare de 5,18 miliarde de euro, potrivit datelor de la INS. În 2020, ultimul an pentru care există date centralizate dispo­ni­bile, importurile totale de carne au fost de 911 milioane de euro, de 4,6 ori mai mari decât exporturile, iar carnea de porc a reprezentat 65% din totalul cărnii importate ca valoare.

 

Ovidiu Bucătaru, CFO, Grup Şerban Holding

Eficienţa financiară este unul dintre cele trei elemente pe care trebuie să le avem în vedere. Discutam în ultimii doi ani de relizilienţă, de impact social şi eficienţă financiară şi astăzi cu atât mai mult trebuie să avem asta în vedere, uitându-ne cum putem să păstrăm acei indicatori care să ne permită să capitalizăm din veniturile pe care le realizăm şi să continuăm procesele investiţionale.

 

Teodor Birţ, preşedinte, Asociaţa Administratorilor de Pieţe din România

Deţinem spaţii de comercializare cu un vad foarte bun în oraşele în care suntem prezenţi. Am încercat şi încercăm continuu să convingem producătorii să vină în pieţe. Am militat pentru înfiinţarea de asociaţii şi cooperative, am încercat să găsim modalităţi ca oamenii să reuşească să vină la piaţă să vândă şi am scos în evidenţă calitatea produsului românesc.

 

Marian Cioceanu, preşedinte, Asociaţia Bio România

Piaţa agroalimentară este singura supapă astăzi prin care acei mici producători români să-şi pună produsele pe piaţă. Supermarketurile şi hipermarketurile sunt pentru producătorii medii şi mari.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!