Numărul companiilor româneşti (francizorilor) care mizează pe dezvoltarea prin sistemul de franciză a crescut cu 30% în perioada 2020-2022 comparativ cu 2019, conform unei analize realizate de o companie de consultanţă în domeniu, relatează Agerpres. Francizarea a devenit una dintre metodele preferate de scalare a afacerii pentru antreprenorii din România datorită posibilităţii de a creşte business-ul de până la 10 ori mai mult într-un timp mai scurt comparativ cu alte metode de scalare, arată Franchwise.
Astfel, căutând soluţii de scalare a business-ului şi de distribuire a riscului, aproape 80 de companii locale au optat în perioada 2020-2022 pentru dezvoltarea business-ului prin lansarea de concepte de franciză pe piaţa din România şi pe pieţe internaţionale. Principalele industrii din care provin companiile care s-au francizat sunt HoReCa, retail şi servicii, iar principalele oraşe sunt Bucureşti, Cluj-Napoca şi Braşov.
„În perioade de incertitudine – pandemie, război, crize bancare – antreprenorii caută soluţii de scalare a business-ului, de împărţire şi diminuare a riscului şi de multiplicare a veniturilor, francizarea fiind metoda şi strategia de business la care au apelat cel mai des companiile în aceste contexte. De altfel, scalarea prin vânzarea de francize rămâne una dintre cele mai eficiente metode de creştere a afacerii, mai ales dacă antreprenorii investesc din timp în pregătirea pentru francizare. În ultimii ani, tot mai mulţi antreprenori din România aleg această metodă pentru a-şi extinde business-ul pe plan local sau pe pieţe internaţionale”, a explicat Paul Voicu, managing partner la Franchwise.
Astfel, printre principalele motive pentru care antreprenorii români preferă dezvoltarea business-ului prin sistemul de franciză se află scalarea afacerii, creşterea profitabilităţii mai ales în contextul inflaţiei ridicate, expansiunea rapidă a afacerii prin deschiderea de noi locaţii la nivel local sau pe pieţe externe şi creşterea cotei de piaţă. De asemenea, provocările legate de găsirea forţei de muncă şi dorinţa unor antreprenori de a ieşi din zona operaţională îi determină pe antreprenorii români să-şi multiplice business-ul prin francizare.
„Cei care vor să devină francizori sunt vizionari şi vor să-şi dezvolte business-ul prin multiplicarea unităţilor, în România şi apoi în străinătate. Astfel, prin sistemul de franciză, vedem cazuri de succes în care extinderea afacerilor are loc rapid, în multe cazuri la 30-50 de unităţi. De asemenea, vor să dezvolte un brand puternic local şi regional şi să construiască un model de business inspiraţional pentru viitorii antreprenori”, a declarat Raluca Voicu, managing partner la Franchwise.
În prezent, nişele cu potenţial mare de dezvoltare prin franciză pentru companii sunt beauty, fitness, healthcare, produse sau servicii destinate copiilor, agenţii de real estate, florării, cabinete veterinare sau magazine pentru animale de companie, servicii de îngrijire bătrâni şi servicii profesionale (contabilitate), potrivit specialiştilor Franchwise.
Pregătirea unei companii pentru vânzarea de francize durează minimum 5-6 luni, consultanţii recomandând crearea şi organizarea unui manual de business, stabilirea unei strategii de business şi organizarea părţii de legal privind contractele încheiate sau în derulare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).