26 C
București
sâmbătă, mai 21, 2022

Analize și Trenduri – CBRE: Stocul modern de retail din România a ajuns la 4,02 milioane mp la finalul primului trimestru din 2022 – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Stocul modern de retail din România a ajuns la 4,02 milioane metri pătraţi la finalul primului trimestru din 2022, iar anul viitor se conturează ca fiind propice atât pentru parcurile de retail, cât şi pentru centrele comerciale, având în vedere oferta nouă şi proiectele în construcţie, conform unei analize realizate de compania de consultanţă imobiliară CBRE, citată de Agerpres.

Ratele atribuite între cele două formate după primul trimestru sunt: 37% din suprafaţa totală a stocului modern livrat este revendicată de parcurile de retail, în timp ce restul de 63% este atribuit centrelor comerciale, dar acest raport se va schimba până la sfârşitul anului...

Cele mai multe dintre proiectele aflate în dezvoltare vor fi livrate în ţară, oraşele regionale fiind responsabile pentru 13 din cele 17 proiecte de retail care vor fi finalizate în 2022.

Stocul modern de retail din România a ajuns la 4,02 milioane metri pătraţi la finalul primului trimestru din 2022, iar anul viitor se conturează ca fiind propice atât pentru parcurile de retail, cât şi pentru centrele comerciale, având în vedere oferta nouă şi proiectele în construcţie, conform unei analize realizate de compania de consultanţă imobiliară CBRE, citată de Agerpres. Ratele atribuite între cele două formate după primul trimestru sunt: 37% din suprafaţa totală a stocului modern livrat este revendicată de parcurile de retail, în timp ce restul de 63% este atribuit centrelor comerciale, dar acest raport se va schimba până la sfârşitul anului, luând în calcul numărul semnificativ de parcuri de retail în curs de finalizare.

Cele mai multe dintre proiectele aflate în dezvoltare vor fi livrate în ţară, oraşele regionale fiind responsabile pentru 13 din cele 17 proiecte de retail care vor fi finalizate în 2022.

Până la sfârşitul anului, se aşteaptă ca aproximativ 147.000 mp să fie adăugaţi la stocul naţional modern de retail, din care 22% vor fi livraţi în Bucureşti, în timp ce restul de 78% vor fi livraţi în ţară, atât în principalele centre regionale, precum şi în oraşele terţiare.

Conturate în ultimii doi ani ca fiind tipul preferat de dezvoltare de retail, parcurile de retail revendică 89% din proiectele cu data de finalizare în 2022, în timp ce restul de 11% este reprezentat de centrele comerciale. Mai mult, suprafaţa totală care urmează a fi livrată pe formatul tradiţional de retail (centru comercial) este generată de doar trei proiecte, dintre care două sunt extinderi şi doar un singur proiect este nou.

„Aceste 17 proiecte de dezvoltare de retail ale anului 2022 reprezintă un număr consistent de livrări pentru piaţa locală, dar este important să înţelegem că există încă o nevoie substanţială de spaţii de retail, dacă luăm în considerare că România înregistrează una dintre cele mai scăzute rate de neocupare din Europa (sub 3%). Şi, în acest context, este important, de asemenea, să observăm un interes mai mare din partea investitorilor şi a retailerilor pentru dezvoltări şi operaţiuni sustenabile şi cu emisii zero de carbon”, a declarat Carmen Ravon, head al Retail Occupier CBRE pentru regiunea CEE.

În ceea ce priveşte formatul de retail specializat (parcuri de retail), situaţia se află la polul opus. Din totalul de 14 proiecte cu o suprafaţă închiriabilă brută combinată de circa 131.000 mp, estimate a fi livrate până la sfârşitul anului, doar trei sunt extensii ale unor proiecte deja inaugurate. Celelalte 11 dezvoltări, reprezentând marea majoritate, respectiv 91% din suprafaţa ce urmează a fi dezvoltată ca parcuri de retail, sunt proiecte de dimensiuni mici şi mari, situate cu precădere în oraşe regionale.

„Se conturează un an remarcabil pentru retail, având în vedere numele importante care au intrat şi vor intra pe piaţa locală, şi da, putem confirma că retailerii consideră România şi regiunea CEE ca fiind cele mai bune destinaţii pentru dezvoltarea afacerilor lor. Suntem adesea implicaţi în procesul lor de luare a deciziilor atunci când doresc să acceseze o nouă piaţă. Este un efort foarte complex şi o operaţiune bazată pe date care uneori durează ani de zile, realizându-se la un nivel de detaliu excepţional”, a explicat Carmen Ravon.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!