1.9 C
București
marți, ianuarie 25, 2022

Analize și Trenduri – Cine mai dă de pământ cu taxa de solidaritate: ”Total inoportună” – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

În contextul economic actual, în fapt o intersectare a patru crize: pandemia COVID – 19, lipsa de componente electronice, creşterea preţurilor la energia electrică şi gaze naturale, creşterea preţurilor la materii prime, la care putem adăuga inflaţia în creştere, evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto naţional, ACAROM consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor”, afirmă constructorii de automobile, într-un comunicat transmis joi.


Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor, în contextul economic actual, apreciind că acest lucru nu va duce decât la o împovărare şi mai mare a bugetelor acestora.

„Asociaţia Constructorilor de Automobile din România – ACAROM a luat act cu surprindere de intenţia autorităţilor naţionale de a introduce o taxă de solidaritate în cuantum de 1% din cifra de afaceri (CA) a companiilor cu CA de peste 100 de milioane de euro. În contextul economic actual, în fapt o intersectare a patru crize: pandemia COVID – 19, lipsa de componente electronice, creşterea preţurilor la energia electrică şi gaze naturale, creşterea preţurilor la materii prime, la care putem adăuga inflaţia în creştere, evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto naţional, ACAROM consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor”, afirmă constructorii de automobile, într-un comunicat transmis joi.

În opinia acestora, după doi ani succesivi de scădere a cifrei de afaceri, având la orizont provocări majore pentru sectorul auto (electrificare, decarbonizare, noi schimbări în mobilitate), impunerea unei noi taxe nu va face altceva decât să împovăreze şi mai mult bugetele companiilor.

Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu şi lung înainte de luarea unor asemenea decizii vor avea un impact negativ asupra sectorului auto naţional, ducând la renunţarea la planurile de investiţii în curs, la scăderea atractivităţii României ca posibilă destinaţie pentru proiecte noi, implicit la
pierderea unui număr important de locuri de muncă, atrage atenţia ACAROM.

<!–

–>

„Considerăm că numai având un dialog deschis, corect cu autorităţile naţionale putem contribui efectiv i eficient la creşterea economică, la creşterea gradului de competitivitate şi la dezvoltarea durabilă a României”, susţin producătorii de automobile.

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, reprezentant al industriei auto naţionale, însumează peste 170 de companii inclusiv Dacia şi Ford, organizaţii şi instituţii cu activităţi în sectorul auto.

Industria auto românească a generat în 2020 o cifră de afaceri de 26,4 miliarde euro, 14% din Produsul Intern Brut şi deţine o pondere de 26% din totalul exporturilor naţionale, având peste 230.000 de angajaţi direct.

Taxarea suplimentară a celor care plătesc deja, numită de reprezentanții coaliției de guvernare ”de solidaritate”, a apărut peste noapte, înaintea proiectului de buget. Patronatul Concordia consideră că este o măsură care ar frâna recuperarea economiei după pandemie și ar dăuna pe termen lung.

Dacă bugetul nu este bine gospodărit, nu va fi niciodată suficient, arată asociația patronală, într-un comunicat. Dacă Guvernul face investiții neinspirate, oricât ar mări taxarea, tot nu va avea destui bani. În acest context, taxa de solidaritate nu face decât să le dea o șansă celor care nu își respectă obligațiile față de stat și să deraieze cursul unor afaceri care țin economia României în mișcare. Taxa pe solidaritate riscă să aibă efect de bumerang, pentru că ea ar putea deveni o taxă pe consum, colectată de la companii, dar plătită tot de cetățeni. Este important să înțelegem că majoritatea marilor companii lucrează cu marje de câteva procente. O taxă de 1% pe cifra de afaceri poate ajunge să fie jumătate din profitul realizat.

Taxarea peste noapte, fără analize aprofundate, cifre și dialog, nu va face decât să adâncească problemele, nu să le rezolve. Mai mult, orice discuție despre creșterea taxelor trebuie să vină la pachet cu măsuri pentru reducerea evaziunii fiscale și eficientizarea colectării, măsuri ce ar putea aduce mai mulți bani la buget decât taxarea suplimentară a bun-platnicilor.

Dialogul social este un instrument care poate asigura o proiecție corectă a banilor pe care România îi poate folosi pentru a se dezvolta. E timpul să respectăm legea și să punem experiența partenerilor sociali într-un calcul al bugetului care ne afectează pe toți. Șapte miliarde de euro sunt pierduți prin necolectarea TVA, iar prima alegere este taxarea celor care plătesc deja. Reprezentăm peste 2.000 de companii și știm din experiență că întâi te asiguri că bugetul pe care-l ai este administrat corect, că nu îți lipsesc bani fără justificare și abia după ce ai făcut toți acești pași te gândești dacă el trebuie crescut și de unde.

Confederația Patronală Concordia aduce împreună 14 sectoare de activitate esențiale, aproximativ 26% din PIB, este partener de dialog social, iar executivul are datoria de a se consulta cu aceștia înainte de a lua măsuri ce au impact pentru întreaga societate. Predictibilitatea taxării este un element esențial, mai ales într-o perioadă când foarte multe costuri au devenit impredictibile.

E timpul să avem un dialog constructiv pe toate temele care privesc dezvoltarea economiei românești. Membrii Concordia își doresc să dialogheze și sunt mereu deschiși dezbaterii și discuțiilor, chiar și atunci când se propun taxe pe care le consideră prohibitive. Putem explica ce merge și ce nu merge. Este esențial ca aceste măsuri să ia în calcul toate punctele de vedere relevante, nu să fie decise peste noapte, arbitrar. E nevoie de consultare publică atât pe buget, cât și pe măsurile subsecvente, care urmăresc să îl întregească, încheie asociația patronală.

Confederația Patronală Concordia reprezintă 14 dintre cele mai importante sectoare ale economiei naționale și este partener de dialog social, reprezentativă la nivel național, cu o contribuție de peste 26% din în PIB și un total de peste 330.000 de angajați în aproape 2.000 de firme mari și mici, cu capital românesc și străin.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.cotidianul.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!