28.2 C
București
miercuri, iulie 6, 2022

Analize și Trenduri – Digitalizarea și mediul de business din România  – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Ce înseamnă, totuși, digitalizarea sau transformarea digitală, o altă formulare pe care o găsim deseori în directă legătură cu celălalt concept? Utilizarea tehnologiei informațiilor, a telecomunicațiilor și a soft-urilor în cât mai multe dintre procesele unei companii, de la planificarea producției până la livrarea produselor și serviciilor către clientul final.

Dacă ne uităm la indicatorii din raportul anual al Comisiei Europene despre economia și societatea digitale – așa numitul DESI – România se laudă cu cel mai rapid internet din lume și din Europa, dar este ultima din UE la mai toți indicatorii...

În România, procentul companiilor care făceau vânzări online era de 9% din totalul societăților înregistrate, în 2018, în 2020 a ajuns la 19%, cel mai apropiat nivel de media europeană, iar în 2021 a scăzut la 13%.

Lungul drum al mediului de business spre societatea și economia digitale

Dacă ne uităm la indicatorii din raportul anual al Comisiei Europene despre economia și societatea digitale – așa numitul DESI – România se laudă cu cel mai rapid internet din lume și din Europa, dar este ultima din UE la mai toți indicatorii, atunci când vine vorba despre utilizarea dată tehnologiei și internet-ului.

Internetul este folosit pentru distracție, pentru a căuta diverse informații sau pentru a fi la curent cu noutățile, pentru comunicare cu ceilalți prin platforme de socializare sau social media. Dar asta nu ne ajută să ne îmbunătățim real calitatea vieții, deoarece utilizarea nu ne face să fim mai educați, sau să creștem un business, să reducem timpul pierdut cu plăți, achiziții pe care, încă, le facem în ”offline”.

De exemplu, potrivit Eurostat, din 2018 până în 2020, toate statele membre UE au cunoscut o creștere a ponderii e-commerce-ului, adică a procentului companiilor care au în mixul de vânzări și vânzările online. Media la nivelul UE era de 18% în 2018 și a urcat la 22%. În România, procentul companiilor care făceau vânzări online era de 9% din totalul societăților înregistrate, în 2018, în 2020 a ajuns la 19%, cel mai apropiat nivel de media europeană, iar în 2021 a scăzut la 13%.

Un alt indicator este cel al integrării sistemelor cu cele ale clienților/ furnizorilor și managementul lanțului de aprovizionare, cum ar fi – emiterea de facturi electronice, folosirea de automatizări și soft-uri pentru a sincroniza comenzile și livrările etc. În UE, în 2018, 25% dintre societăți foloseau acest tip de integrări în activitatea curentă, în timp ce în România doar 20%. În 2020, ultimul an pentru care Eurostat raportează cifre pentru acest indicator, media UE ajunsese la 32%, iar în România s-a redus la 17%.

Există, însă, o dorință de a face ca lucrurile să avanseze mai repede și în privința adoptării tehnologiei informațiilor și comunicațiilor, mai degrabă la nivel personal. De exemplu, în 2018, doar 9,7% dintre români apelau la internet banking, potrivit datelor Eurostat, iar în 2021, procentul a crescut la 18,5%. Mai avem de recuperat până la 58%, cât arată media europeană. Și la reducerea decalajului ar putea contribui și unele soluții cum ar fi aplicațiile financiare sau fintech-urile. Acestea sunt la îndemână și pot fi foarte accesibile și ca nivel de complexitate – nu necesită mult timp pentru instalare/ adoptare sau training special – și în privința costurilor.

Fintech-ul, parte din soluție

Soluțiile de tipul fintech au devenit tot mai populare în Europa și în SUA, mai ales în timpul crizei sanitare traversate în 2020-2021.

Pandemia de COVID-19 a adus o serie de provocări: scăderea cheltuielilor efectuate de angajați în scopuri de business, un control mai ridicat al intrărilor-ieșirilor din companie, accesul rapid la resursele financiare, ca urmare a digitalizării accelerate. Pe cât posibil, clienții B2B își doresc să facă în continuare toate aceste procese de management financiar singuri, fără a fi nevoiți să se bazeze pe terți, iar asta se traduce în ușurința de a efectua plăți și de a fi plătit și în diversitatea metodelor de plată utilizate”, spune James Gibson, director general al Revolut Business, aplicația pentru IMM-uri și corporații a fintech-ului britanic Revolut.

El explică și că ”la nivel global, contextul este favorabil pentru fintech-urile B2B și majoritatea studiilor și sondajelor efectuate de firme de consultanță și de entități independente arată că afacerile au nevoie de soluții optimizate, transparente, în timp real pentru a facilita încasările și plățile”.

În 2021, conform datelor companiei, clienții Revolut Business au folosit serviciile aplicației financiare pentru 7,4 milioane de tranzacții, la nivel global, aproape dublu față de anul 2020  (+97%). Valoarea medie/ tranzacție a crescut în 2021 comparativ cu 2020 cu 66%, în timp ce numărul tranzacțiilor realizate/ client business a progresat cu 60%, în același interval.

E adevărat că cei mai mulți clienți B2B ai companiei sunt din Marea Britanie, cu 44%. În top 5 piețe se află Irlanda, Franța, Germania și Polonia. În ultimii 2 ani, Revolut Business a contribuit și la creșterea companiilor partenere din Spania, Italia, Elveția sau SUA. Asta o arată și faptul că 50% dintre comercianții activați (cei cu mai mult de 5 tranzacții realizate) încasează plăți din mai mult de 3 țări. 33% dintre comercianții care au încasat plăți de peste 10.000 USD au primit tranzacții în cel puțin 2 valute.

64% din comercianții din același segment comercializează produse și servicii în cel puțin 2 piețe, în timp ce 30% sunt prezenți pe cel puțin 4 piețe. Deci digitalizarea, împreună cu integrarea fintech-urilor în aspectele legate de controlul cheltuielilor și al încasărilor, este una dintre cheile pentru extinderea internațională și pentru creșterea cotei de piață.

În România, Revolut Business a reconfigurat, recent, oferta pentru segmentul B2B, propunând  4 planuri, care pornesc de la varianta gratuită (Free) până la cea mai complexă, care este personalizabilă după nevoile clientului  (Enterprise).

Principalul beneficiu pentru o companie este că are acces gratuit la IBAN local în RON, dar și la cont în EUR. Soluția permite utilizarea unui singur cont de business, oriunde, ușor de accesat fie pe site, fie prin aplicație, direct din telefonul mobil, emiterea de carduri de companie direct din aplicație și controlul cheltuielilor angajaților cu funcția ”spend management”, administrarea plăților recurente dintr-un singur loc, dintr-un tablou de comandă (dashboard), inclusiv a plăților de abonamente la utilități.

Aplicația este flexibilă în integrarea cu alte soft-uri ale companiei, utilizate zi de zi, și cu software-urile necesare pentru activitățile contabile, prin Marketplace. Dar nevoile companiilor sunt diferite și soluțiile diferă, iar pentru aceste cazuri individuale, mai multe informații sunt pe site-ul companiei.

Ținând cont de succesul avut pe piața locală în categoria serviciilor fintech pentru clienții persoane fizice, Revolut Business vede în România un potențial important. Cu viitoarele produse și funcții aflate în pregătire pentru această categorie de clienți, România ar putea intra în top 5 piețe pentru Revolut Business, în următorii 2 ani.

Despre James Gibson

Este absolvent al Oxford University din 2012, având o diplomă în Filosofie, Politică și Economie. După finalizarea studiilor universitare, a lucrat la Oliver Wyman, timp de 5 ani, acordând consultanță de afaceri pentru clienți din Europa și din Africa,  din industria de banking și din tehnologie.

James Gibson

În 2017, James s-a alăturat echipei Revolut și a fost implicat în dezvoltarea Revolut Business încă de la lansare, fiind martor la dezvoltarea acestui business unit de la câțiva clienți la actualul portofoliu B2B care numără sute de mii de utilizatori. Este responsabil de dezvoltarea produsului Revolut Business, care deservește firme de diverse dimensiuni din Europa și America de Nord.

Îi place să lucreze într-un mediu divers, creativ și alături de oameni hotărâți, iar rezolvarea de probleme pentru clienții Revolut Business îl motivează. În timpul liber, practică sporturi precum navigație, surfing, ciclism, alergare, schi și îi place să călătorească.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.capital.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!