4.1 C
București
miercuri, noiembrie 30, 2022

Analize și Trenduri – Hidroelectrica, din nou cea mai valoroasă companie din România. Valoarea Top 10, în scădere cu 20% – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

După câţiva ani în care a pierdut prima treaptă a podiumului, cel mai mare producător de energie din România revine în fruntea topului celor mai valoroase companii din ţara noastră, valoarea Hidroelectrica mai mult decât dublându-se în doar un an de zile...

Hidroelectrica revine astfel iarăşi la vârful topului celor mai valoroase companii din România, poziţie pe care s-a mai aflat şi în perioada 2016-2018.

Ulterior, Hidroelectrica a fost detronată de primul unicorn românesc, UiPath, asensiunea din perioada 2019-2021 culminând cu listarea la bursa de la New York, prima companie autohtonă care a ajuns în cel mai important ring bursier din lume.

Hidroelectrica a redevenit cea mai valoroasă companie din România, după trei ani de pauză.

Top 10 al celor mai valoroase companii din România a scăzut cu 20% în valoare faţă de anul precedent

La acest moment, Top 10 al celor mai valoroase companii din ţara noastră se ridică la valoarea de 218 mld. lei (44 mld. euro), în scădere cu 20% faţă de 2021.

Totuşi, dintre cei zece jucători, cinci au înregistrat o creştere în 2002, în timp ce ceilalţii cinci valorează mai puţin.

Cea mai bună evoluţie a avut-o în acest an compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România. Valoarea companiei a devenit de peste două ori mai mare în doar un an de zile, ajungând la la 61 mld. lei (12,4 mld. euro), notează ZF, potrivit Mediafax.

Hidroelectrica se întoarce pe prima treaptă a podiumului, după ce fusese detronată de UiPath

Hidroelectrica revine astfel iarăşi la vârful topului celor mai valoroase companii din România, poziţie pe care s-a mai aflat şi în perioada 2016-2018. Ulterior, Hidroelectrica a fost detronată de primul unicorn românesc, UiPath, asensiunea din perioada 2019-2021 culminând cu listarea la bursa de la New York, prima companie autohtonă care a ajuns în cel mai important ring bursier din lume.

Apoi însă, acţiunile UiPath s-au prăbuşit, compania pierzând, în doar un an de zile, 71% din valoare. Este cel mai puternic declin dintre companiile care se găsesc în Top 100.

Pentru majoritatea companiilor listate, ultimul an a fost unul extrem de agitat, impactul războiului, al inflaţiei şi al crizei energiei punându-şi amprenta asupra increderii investitorilor. Acest lucru se vede şi în evoluţia capitalizării (cea care dă valoarea de piaţă a unei companii dacă ea este listată) OMV Petrom – care ocupă a treia treaptă a podiumului – şi Nuclearelectrica.

Ce alte evoluţii interesante regăsim în Top 10?

OMV Petrom, singurul producător local de petrol şi gaze, care nu a lipsit niciodată în ultimii 17 ani de pe podiumul celor mai valoroase companii din economie, a pierdut în ultimul an 9% din valoare. Societatea Naţională Nuclearelectrica a înregistrat şi ea o scădere de 7%.

Există însă şi excepţii dintre companiile de pe bursă. Romgaz, spre exemplu, este evaluată acum la 3 mld. euro, o creştere cu 2% faţă de anul 2021. Anul acesta a fost unul bun pentru compania care a fost actorul principal în cea mai mare tranzacţie semnată în 2022 în România, scoţând din buzunare peste 1 mld. dolari pentru participaţia Exxon în Marea Neagră. Aceasta este, de departe, cea mai mare sumă plătită vreodată de o firmă românească pentru a face o achiziţie.

Condiţiile actuale de piaţă par a fi favorabile Romgaz, profitul net aproape dublându-se în acest an, iar cifra de afaceri majorându-se de peste trei ori. În acest context, cel mai mare producător de gaze din România urcă trei poziţii în clasament, până pe locul 5.

Două nume noi îşi fac intrarea sau reintrarea în Top 10 – retailerul Kaufland şi Automobile Dacia. BCR şi BRD au ieşit din primele zece cele mai valoaroase companii din România, coborând pe locurile 11 şi respectiv 16.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.capital.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!