Philip Morris International anunță că 40 la sută din venituri provin deja din produsele fără fum, ceea ce duce compania către obiectivul setat ca până în 2025 mai mult de jumătate din venituri să provină din comercializarea acestora. Iar noua țintă, pentru 2030, este ca produsele fără fum să atingă 75 la sută, potrivit lui Massimo Andolina, President Europe Region, Philip Morris International. Pe plan european, România joacă un rol important prin capacitatea de producție a fabricii din Otopeni. Peste 90 la sută din produsele fabricate aici sunt exportate pe piețele a 54 de țări. În plus, PMI intenționează să lanseze pe piețele mai multor țări europene săculeții cu nicotină pentru uz oral, după succesul înregistrat anul trecut pe piața din SUA.
Întrebare: Massimo Andolina, bună ziua. Mulțumesc că sunteți alături de noi astăzi.
Massimo: Bună ziua, Andreea. Mulțumesc pentru invitație.
Î: Aș începe prin a întreba, cum credeți că va arăta anul 2024 pentru Philip Morris International, în special în Europa?
Massimo: Pentru început aș vrea să vă spun cum am încheiat anul 2023, care poate fi un bun indicator pentru cum va arăta 2024. Am avut numeroase realizări semnificative în 2023. IQOS a devenit marca internațională numărul 1 pe piața nicotinei, în ceea ce privește veniturile, ceea ce reprezintă o realizare majoră fiindcă am depășit inclusiv marca Marlboro cu această creștere. La acest moment, avem peste 25 de piețe la nivel mondial în care majoritatea veniturilor companiei noastre provine din produsele fără fum. La nivelul companiei, aproximativ 40 la sută din venituri provin din produsele fără fum. Iluma, cea mai recentă inovație a noastră, prezentă și în România, este acum disponibilă în 51 de piețe din întreaga lume, iar IQOS este prezent în 84 de piețe. În cele din urmă, ceea ce aș dori să vă spun este că în 2023 am reușit să ajungem la peste 28 de milioane de persoane care au renunțat la țigări în favoarea produselor fără fum. Și din acei 28 de milioane, mai mult de 20 de milioane au renunțat complet la țigări. Asta înseamnă că s-au convertit complet. Cred că acesta este, probabil, cel mai important indicator pe care continuăm să îl urmărim. Știți că ne-am propus obiective ambițioase pentru noi înșine. Am spus că până în 2025, mai mult de 50 la sută din veniturile noastre vor proveni exclusiv din produsele fără fum. Am stabilit un nou obiectiv, și anume ca până în 2030, să depășim 75 la sută. Deci ne îndreptăm cu adevărat către a deveni o companie fără fum. Revenind la întrebarea dumneavoastră despre 2024 și ceea ce pot dezvălui. Ați văzut traiectoria business-ului în SUA, cu achiziția pe care am făcut-o, Swedish Match. Cred că vom vedea în continuare o creștere a produsului nostru din categoria celor cu nicotină pentru uz oral, Zyn, în SUA în cursul anului 2024. În paralel cu aceasta, prevăd în multe din piețele din Europa lansarea produselor orale și a brandului Zyn. Deci vom asista la construirea unei noi etape a business-ului în Europa și la nivel global. Am lansat recent în Republica Cehă și în România, Levia, care este cel mai nou produs pentru Iluma și care are particularitatea de a nu conține tutun. Este un produs cu nicotină fără tutun. Vom vedea rezultatele lansării în România și în Republica Cehă. Și în general, ceea ce aș dori să spun este că ne așteaptă, în 2024, o călătorie intensă pentru a convinge din ce în ce mai multe persoane să renunțe la țigări, că locul lor este într-un muzeu, dar și autoritățile de beneficiile reducerii efectelor nocive ale tutunului asupra populației.
Î: Europa este o regiune importantă pentru Philip Morris International, există trei fabrici care produc consumabile pentru produsele fără fum. Care sunt prioritățile în acest an?
Massimo: Europa este o regiune foarte importantă pentru noi. Estimăm în Europa o cotă de aproximativ 10% produse fără fum în întregul nostru portofoliu. În acest moment, din cele peste 20 de milioane de persoane care au renunțat la țigări, despre care v-am spus, mai mult de 10 milioane sunt din Europa. La nivelul întregii regiuni am reușit să depășim ținta de 45% deci suntem foarte aproape de obiectivul nostru ca jumătate din venituri să provină din produse fără fum. Și, de fapt, când iau în considerare toate fabricile pe care le avem pentru produsele fără fum, avem șapte fabrici în Europa care produc produse fără fum din cele 11 la nivel global. Deci vedeți, Europa este foarte importantă pentru noi. . Contribuim în mare măsură la creșterea economică a acestei regiuni și la industrializarea regiunii cu cea mai recentă tehnologie în domeniul produselor fără fum. Este, de asemenea, o regiune foarte importantă din perspectiva legislației. Este într-o oarecare măsură partea progresistă a lumii în care se conturează noi reglementări care afectează noile modalități de utilizare și consum. Prin urmare, în 2024, pentru noi călătoria va continua cu implementarea produselor noastre fără fum, lansarea în multe piețe a portofoliului de produse pentru uz oral, creșterea continuă a IQOS, Iluma, Terea și a tuturor produselor noastre fără fum. Și vom continua să interacționăm cu cât mai multe autorități de reglementare și politicieni, părți interesate din exterior, pentru a susține reducerea efectelor nocive ale fumatului și o reglementare echilibrată care recunoaște rolul pe care inovația îl are în îndepărtarea oamenilor de țigări și fum.
Î: Și, de fapt, una dintre fabricile despre care vorbeam este situată în Otopeni. Aș dori să vă întreb, ce rol va juca România în regiunea UE?
Massimo: Extrem de important. Una dintre cele mai mari fabrici pentru produsele IQOS este amplasată în România. Cu doar câteva luni în urmă, am avut ocazia să fiu acolo, în București, în Otopeni în particular, când am sărbătorit câteva momente importante. 30 de ani de prezență în România, pe care i-am marcat cu un angajament reînnoit față de fabrica noastră și anunțul unei investiții suplimentare de 130 de milioane de dolari în tehnologie pentru producția de produse fără fum. Cu aceasta, în ultimii șase ani, am investit mai mult de 700 de milioane de dolari în fabrica din Otopeni. Astăzi, Otopeni este chiar în inima călătoriei noastre fără fum. Din Otopeni, exportăm produse în 54 de țări din întreaga lume. Și a devenit un contribuitor economic major în ceea ce privește exporturile pentru România. Doar pentru a vă oferi o idee, din cele 1,3 miliarde de euro din exporturile de produse din tutun din România, în acest moment, mai mult de 700 de milioane provin de la IQOS și de la produsele de tutun încălzit. Deci se înțelege cât de important este Otopeni. Nu în ultimul rând, permiteți-mi să vă mai spun ceva. Echipa pe care o avem în România este fabuloasă. Găsim în România oameni capabili, cu educație și dornici să facă toată diferența în călătoria noastră de a produce produse fără fum.
Î: Ați menționat anterior necesitatea unei legislații. Se poate observa că există multe discrepanțe în ceea ce privește abordarea reglementării în Europa. Cum ar trebui să arate reglementarea categoriei produselor fără fum?
Massimo: Noi întotdeauna susținem o reglementare care face câteva lucruri. În primul rând, trebuie să existe un echilibru și să recunoască rolul pe care inovația îl joacă în rezolvarea problemelor legate de fumat. Noi credem că renunțarea, evident, este o strategie bună. Prin urmare, susținem ca oamenii să renunțe la fumat, dar observăm în același timp că prin produsele fără fum avem posibilitatea să accelerăm acest lucru. Al doilea lucru pe care l-aș menționa este că, în crearea unor reglementări echilibrate, știința este importantă. Și, prin urmare, nu putem neglija că produsele inovative validate științific au un rol de jucat în aceasta. Așa cum ați spus corect, reglementările în UE sunt foarte diferite, ceea ce înseamnă că avem abordări diverse. Dintre acestea, așa cum este cazul în România, consider că e o abordare foarte echilibrată, deoarece permite informarea consumatorilor și, în special, a fumătorilor, și îi face conștienți de existența noului produs, permite disponibilitatea produselor pe piață și o gamă largă de calitate a produselor pe piață, permite o taxare diferențiată și, prin urmare, posibilitatea de a crea accesibilitate pentru consumatori. Deci, în ansamblu, este o abordare foarte puternică și pragmatică pentru a accelera renunțarea la țigări. Nu putem spune același lucru despre alte piețe. Avem unele piețe orientate ideologic, unde principiul de bază al informării corecte a fumătorilor despre existența alternativelor nu este permis. Și prin aceasta, ceea ce facem este să-i lăsăm doar cu o opțiune, și anume să continue să fumeze.
Î: Și cu aceasta ajungem înapoi la strategia de reducere a efectelor nocive ale fumatului. Este cunoscut succesul Suediei în promovarea agendei de reducere a efectelor nocive ale fumatului. Ați putea să ne spuneți mai multe despre ce a făcut strategia lor atât de reușită?
Massimo: Mulțumesc pentru întrebare. De multe ori, atunci când discutăm cu diferite părți interesate despre IQOS, oamenii ne spun: „Da, nu aveți date epidemiologice pentru că sunteți doar la început, de mai puțin de 10 ani în domeniu. Trebuie să așteptăm, să vedem dacă ceea ce spuneți este adevărat.” Dar în cazul Suediei, nu am așteptat. În Suedia produsele pentru uz oral au fost prezente timp de mulți, mulți ani, peste de 30 de ani. Și cu siguranță, în ultimii 30 de ani sau mai mult, ei au susținut ca oamenii să adopte produse precum Snus și, mai recent, săculeți cu nicotină ca alternativă la țigări. Când ne uităm de unde a început Suedia această călătorie în ceea ce privește incidența fumatului, Suedia era la același nivel cu media UE. Când ne uităm la ce au făcut produsele orale în Suedia, ele au făcut două lucruri. În primul rând, au redus incidența fumatului la aproximativ 5%, care este un prag bun pentru a declara o țară fără fum. Dar la fel de important, am observat o reducere paralelă a bolilor asociate cu fumatul, precum cancerul pulmonar. Astăzi, Suedia are cea mai mică rată de incidență a acestor boli în întreaga regiune. Prin urmare, atunci când ne uităm la asta, acest lucru demonstrează că produsele fără fum, alternative, au un rol de jucat. Cu toate acestea, pentru aceleași produse pe care Suedia le-a utilizat, încă există o interdicție de comercializare în UE. Și multe țări iau în calcul să interzică în piețele lor săculeții cu nicotină, care reprezintă o nouă propunere a Snus, dar fără tutun. Deci, cine va prelua responsabilitatea și contabilitatea pentru costul pe care îl va avea această lipsă de acțiune sau, mai degrabă, interzicerea asupra persoanelor care vor continua să fumeze și vor muri din lipsa accesului la aceste produse?
Î: Și o ultimă întrebare. În România, avem aproximativ 4 milioane de fumători și jumătate de milion de adulți fumători care au trecut deja la produsele fără fum. Care ar fi sfatul dumneavoastră pentru fumătorii români pentru a-i ajuta să facă tranziția către alternativele fără fum?
Massimo: Informați-vă. Primul sfat pe care aș dori să-l dau oricărui fumător este să renunțe la fumat. Dar știm că mulți fumători nu renunță. Și dacă nu renunți, cel puțin informează-te. Vezi ce alternative mai bune există pe piață. Vorbește cu oameni care au făcut acea tranziție. Contactează-ne la punctele noastre de vânzare. Vom putea să-ți oferim toate informațiile. Încearcă noile produse. Acceptă faptul că sunt diferite. Și, ca în toate schimbările, primele etape vor fi cele care necesită puțin efort. Dar, ca și alți 28 de milioane de oameni din întreaga lume, vei vedea că există beneficii în a trece la acele alternative mai bune. Așa că fii deschis, informează-te. Dacă nu renunți, fă tranziția.
Massimo, îți mulțumesc pentru timpul acordat și pentru răspunsuri.
Massimo: Mulțumesc, Andreea. A fost o plăcere, mulțumesc pentru oportunitate.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.digi24.ro).