25 C
București
sâmbătă, iunie 22, 2024

Analize și Trenduri – Sondaj global: 90% dintre specialiştii în marketing consideră că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambiţioase – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Astfel, cercetarea "Marketingul Sustenabil 2030" relevă faptul că mai puțin de jumătate dintre departamentele de marketing au preluat inițiativa în ceea ce privește sustenabilitatea, dar dorința de a face o schimbare este în creștere.

În același timp, 41% dintre profesioniștii în marketing spun că au, în prezent, o poveste de succes despre eforturile lor în zona sustenabilității, comparativ cu doar 25% în 2021.

Potrivit sursei citate, 90% dintre respondenți sunt de părere că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambițioase, iar 94% dintre ei afirmă că profesioniștii în marketing trebuie să acționeze cu mai mult curaj și să experimenteze mai mult pentru a impulsiona transformările în organizații...

Majoritatea specialiştilor în marketing consideră că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambiţioase şi că trebuie să acţioneze cu mai mult curaj pentru a impulsiona transformările în organizaţii, reiese din rezultatele unui sondaj realizat de Federaţia Internaţională a Agenţiilor de Publicitate (WFA), citat de Agerpres. Astfel, cercetarea „Marketingul Sustenabil 2030” relevă faptul că mai puţin de jumătate dintre departamentele de marketing au preluat iniţiativa în ceea ce priveşte sustenabilitatea, dar dorinţa de a face o schimbare este în creştere. În acelaşi timp, 41% dintre profesioniştii în marketing spun că au, în prezent, o poveste de succes despre eforturile lor în zona sustenabilităţii, comparativ cu doar 25% în 2021.

Potrivit sursei citate, 90% dintre respondenţi sunt de părere că agendele privind sustenabilitatea trebuie să fie mai ambiţioase, iar 94% dintre ei afirmă că profesioniştii în marketing trebuie să acţioneze cu mai mult curaj şi să experimenteze mai mult pentru a impulsiona transformările în organizaţii.

În plus, în ciuda temerii de a fi acuzate de spălare a imaginii lor prin acţiuni de sustenabilitate (greenwashing), 82% cred că e nevoie de mai mult curaj din partea companiilor pentru a comunica eforturile pe care acestea le fac în a fi mai sustenabile.

De asemenea, peste jumătate (54%) au fost de acord cu nevoia de a educa oamenii în privinţa alegerilor şi acţiunilor lor, ceea ce reflectă ideea că marketingul trebuie să stimuleze şi să normalizeze noi comportamente sustenabile – atât în interiorul organizaţiilor, cât şi extern pentru consumatori. Principalele provocări identificate sunt de natură organizaţională: lipsa resurselor interne (35%), discrepanţa dintre cunoştinţe şi competenţe (35%), mentalităţile din organizaţii (32% au spus că soluţiile durabile sunt percepute ca fiind costisitoare), lipsa unei politici de P&L care să includă şi protejarea planetei (35%) şi lipsa transparenţei în ceea ce priveşte măsurătorile (30%).

Totodată, pentru a progresa în business, inovaţia este considerată principala oportunitate de a impulsiona tranziţia (57%), urmată de noi modele de afaceri (55%) şi de educarea consumatorilor la scară largă (54%).

Pe de altă parte, specialiştii în marketing reclamă că lipsa unei măsurători standardizate care să ofere un limbaj comun şi care să monitorizeze progresul reprezintă o provocare continuă, alături de o lipsă de cunoştinţe ce aparent creşte (35% în 2023 vs 20% în 2021), pe măsură ce subiectul este dezvoltat.

În acelaşi context, respondenţii declară că marketingul este încă în urmă cu doi ani, în comparaţie cu restul funcţiunilor dintr-o organizaţie, timp în care încrederea în companii este scăzută, cu mai puţine reuşite în categoria celor cu performanţe de top, de la 29% în 2021 la 15% în 2022.

Sondajul Marketingul Sustenabil 2030 se bazează pe o cercetare calitativă ce a cuprins 18 interviuri în profunzime cu directori de marketing la nivel global şi zece interviuri cu experţi în sustenabilitate din companii, precum: Asahi, Danone, Diageo, Heineken, Ikea, ING Bank, LOreal, Mastercard, Pepsico, Reckitt, Nissan sau Unilever. De asemenea, este inclusă şi o cercetare cantitativă cu răspunsuri de la 938 de specialişti seniori în marketing de la companii din 48 de ţări, de pe continente diferite.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!