6.3 C
București
vineri, ianuarie 28, 2022

Antreprenoriat – YouDeal, românii care-și doresc să fie un ”Amazon” al serviciilor locale – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Vlad Nistor a fondat YouDeal în 2011 dorindu-și să le ofere utilizatorilor de internet din România un nou mod de a cumpăra servicii locale, ”simplu, eficient și în același timp să economisească... ”Această piață de reduceri colective a trecut prin multe schimbări și provocări, practic din 2010 până în 2014 a crescut destul de puternic, erau sute de astfel de platforme la nivel local și național... Până în momentul de față prin intermediul YouDeal au fost vândute peste 83.000 de vouchere pentru 35.000 de utilizatori, în valoare de 1 milion de euro, iar echipa platformei au colaborat cu peste 570 de parteneri...

Cu siguranță vă amintiți încă de Groupon și de alte platforme online de pe care, în urmă cu vreo 10-15 ani vă puteați cumpăra cupoane și oferte la tot felul de servicii, de la masaje la tuns sau la consultații la dentist. În 2014, Groupon ieșea din România, invocând “rata redusă de utilizare a internetului”. În urma gigantului, au rămas, totuși, inițiative locale, precum YouDeal, un business care de 10 ani se reinventează.

Vlad Nistor a fondat YouDeal în 2011 dorindu-și să le ofere utilizatorilor de internet din România un nou mod de a cumpăra servicii locale, ”simplu, eficient și în același timp să economisească, pentru că veneam după o criză majoră și în același timp să ajut partenerii să își expună și să vândă serviciile lor online”, povestește el.

Alături de alți 3 cofondatori, Vlad a lansat platforma concentrându-se pe utilizatorii și serviciile din Cluj-Napoca.

”Această piață de reduceri colective a trecut prin multe schimbări și provocări, practic din 2010 până în 2014 a crescut destul de puternic, erau sute de astfel de platforme la nivel local și național, dar după ieșirea Groupon din România a venit declinul pieței și majoritatea au închis neachitandu-și obligațiile către parteneri și utilizatori, astfel multă lume și-a pierdut încrederea în astfel de platforme”, afirmă Vlad, conștient de faptul că platformele precum cea pe care a construit-o și-au pierdut, în timp, atractivitatea în fața potențialilor clienți.

YouDeal 2.0 – momentul din care a pornit transformarea

Totuși, până în 2017, a fost o transformare a pieței prin fuzionarea celor mai mari platforme. Iar odată cu piața a crescut și s-a consolidat platforma YouDeal, în fiecare an până în 2017 având creșteri anuale de cel puțin 2 cifre.

Innobyte, cifră de afaceri de 7,6 mil lei în T3 din integrări pentru ecommerce

”În 2017 am venit cu o nouă viziune bazată pe găsirea celor mai bune soluții la problemele identificate în decursul anilor anteriori în funcție de feedback-ul partenerilor și a utilizatorilor noștri. Practic, am început să construim primul Marketplace de Servicii Locale din România, încât să ajutăm utilizatorul YouDeal să găsească toate serviciile din proximitatea lui cu informații complete și în același timp să economisească, iar partenerului să îi oferim posibilitatea să se digitalizeze, să îi creștem vânzările și să asigurăm predictibilitate prin atragerea utilizatorului YouDeal, oferind servicii și oferte permanente. Bazat pe această viziune am început să reconstruim platforma YouDeal, un upgrade al platformei numit YouDeal 2.0”, explică Vlad Nistor traseul afacerii sale.

Cofondatorul YouDeal dă și câteva exemple privind transformările prin care a trecut platforma odată cu 2017, cum ar fi faptul că au regândit contractele cu firmele care ofereau servicii prin intermediul YouDeal și au crescut valabilitate acestor servicii de la 30 de zile la minim 90 zile, cu prelungire automată dacă nu se dorește dezactivarea ofertelor.

Totodată, au implementat un algoritm de preț, schimbând sensul ceasului din oferte: oferta nu mai expiră în momentul în care ceasul ajunge la 00:00 ci prețul poate crește, descrește sau poate stagna în funcție de anumiți indicatori din algoritmul implementat.

O altă funcționalitate pe care au implementat-o pentru a transforma YouDeal a vizat introducerea recenziilor pentru fiecare ofertă, astfel încât clientul să poată alege în funcție de experiența utilizatorilor anteriori. În plus, este un indicator bun și pentru echipa platformei, putând lua decizii mai bune legat de o un partener/locație/ofertă.

Un nou business agricol vine pe AeRO: Top Seeds, plasament privat de acțiuni….

Cine cumpără vouchere prin YouDeal

În acest moment, Vlad Nistor descrie YouDeal ca fiind un marketplace de servicii locale, axat pe două categorii de clienți: partenerii și utilizatorii.

În categoria partenerilor intră antreprenorii din zona serviciilor, accentul fiind pus pe business-urile de Spa, cabinete și clinici medicale, săli de sport, saloane de înfrumusețare și masaj, activități recreative.

În ceea ce privește utilizatorii YouDeal, Vlad Nistor oferă și un profil al acestora: în principal sunt femei cu vârsta între 20 și 50 de ani, utilizatori de internet și smarthone-uri, caree dețin carduri și fac plăți online și care au un stil de viață activ și flexibil.

Până în momentul de față prin intermediul YouDeal au fost vândute peste 83.000 de vouchere pentru 35.000 de utilizatori, în valoare de 1 milion de euro, iar echipa platformei au colaborat cu peste 570 de parteneri, pe platformă fiind prezente acum afaceri din Cluj-Napoca, București, Timișoara și Iași. Totodată, valoarea totală economisită de către utilizatorii YouDeal este de peste 2,3 milioane de euro.

Fondatorii YouDeal monetizează platforma printr-un sistem de comision, acesta fiind variabil pentru utilizatorul YouDeal unic și pentru utilizatorul YouDeal recurent. Practic, YouDeal încasează un comision de la parteneri doar dacă un utilizator beneficiază de serviciile lui, iar promovarea și expunerea online a serviciilor și a ofertelor este gratis.

Transformarea în ”Amazon” cere noi investiții

”Pentru anul în curs, preconizăm că terminăm cu o creștere de 30-40% față de anul 2020 la 150.000 euro în funcție de restricțiile impuse cauzate de pandemie, iar pentru anul 2022 avem în plan o dublare a veniturilor”, spune Vlad, precizând faptul că investiția initială în dezvoltarea YouDeal a fost de circa 25.000 de euro, însă odată cu relansarea din 2017 și cu alte implementări realizate pe parcurs, a urcat la peste 100.000 de euro.

Și dacă investițiile de până acum au fost realizate din fondurile proprii, sau din credite bancare, în momentul de față fondatorii YouDeal își doresc să atragă o finanțare de la business angels sau fonduri de investiții pentru o creștere accelerată, cum ar fi în creeșterea echipei de sales, îmbunătățirea platformei și implementarea de noi mecanisme pentru utilizatori.

”Urmărim o rundă cu un tichet mediu de tip pre-seed și în momentul de față suntem în câteva discuții după ce am făcut mai multe pitch-uri, printre care și la Techangels. În același timp suntem deschiși la discuții și întâlniri cu investitorii care cred în viziunea noastră și în potențialul acestui proiect pentru a investi dar și pentru parteneriate. Prin această investiție dorim să atragem în proiect oameni valoroși cu experiență și care pot să aducă un plus de expertiză și networking în această etapă de dezvoltare”, declară Vlad, care, dorindu-și să transforme și să dezvolte business-ul YouDeal, a participat la programe de accelerare precum Founders Institute, Commons Acel, precum și în programul de induction Launch.

Iar pentru a atrage banii și susținerea investitorilor, Vlad Nistor și echipa YouDeal au o serie de obiective ambițioase pe termn mediu și lung. ”Dorim să atragem peste 2.000 de parteneri activi cu peste 80.00 de servicii locale pe platforma din peste 33 orașe din România. Pe termen mediu, ne dorim să fim prezenți în toate orașele cu cel puțin 50.000 de locuitori și pe termen lung să scalăm platforma în Europa. Vrem să creștem la 200.000 tranzacții anuale efectuate de peste 50.000 de clienți activi, să creștem frecvența comenzii unui client prin mecanisme de cashback, loializare și fidelizare la 12 comenzi/an/client. Totodată, ne dorim să creștem comanda medie la peste 500 lei, în prezent fiind de 179 lei. Ne dorim să creștem echipa, în prima faza în zona de sales&customer, mai apoi să creștem echipa în zona de programare și marketing, și, nu în ultimul rând, să creștem veniturile până în 2024 la 6 milioane de euro anual”, concluzionează Vlad Nistor.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (start-up.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!