CEC Bank a fost printre primele bănci din piață care a crecut dobânzile la depozite, a spus Adina CĂLIN, Director produse și servicii CEC Bank, la Banking Forum, organizat de Financial Intelligence, pe 21 octombrie.
Ea a detaliat: “Am avut mai multe iterații de-a lungul acestui an, am ajuns undeva spre 9% – 8,5% la 12 luni. Cu siguranță vom mai crește dobânzile, încă suntem sub rata inflației. Pe de altă parte, în zona de creditare, dobânda activă este în continuare sub inflație, noi nu am modificat marjele pe care le aplicăm, acele marje fixe care știți că se aplică clienților, tocmai pentru a fi alături de ei, știind că sunt oricum modificări în zona indicilor de referință. Oferim clienților posibilitatea ca, în orice moment, să treacă de la ROBOR la IRCC, cu o simplă cerere în agenție și lucrul acesta se face pe loc. Practic încercăm prin orice mijloace să venim către clienți și cumva să nu punem presiune suplimentară, ținând cont că oricum suntem într-o perioadă de creștere a dobânzilor.”
Adina CĂLIN a mai precizat că, la momentul de față, nu se înregistrează o creștere a creditelor neperformate în cadrul băncii: “Pe zona de amânare a ratelor, la ultimele cifre pe care le-am analizat, eram undeva pe la 100 de cereri, ceea ce înseamnă că interesul nu a fost unul foarte mare. Pe de altă parte, recomandăm clienților, dincolo de amânarea ratelor, ca, în momentul în care văd că au ceva probleme în zona de rambursare a creditelor, să ni se adreseze încă din primele momente, pentru a găsi soluții amiabile împreună, fie că vorbim de o rescadențare, o reeșalonare, chiar și o refinanțare.”
Pentru perioada următoare, ea spune că termenul care trebuie „marketat” este “prudență”, si nu panică: „E bine să fim prudenți și astfel cred că putem să continuăm. Noi, începând din primăvară, am avut întâlniri cu antreprenorii din întreaga țară și avem un feedback extrem de îmbucurător. Clienții noștri au învățat ceva din crizele anterioare, iar nivelul de încredere pe care îl au la acest moment este unul bun. Ei au venit către noi, transmițându-ne că am mai trecut prin astfel de crize, au mai fost creșteri de dobânzi, suntem siguri că putem să mergem mai departe și să depășim aceste momente. De aceea mergem în țară, vrem să le transmitem un mesaj că suntem alături de ei, am făcut lucrul acesta în aproape toată țara și o să mai continuăm în câteva orașe în următoarea perioadă și ne bucură că și nivelul lor de încredere este unul cât se poate de bun.”
Adina CĂLIN a mai spus ca CEC Bank are, in continuare, proiecte pe zona de digitalizare, fiind o bancă ce, în anul 2020, nu avea absolut niciun flux digital sau automatizat, era 100% pe hârtie: „Eforturile au trebuit să fie mult mai mari pentru a veni cu aceste aceste servicii în fața clienților, iar în momentul de față avem o gamă completă de produse pe care le adresăm persoanelor fizice, pot să contracteze 100% online un pachet de cont curent, să își ia un credit de nevoi personale full online, un card de credit, un overdraft. De asemenea, am lansat începând de anul trecut posibilitatea ca IMM-urile să își deschidă un cont curent 100% digital și clienții pot solicita scrisori de garanție de la distanță”.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).