1 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Banking & Servicii financiare – Adina Călin, CEC Bank: Am observat o temperare a creditării în ultimele două luni şi vom observa această temperare a creditării şi în a doua jumătate a anului, pe fondul creşterii dobânzilor – Sinteza

1 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: In prelucrare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Adina Călin, Director de Produse în cadrul CEC Bank spune că a observat o temperare a creditării în ultimele două luni şi crede că vom observa această temperare a creditării şi în a doua jumătate a anului, pe fondul creşterii dobânzilor. „Dacă ne uităm pe cifrele din 2022 comparativ cu 2021, lucrurile arată bine, suntem

Adina Călin, Director de Produse în cadrul CEC Bank spune că a observat o temperare a creditării în ultimele două luni şi crede că vom observa această temperare a creditării şi în a doua jumătate a anului, pe fondul creşterii dobânzilor.

„Dacă ne uităm pe cifrele din 2022 comparativ cu 2021, lucrurile arată bine, suntem la acelaşi nivel, chiar un pic pe creştere, însă am observat o temperare a creditării în ultimele două luni şi vom observa această temperare a creditării şi în a doua jumătate a anului, pe fondul creşterii dobânzilor. Cred că în momentul de faţă, dincolo de simulările pe care le facem, este important să ne punem în joc rolul nostru de educator financiar în care trebuie să consiliem clienţii cât mai adecvat, cât mai echilibrat faţă de vremurile pe care le trăim. În momente de criză pot apărea şi oportunităţi, însă este bine să le cântărim înainte, să analizăm foarte bine, să vedem care este viitorul, cum sunt predicţiile”, a declarat Adina Călin în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2022.

Ce a mai declarat Adina Călin în cadrul evenimentului:

• Suntem în un moment în care joburile sunt destul de stabile, nu avem o creştere a şomajului şi este bine să ne facem acum rezerve, să punem deoparte pentru zile negre.

• Nu cred că putem să dăm pronosticuri până unde vor ajunge dobânzile la depozite, avem o inflaţie care a depăşit 15%, sistemul bancar a reacţionat şi reacţionează. S-au înregistrat mai multe creşteri de dobânzi pe parcursul acestui an şi cu siguranţă vom ajusta dobânzile la depozite. Fiecare dintre noi îşi doreşte să-şi păstreze sursele şi cumva avem fiecare o strategie internă de cum putem să facem mai bine, cum ne putem ţine sursele mai bine. Astfel, dacă primele bănci din top au dobânzi peste tine este puţin probabil să crezi că te va alege în continuare clientul şi atunci trebuie să vii cu o decizie. Pe de altă parte, ne uităm şi la modificările macroeconomice, la ceea ce se întâmplă din punct de vedere al Băncii Centrale şi atunci luăm aceste decizii privind creşterea dobânzilor în funcţie de toţi indicatorii.

• Pentru zona de depozite ne dorim în perioada următoare să păstrăm sursele clienţilor, să venim cu dobânzi cât mai bune şi să atragem şi mai mult, dacă se poate.

• Nu am sesizat o supraîncălzire a pieţei imobiliare, preţurile au crescut, dar am văzut că luna iunie a fost prima lună în care piaţa imobiliară a înregistrat o scădere mică, de 0,5%. Cred că piaţa din România, la nivelul preţurilor nu este la nivelul Uniunii Europene sau la preţurile din marile oraşe din UE.

• Cred că există loc de creştere pe zona de ipotecară, nu m-aş duce în soluţia extremă de credit pe 100 de ani. Încă nu sesizăm această supraîncălzire a pieţei imobiliare şi a valorilor la imobile. 

• Noi mizăm în continuare pe modelul hibrid. Ca cea mai mare bancă a statului avem acest rol social de a avea o acoperire cât mai mare la nivelul întregii ţări. Suntem banca cu cel mai mare număr de unităţi, peste 1.000 de unităţi la nivelul României, dintre care 450 sunt în mediul rural. Da, ne dorim să le menţinem. Clienţii din mediul rural reprezintă 45% din populaţia României.

• Ne dorim şi suntem cu piciorul pe pedala de acceleraţie şi pe zona de transformare digitală, noi venim cu un portofoliu tradiţional în spate care are nevoie în continuare de accesul în sucursale, dar am atras şi o clientelă mult mai digitalizată, după cum ne-au arătat cifrele din ultimii trei ani, când am avut o dublare a numărului de utilizatori pe zona de aplicaţie pe telefon şi o creştere de peste 100% de la an la an a tranzacţiilor efectuate online. Ne dorim să ne menţinem acest trend şi să ne implicăm din ce în ce mai mult în zona de educaţie financiară.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!