26.8 C
București
joi, septembrie 29, 2022

Banking & Servicii financiare – Ana Maria Butucaru, PwC: Tendinţele cheie care vor transforma industria asigurărilor în anii următori – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Asigurătorii au trecut cu bine de provocările ridicate de pandemia COVID-19, inclusiv de întreruperile activităţii şi transformarea digitală accelerată, şi trebuie să profite de acest impuls pentru a face faţă incertitudinii macroeconomice, noilor forme de concurenţă, cerinţelor crescute privind riscul climatic sau schimbărilor în aşteptările consumatorilor şi  raportările noi financiare şi de contabilitate.

Toate aceste provocări vin într-un moment în care decalajul global de protecţie (diferenţa dintre pierderile reale şi cele asigurate), care a ajuns la 1,4 miliarde de dolari în 2020, va creşte într-un ritm accelerat, arată raportul ”Insurance 2025 and Beyond”, realizat de PwC la nivel global.

Potrivit Barometrului de încredere Edelman din 2022, doar 54% dintre respondenţi au încredere în instituţiile din industria serviciilor financiare, cu 10 puncte procentuale mai puţin faţă de media pentru alte industrii din raport.

Asigurătorii au trecut cu bine de provocările ridicate de pandemia COVID-19, inclusiv de întreruperile activităţii şi transformarea digitală accelerată, şi trebuie să profite de acest impuls pentru a face faţă incertitudinii macroeconomice, noilor forme de concurenţă, cerinţelor crescute privind riscul climatic sau schimbărilor în aşteptările consumatorilor şi  raportările noi financiare şi de contabilitate.

Toate aceste provocări vin într-un moment în care decalajul global de protecţie (diferenţa dintre pierderile reale şi cele asigurate), care a ajuns la 1,4 miliarde de dolari în 2020, va creşte într-un ritm accelerat, arată raportul ”Insurance 2025 and Beyond”, realizat de PwC la nivel global.

Având în vedere nevoia din ce în ce mai mare de a găsi soluţii pe termen lung pentru a aborda disparităţile sociale şi economice şi rezilienţa afacerilor, asigurătorii trebuie să depăşească misiunea lor tradiţională.

Constatările PwC evidenţiază cinci tendinţe care vor influenţa industria până în 2025 şi cinci imperative pe care asigurătorii trebuie să le ia în considerare atunci când îşi regândesc strategiile. 

Un decalaj de încredere tot mai mare. Într-o lume în care încrederea în companii şi în guverne este în scădere, încrederea în instituţiile financiare este aproape de un minim istoric. Potrivit Barometrului de încredere Edelman din 2022, doar 54% dintre respondenţi au încredere în instituţiile din industria serviciilor financiare, cu 10 puncte procentuale mai puţin faţă de media pentru alte industrii din raport. Această erodare a încrederii, combinată cu lipsa de acces şi o educaţie financiară precară, a făcut ca oamenii să fie mai puţin dispuşi să cumpere asigurări şi a dus la lacune mai mari în materie de protecţie şi la pierderi economice mai accentuate. Începând cu anul 2000, la nivel mondial decalajul de protecţie s-a mărit drastic în toate sectoarele, ajungând la 1,4 miliarde de dolari în 2020. Analiza PwC arată că acest decalaj ar putea ajunge la 1,86 miliarde dolari până în 2025, iar Asia-Pacific ar reprezenta aproape jumătate din totalul riscurilor neasigurate. În Europa, acest decalaj ar putea ajunge la 334 milioane de dolari până în 2025.

Pentru a întări încrederea în asigurări, unii furnizori se concentrează pe atenuarea nedreptăţii sociale prin crearea unui mediu social şi de afaceri mai favorabil incluziunii. Aceştia încearcă să  educe clienţii, prin crearea de produse accesibile, cum ar fi micro asigurările, şi distribuirea mai eficientă a acestora. De asemenea, unele dintre ele creează parteneriate public-private cu administraţiile locale, autorităţile de reglementare şi cu persoanele responsabilă cu elaborarea politicilor. 

Evoluţia rapidă a nevoilor şi preferinţelor clienţilor. În prezent, clienţii nu caută doar protecţie financiară, ei doresc soluţii personalizate în contextul vieţii lor de zi cu zi, fie că este vorba de cumpărarea unei maşini, de planificarea pensionării sau de iniţierea unei afaceri. Clienţii se aşteaptă ca asigurătorii să meargă dincolo de obligaţiile lor de transfer al riscurilor şi să ofere soluţii care să acopere predicţia, prevenirea şi intervenţia în caz de risc, şi să susţină aceste servicii prin canale digitale şi prin informaţii detaliate.

Pentru a rămâne competitivi, asigurătorii trebuie să regândească modul în care îşi deservesc clienţii, oferă consultanţă şi valorifică noile parteneriate inovatoare pentru a crea modele de afaceri durabile care să stimuleze creşterea şi să îmbunătăţească experienţa clienţilor. 

O piaţă din ce în ce mai digitală şi o lume bazată pe Inteligenţă Artificială (IA). 

Automatizarea şi IA schimbă deja modul în care asigurătorii interacţionează cu consumatorii de-a lungul întregului lanţ valoric – de la proiectarea produselor până la subscriere, tarifare şi despăgubiri. Progresele recente în digitalizarea interacţiunilor cu clienţii au inclus utilizarea tot mai frecventă a aşa-numiţilor consilieri ”bionici”, care folosesc tehnologia pentru a personaliza produsele financiare în funcţie de nevoile clienţilor săi. Datele şi analiza datelor vor continua să deblocheze noi capacităţi, precum şi stabilirea preţurilor şi procesarea cererilor de despăgubire în timp real.

Riscul climatic şi accentul pus pe sustenabilitate. Ameninţarea tot mai mare a schimbărilor climatice reprezintă riscuri fizice şi de tranziţie sistemice, cu implicaţii directe pentru industria asigurărilor. Pentru a se proteja şi pentru a preveni aceste riscuri, asigurătorii vor trebui să-şi reconstruiască modelele de risc şi ipotezele de stabilire a preţurilor, să creeze noi produse şi servicii legate de climă şi să colaboreze cu alte organizaţii pentru a le ajuta să atenueze riscurile climatice. Un sondaj realizat de o mare companie de asigurări arată că 44% dintre firmele de asigurări au o politică climatică pentru investiţii, faţă de 30% care au o politică climatică pentru activitatea de subscriere. Cifrele sunt mai mici în ceea ce priveşte politicile de net-zero pentru activităţile de subscriere, cu doar 3% dintre respondenţi care au o politică de net-zero.

Convergenţă, colaborare şi concurenţă. O economie digitală, bogată în date, permite organizaţiilor să partajeze şi să colaboreze în interiorul şi dincolo de graniţele industriei în moduri noi şi să creeze noi valori, noi propuneri de valoare pentru nevoile companiilor mici şi mijlocii. Multe investiţii converg în jurul platformelor digitale, cum ar fi ecosistemele şi pieţele pentru clienţi. Fie că este vorba despre mobilitate, bunăstare financiară, sănătate sau de întreprinderiile mici şi mijlocii, multe investiţii merg către platformele digitale de tipul ecosistemelor sau marketplace.

Pe măsură ce aşteptările stakeholder-ilor evoluează şi industria se transformă, asigurătorii vor trebui să îşi aleagă propriul drum pentru a răspunde nevoilor in schimbare ale clienţilor şi pentru a dezvolta o organizaţie agilă, având la bază cinci imperative: tehnologia, clientul, obiectivele ESG, talentele şi execuţia.

 

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!