3.9 C
București
miercuri, noiembrie 30, 2022

Banking & Servicii financiare – Andrei Găman, Fintech OS: Băncile trebuie să se uite la date şi să creeze o platformă deschisă, să dea drumul la inovaţie – Sinteza

1 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: In prelucrare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Băncile trebuie să se uite la date şi să creeze o platformă deschisă, să dea drumul la inovaţie, este de părere Andrei Găman, Commercial Vice President, Fintech OS. „Băncile trebuie să se uite la date şi să creeze o platformă deschisă, să scoată toată partea de inovaţie, de creare de produse de financiare, de creare

Băncile trebuie să se uite la date şi să creeze o platformă deschisă, să dea drumul la inovaţie, este de părere Andrei Găman, Commercial Vice President, Fintech OS.

„Băncile trebuie să se uite la date şi să creeze o platformă deschisă, să scoată toată partea de inovaţie, de creare de produse de financiare, de creare de fluxuri de automatizare a aprobării acelor produse financiare, disbursarea, administrarea şi parcursul digital pe care îl are clientul din afare sistemului core, care este de multe ori foarte rigid şi foarte structurat, ca să dea drumul la inovaţie. Să pună puterea înapoi în mâna oamenilor de business”, a declarat Andrei Găman în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2022.

Ce a mai declarat Andrei Găman în cadrul evenimentului:

• O platformă deschisă vine să aducă la masă stakeholderii de business şi oamenii relevanţi din bancă cu o reţea de furnizori şi parteneri externi. Clienţii nu caută un credit, ei caută o experienţă. Ei caută să-şi cumpere o casă, să-şi cumpere un televizor şi în modul în care ajung la acel ţel banca trebuie să fie un susţinător, nu un inhibitor. Dacă împreună cu banca şi cu stakeholderii externi putem să construim un ecosistem care să-i ofere clientului o soluţie la problema lui, atunci clientul va vedea într-adevăr valoare în a lucra cu banca, nu ca pe un loc în care să iasă din ciclul lui normal de achiziţie, ci ca pe o platformă pe care poate să-şi desfăşoare activitatea în mod coerent.

• Unul dintre lucrurile pe care noi descoperim că băncile nu le iau în considerare sau nu le schimbă suficient de repede sunt procesele prin care acele produse ajung în faţa clienţilor şi modul în care produsele sunt gândite şi concepute. Nu este suficient ca un produs financiar care are un timp de aprobare care necesită foarte multe funcţiuni care să lucreze în un mod analog să încerci să îl traduci în un mod digital.

• Am dus creditarea din zile în minute: durează 15 minute să-ţi iei un credit de nevoi personale. Avem credite instant atât în zona de persoane fizice, credite de consum, cât şi pentru persoane juridice. În special în zona de IMM-uri, nevoia de acces la capital poate fi vitală la un moment dat.

• Am făcut un studiu de curând în mai multe pieţe, în piaţa din Marea Britanie, pe care noi o vedem cu mult în faţa noastră, 70% dintre creditele aprobate se aprobă în mai mult de 30 de zile. Este o nebunie. Gândiţi-vă că un IMM are nevoie azi ca mâine să plătească salariile sau mâine dă faliment, deci orice termen mai lung de câteva minute, ore pentru ca un IMM să aibă acces la o finanţare, la o investiţie strategică pe care poate să o facă sau chiar capital de lucru poate însemna falimentul lor, iar procesele definite în anumite bănci în momentul acesta sunt foarte manuale, iar digitalizarea în un proces la fel de lung, dar care se întâmplă de la distanţă, nu este o soluţie.

• Contează experienţa clientului, ce are nevoie clientul şi atunci noi vedem o preocupare activă a tuturor băncilor cu care interacţionăm pentru a oferi diverse instrumente de plată, investiţie pentru clienţii lor pentru că la finalul zilei cine are informaţiile despre client şi le poate folosi pentru a-l servi mai bine acela poate să capitalizeze, să crească businessul cu clientul respectiv, să fie mai profitabil. Atunci, vedem o preocupare a băncilor în a aduce în instrumentele digitale pe care le pun la dispoziţia clienţilor crypto sub orice formă – plăţi, investiţii sau economisire. În acelaşi timp, băncile au o limitare în a putea să integreze diverşi furnizori cu sistemele pe care le au în momentul acesta în producţie.
 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!