2.9 C
București
marți, noiembrie 30, 2021

Banking & Servicii financiare – Astăzi are loc a doua ediție a evenimentului Banking Forum by Financial Intelligence – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

... Un alt sondaj privind percepția IMM-urilor cu privire la relația cu băncile comerciale, realizat în câteva județe din Transilvania și prezentat de Agnes Nagy și Amalia Fugaru.

Astăzi, 26 octombrie 2021, de la ora 11:00, are loc a doua ediție a evenimentului “Banking Forum by Financial Intelligence”.

Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

Puțin peste 10% dintre companiile nefinanciare (fie ele IMM-uri sau corporații) au apelat la credite bancare în anii 2020 și 2021, majoritatea finanțării lor (peste 60%) provenind din reinvestirea profitului, potrivit sondajului privind accesul la finanțare al companiilor nefinanciare din România, din iunie 2021, publicat de Banca Națională a României. Băncile comerciale declară că se află în concurență pentru acordarea de credite către 20% dintre companiile nefinanciare, restul neîndeplinind criteriile de capitalizare.

În România existau aproximativ 1,36 milioane entități economice active (aproape 380 de mii de PFA-uri și 985 de mii de companii) în 2019.

Un alt sondaj privind percepția IMM-urilor cu privire la relația cu băncile comerciale, realizat în câteva județe din Transilvania și prezentat de Agnes Nagy și Amalia Fugaru, consultanți de strategie în cadrul BNR, arată că: (i) pentru jumătate dintre IMM-uri, relația cu băncile comerciale din România se reduce la contul curent; (ii) 15% dintre IMM-urile participante consideră că băncile nu sunt interesate decât de a nu prelua riscuri de la clienți, iar documentația cerută este mult prea stufoasă și dificil de completat; (iii) cu cât dimensiunea entității este mai mică, cu atât este mai mare reticența în abordarea unui credit de la bănci.

Majoritatea IMM-urilor chestionate (56,1%) au relații financiare doar cu o singură bancă comercială, în timp ce un sfert dintre acestea folosesc serviciile oferite de două instituții de credit, iar una din zece IMM-uri apelează la mai mult de trei bănci pentru a-și acoperi nevoile de servicii financiare.

Între produsele bancare oferite firmelor, cel mai popular este linia de credit, care este accesată de 40% dintre ele.

Băncile comerciale au un avantaj competitiv în fața oricărui fintech, mai arată autorii studiului. Totodată, educația financiară a fost considerată principalul motiv pentru care relațiile băncilor cu clienții s-au deteriorat după criza financiară la nivel global.

În cadrul evenimentului se vor discuta următoarele subiecte:

  • PNRR și finanțările bancare;
  • Finanțarea tranziției la economia verde;
  • Rolul băncilor în programul de relansare economică a României;
  • Impactul digitalizării asupra sistemului bancar;
  • Cum arată viitorul în banking: Bănci vs Fintech?
  • Programe guvernamentale pentru finanțarea IMM-urilor;
  • Susținerea antreprenoriatului de către bănci;
  • Cât timp vom mai avea dobânzi scăzute?
  • Educația financiară în pandemie;
  • Cum vor gestiona băncile insolvențele cauzate de pandemie?

Speakerii evenimentului sunt: Cristian POPA – Membru al Consiliului de administraţie la Banca Națională a României, Alin CHITU – Secretar de Stat, Ministerul Finanțelor, Florin JIANU – Președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Florin DĂNESCU – Președinte Executiv al Asociației Române a Băncilor (ARB), Radu Grațian GHEȚEA – Președintele Consiliului de Administrație Libra Bank și Presedinte de Onoare al Asociației Române a Băncilor, Dumitru NANCU – Director General al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), Dragoș PÎSLARU – Europarlamentar, Renew Europe Group, Alin IACOB – Președintele Asociației Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF), Radu TOPLICEANU – Director General Adjunct, coordonatorul activităților de retail la BRD – Groupe Société Générale, Ramona IVAN – Director Relații cu Instituții Naționale și Internaționale la CEC Bank, Adrian CODIRLAŞU – Vicepreședintele CFA Society Romania, Dragoș CABAT – Managing Partner al RisCo, Gabriela HÂRȚESCU – Decan și COO, Envisia – Boards of Elite.

Evenimentul va fi moderat de: Adina ARDELEANU, Membru Fondator Financial Intelligence.

Participanții vor putea transmite întrebări speakerilor în timpul evenimentului, în comentarii la video, prin intermediul paginii de Facebook Financial Intelligence.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Parteneri: CEC Bank, Raiffeisen Bank, EximBank, Garanti BBVA, BRD Groupe Société Générale, Institutul de Studii Financiare (ISF), Trans Sped, Veridio, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România (ANEVAR)

Parteneri instituționali: Asociația Română a Băncilor (ARB), CFA Society România, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Camera de Comerț Româno -Britanică (BRCC), ICSS, Asociația Națională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI)

Partener educațional: Envisia – Boards of Elite

Parteneri media: AGERPRES, România Durabilă, Economistul, Club Economic, The Diplomat-Bucharest, FinZoom, CARIERE, New Money, BiziLive TV

Producția video este asigurată de: Boof Media

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.

***

DESPRE FINANCIAL INTELLIGENCE

La 3 ani de la lansare, platforma de știri economice și analize financiare Financialintelligence.ro a înregistrat un trafic de 9,4 milioane de afișări și 4,1 milioane de utilizatori unici. www.financialintelligence.ro a înregistrat în ultimul an, în medie, 295.000 afișări/lună și 125.000 de utilizatori unici/lună, potrivit Google Analytics. 51,5% din publicul Financial Intelligence este format din femei, iar 48,5% sunt bărbați. 54% dintre cititori au între 25 și 44 de ani, iar încă 18% dintre aceștia sunt persoane cu vârste cuprinse între 45-54 de ani.  Evenimentele FINANCIAL INTELLIGENCE sunt locul de întâlnire pentru investitori din România şi nu numai. Acestea au atras, până acum, în jur de 255.000 de participanți, atât în mediul offline cât și online, reprezentarea fiind la nivel de miniștri, oficiali de stat, politicieni, investitori, oameni de business și top management de companii.

Financial Intelligence a fost pionier, precum și inovator în domeniul evenimentelor digitale și hibrid. Ne-am adaptat rapid modelul de business pentru a ajuta în aceste momente dificile generate de pandemie. Lansată în septembrie 2018, platforma de știri economice și analize financiare Financialintelligence.ro s-a remarcat de la bun început în peisajul media economic, dar și pe piața evenimentelor de business, în sectoare de interes strategic, precum energia, piața de capital, banking sau cibersecurity.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!