Banca Comercială Română (BCR) a lansat o nouă emisiune de obligaţiuni nepreferenţiale, cu o maturitate de 6 ani, în valoare de un miliard de lei, informează banca printr-un comunicat.
Emisiunea urmează să fie listată la Bursa de Valori Bucureşti.
Obligaţiunile au primit un rating pe termen lung de BBB+ din partea Fitch şi Baa2 din partea Moody’s.
În primele ore după deschiderea emisiunii au fost înregistrate ordine de peste 500 milioane de lei, valoare care a crescut la 1,2 miliarde de lei într-un timp foarte scurt. Astfel, randamentul de 100 bps (puncte de bază, n.r.) peste randamentul titlurilor de stat s-a translatat într-o rată a dobânzii de 7,55%, care reflectă performanţa solidă a BCR, subliniază instituţia financiar-bancară.
Emisiunea s-a adresat marilor investitori instituţionali.
“Prin lansarea acestei noi emisiuni de obligaţiuni, de 1 miliard de lei, BCR îşi reafirmă angajamentul faţă de dezvoltarea durabilă a pieţei locale de capital, care are impact direct în creşterea prosperităţii şi a economiei României. Fiecare astfel de reuşită ne onorează şi ne ghidează în scalarea oportunităţilor de investiţii responsabile, cu impact real în societate. Alături de colegii mei din BCR, le mulţumim investitorilor şi partenerilor de la Bursa de Valori Bucureşti pentru că împreună creăm valoare pe termen lung în România, pentru România”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.
În ultimii trei ani, banca a emis obligaţiuni în valoare de circa 8 miliarde de lei, fiind unul dintre principalii emitenţi activi de la Bursa de Valori Bucureşti. Valoarea cumulată a celor 10 emisiuni de obligaţiuni listate de BCR la BVB este de 8,6 miliarde de lei.
Prin această emisiune, BCR a mai făcut un pas înainte în procesul de conformare cu reglementările Uniunii Europene privind capacitatea minimă pe care trebuie să o deţină băncile pentru a absorbi pierderile, cerinţele minime pentru fonduri proprii şi pasive eligibile (MREL) şi ghidurile MREL, în conformitate cu strategia de rezoluţie, se mai arată în comunicat.
BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 20 centre de afaceri şi 16 birouri mobile dedicate companiilor şi 319 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 56% sunt unităţi unde operaţiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless).
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).