12.7 C
București
miercuri, octombrie 5, 2022

Banking & Servicii financiare – Ce soluţii propun bancherii pentru clienţii ce nu pot plăti ratele: negocierea ratei, rescadenţare, reeşalonare, chiar suspendarea ratelor – Sinteza

5 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Avem peste 1.000 de negocieri purtate în cadrul CSALB, procesul s-a îmbunătăţit de la un an la altul şi am devenit mult mai eficienţi.

Mesajul pe care îl transmit consumatorilor este că, indiferent dacă există sau nu o fluctuaţie vizibilă în veniturile pe care le au în prezent, dar anticipează că va urma o perioadă de acest gen, este bine să anunţe banca, să intre în dialog cu noi, direct sau prin intermediul CSALB”, a spus Dana Dima.

Soluţiile propuse de bancheri pentru clienţii care anticipează că vor avea problemele la plata ratelor este de a începe un dialog cu banca, iar ulterior se poate negocia rata, se poate veni cu o rescadenţare sau reeşalonare, eventual şi suspendarea ratelor, au spus reprezentanţi ai băncilor în cadrul unor interviuri pentru Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).

“În secunda în care consumatorul nu mai poate, din diverse motive, să continue rambursarea creditului în condiţiile asumate la semnarea contractului, ideal ar fi să vină către bancă şi să spună: am această problemă! Noi vom găsim soluţii: negocierea ratei, rescadenţare, reeşalonare, suspendarea ratelor. Cea mai bună prevenţie este să te gândeşti dacă pasul pe care îl faci astăzi este sustenabil, pe ce perioadă este sustenabil şi care sunt factorii pe care nu-i poţi controla. De exemplu, inflaţia. Sau că după doi ani de pandemie ne aflăm la graniţa unui conflict armat! Nu avem cum să controlăm aceste lucruri, dar ne afectează şi trebuie să avem un răspuns la ele”, a explicat Roxana Maria Hidan, vicepreşedinte al OTP Bank.

Din perspectiva soluţiilor, Dana Dima, vicepreşedinte al BCR, este de părere că timpul este foarte importat, iar dacă aceste cazuri, în care clienţii nu mai pot plăti ratele, ajung în instană, timpii de soluţionare sunt foarte lungi.

“Timpul este foarte important, însă în instanţă timpii de soluţionare sunt foarte lungi, fapt care vine în contradicţie cu nevoia imediată de găsire a unei rezolvări la o problemă financiară. Avem peste 1.000 de negocieri purtate în cadrul CSALB, procesul s-a îmbunătăţit de la un an la altul şi am devenit mult mai eficienţi. Mesajul pe care îl transmit consumatorilor este că, indiferent dacă există sau nu o fluctuaţie vizibilă în veniturile pe care le au în prezent, dar anticipează că va urma o perioadă de acest gen, este bine să anunţe banca, să intre în dialog cu noi, direct sau prin intermediul CSALB”, a spus Dana Dima.

În ceea ce priveşte vicepreşedintele Raiffeisen Bank, Vladimir Kalinov, este de acord privind timpul lung al instanţelor şi este de părere că acestea pot fi evitate prin dialog.

“Dacă ne uităm la calendarul instanţelor, orice caz care intră acolo este luat în discuţie după un an sau doi, timp în care ambele părţi au de pierdut. Vorbim de bani, de timp, vorbim de emoţii şi nervi. Lucruri care pot fi evitate. Dialogul care se face prin intermediul CSALB are un rol foarte important, tocmai pentru că promovează această practică a dialogului în societate. În alte ţări doar cazurile complicate ajung în instanţă, cazuri care nu pot fi judecate altfel. Există acest mit că banca pândeşte şi aşteaptă ca un client să aibă probleme ca să îi ia casa. Nu, noi nu suntem o instituţie care se ocupă cu imobilele şi nici nu suntem interesaţi să devenim”, a spus Vladimir Kalinov.

Pentru a evita executări silite sau alte probleme care pot să apară în cazul în care clienţii nu reuşesc să mai plătească rata, banca poate deschide, la cererea clientului, dosare de restructurare pentru consumatorii care întâmpină probleme în derularea contractelor, a explicat Virginia, Oţel, director în cadrul Garanti BBVA.

“Interesul băncii este să găsească soluţii pentru consumatorii care apelează la noi direct sau prin intermediul CSALB. Nu ne dorim să ajungem la executări silite, cu atât mai mult cu cât această perioadă este una dificilă şi dorim să o depăşim cu bine, împreună cu clienţii noştri. Banca poate deschide, la cererea clientului, dosare de restructurare pentru consumatorii care întâmpină probleme în derularea contractelor şi putem oferi perioade de graţie în plata ratelor. De fapt, încercăm să răspundem personalizat, în funcţie de problema cu care se confruntă fiecare client. Altfel, dacă standardizezi prea mult, este greu să răspunzi unor nevoi specific”, a spus Virginia Oţel.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!