4.3 C
București
marți, noiembrie 29, 2022

Banking & Servicii financiare – Irinel Gheorghe, SIPEX: Vizăm jucători regionali și producători, pentru eventuale tranzacții de M&A – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

În acest an, piața materialelor de construcții s-a confruntat cu provocări serioase, în principal legate de costurile cu materia primă, mai nou și legat de prețurile la utilități, a mai spus Irinel Gheorghe, completând: “Consider că statul ar trebui să clarifice cauzele reale ale creșterii acestor prețuri, fiind totuși acționarul principal al multor companii din domeniul energetic”.

* ”România este a doua cea mai ieftină țară din Europa, după Bosnia-Herțegovina, la preț per metru pătrat construit, așadar, există oportunități de creștere în zona rezidențială” (Irinel Gheorghe)

* ”Statul ar trebui să clarifice cauzele reale ale creșterii prețurilor utilităților, fiind totuși acționarul principal al multor companii din domeniul energetic”

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de construcții din România, vizează și tranzacții de M&A, potrivit domnului Irinel Gheorghe, Fondator și Președinte al Consiliului de Administrație al SIPEX, Director General.

Acesta ne-a declarat, în cadrul unui interviu: “În ceea ce privește zona de fuziuni și achiziții (M&A), suntem interesați de tranzacții și urmărim atent ce se întâmplă în această direcție, vizăm jucători regionali și producători.”

Referitor la obiectivele financiare, Irinel Gheorghe apreciază că o creștere a cifrei de afaceri cu 10-15% și menținerea profitului la nivelul anului 2021 sunt obiective realiste: “Sigur, ne dorim mai mult, dar realismul obiectivelor dă în final motivația echipei SIPEX”.

În acest an, piața materialelor de construcții s-a confruntat cu provocări serioase, în principal legate de costurile cu materia primă, mai nou și legat de prețurile la utilități, a mai spus Irinel Gheorghe, completând: “Consider că statul ar trebui să clarifice cauzele reale ale creșterii acestor prețuri, fiind totuși acționarul principal al multor companii din domeniul energetic”.

Sipex  a debutat pe 3 iunie, pe piața AeRO, segmentul de acțiuni al Sistemului Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București. Listarea companiei a fost precedată de plasamentul privat prin care compania a atras de la investitori 10,6 milioane de lei. 

Care sunt planurile SIPEX de extindere? Vizați tranzacții M&A?

Irinel Gheorghe: Încă de la înființare în 1997 am fost profitabili an de an, în timp ce dezvoltarea și inovarea ne-au însoțit în permanență. Extinderea majoră pe care compania o realizează este cea spre online, pe lângă activitatea consacrată de distribuitor de materiale de construcții, unde am ajuns locul doi național. Astfel, am lansat noul magazin on-line „SIPEX-online.ro”, cu un nou format, mult mai accesibil și prietenos cu utilizatorii și pregătim o aplicație mobilă.

În memorandumul de listare am declarat că ne concentrăm, de asemenea, pe relocarea unor depozite existente pentru a ne crește capacitatea de răspuns către piață și clienți. Astfel, am finalizat relocarea depozitului din Craiova și până la sfârșitul lunii septembrie vom finaliza și relocarea celui din Iași, urmând în 2023 și depozitul din Cluj. Astfel ne vom crește capacitatea de depozitare cu 1000-1500 de paleți.

Un alt obiectiv menționat în memorandum a fost încheierea de parteneriate noi, cu furnizori ale căror produse să completeze gama oferită în prezent, cel mai recent parteneriat este cu producătorul de lacuri și vopsele Policolor – Orgachim. Obiectivul nostru este să aducem sub brandul  SIPEX și alte game de produse cu potențial și care să răspundă nevoilor și cerințelor pieței, și care să se reflecte în creșteri ale  indicatorilor de profitabilitate.

În ceea ce privește zona de fuziuni și achiziții (M&A), suntem interesați de tranzacții și urmărim atent ce se întâmplă în această direcție, vizăm jucători regionali și producători.

Cum vă simțiți pe piața de capital?

Irinel Gheorghe: Anul acesta SIPEX împlinește 25 de ani de la înființare, iar data de 3 iunie 2022 a fost o zi importantă, fiind ziua în care compania a debutat pe piața AeRO. Listarea companiei a fost precedată de un plasament privat prin care am atras de la 54 investitori 10,6 milioane de lei. Suntem încă la început în piața de capital, însă suntem deschiși să utilizăm mecanismele acesteia la capacitate maximă. Deprindem mecanismele prin care să comunicăm transparent și proactiv. Vrem să arătăm investitorilor că suntem o companie profitabilă, cu o strategie bine definită pe termen lung și o echipă cu experiență extinsă în industrie, o companie în care merită să investească. O mare parte a managementului a devenit acționar în companie, iar reacțiile lor demonstrează o dată în plus că listarea a fost o decizie bună.

Considerăm finanțarea prin piața de capital o modalitate eficientă și viabilă de atragere a resurselor necesare pentru dezvoltare și continuăm cu încredere pe acest drum, vizând inclusiv transferul în piața principală.


Ce obiective financiare aveți pentru acest an?

Irinel Gheorghe: În anii recenți am investit aproximativ 800.000 de euro în consolidarea celor mai noi puncte de lucru, precum și relocarea centrelor de lucru unde volumele au crescut. De asemenea, am consolidat segmentul B2B, unde ne-a crescut numărul de clienți. Toate acestea ne determină să considerăm că o creștere a cifrei de afaceri cu 10-15% și menținerea profitului la nivelul anului 2021 sunt obiective realiste. Sigur, ne dorim mai mult, dar realismul obiectivelor dă în final motivația echipei SIPEX.

Cum vă afectează situația economică – mediul inflaționist, creșterea dobânzilor?

Irinel Gheorghe: Inflația și creșterea dobânzilor îi determină pe mulți dintre beneficiarii finali să se gândească atent la necesitatea renovării locuinței sau la cumpărarea uneia noi în condițiile actuale, dar sunt totuși optimist că această perioadă va trece repede. Lucrările de reabilitare se numără printre sursele de creștere estimate, iar faptul că statul anunță foarte multe proiecte, de la infrastructură rutieră, la reabilitări de școli și spitale, inclusiv reabilitarea termică a locuințelor, este un semnal pozitiv. Compania a fost implicată de-a lungul timpului în furnizarea materialelor şi asistenţei tehnice în construcţia stadioanelor Steaua şi Giuleşti din Capitală, pentru Campionatul European de Fotbal din 2020. De asemenea, a fost distribuitor de materiale și consultant tehnic pentru proiecte de reabilitare termică a blocurilor din Bucureşti, în sectoarele 1, 4 şi 6, precum și în Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Slatina, a unor spitale din Slobozia, Tulcea şi Călăraşi.

Modelul de afaceri a SIPEX ne oferă un echilibru în contextul actual pentru că activăm în toate cele trei canale de vânzare – retail tradițional, business to business și online. În retailul tradițional, partenerii au deja experiența necesară gestionării unor perioade dificile, în B2B – rezidențial sunt investitori care se orientează către o piață a chiriilor care poate să crească, iar în zona logistică observăm o activitate care crește an de an.

România este a doua cea mai ieftină țară din Europa, după Bosnia-Herțegovina, la preț per metru pătrat construit, așadar, există oportunități de creștere în zona rezidențială.

Cum au evoluat prețurile materialelor de construcții și care e impactul asupra companiei?

Irinel Gheorghe: Pe fondul creșterii prețurilor la materialele de construcții, consumabile, energie electrică, gaz, împreună cu partenerii noștri care activează în canalul B2B am încercat să identificăm un mecanism prin care să setăm prețurile pentru a oferi predictibilitate clienților pentru anumite categorii de produse. Astfel, am reușit să avem atât disponibilitate în livrări, cât și să menținem prețuri deja stabilite în anumite perioade. În medie, prețurile materialelor de construcții au crescut cu 25-30% în 2022, dar în ultima perioadă această creștere s-a temperat și putem spune că nu există un impact semnificativ asupra activității companiei noastre. Ne-am concentrat eforturile pe o acoperire cât mai bună a zonelor de distribuție și pe promovarea brandurilor proprii.

Cum vedeți situația economiei? Vă așteptați la o criză economică în perioada următoare?

Irinel Gheorghe: În acest an, piața materialelor de construcții s-a confruntat cu provocări serioase, în principal legate de costurile cu materia primă, mai nou și legat de prețurile la utilități. Consider că statul ar trebui să clarifice cauzele reale ale creșterii acestor prețuri, fiind totuși acționarul principal al multor companii din domeniul energetic. Dacă procesul de “sterilizare” al banilor pompați în economie, în pandemie, se va derula într-un timp scurt, putem trece mai ușor peste această perioadă.

Ce îngrijorări aveți în perioada următoare?

Irinel Gheorghe: Am o singură îngrijorare: retenția forței de muncă, mai ales cea calificată! Noul Cod Fiscal a modificat prevederile ordonanței 114 și, în opinia mea, nu este un semnal foarte bun pentru sectorul nostru de activitate pentru ca implică reducerea pragului pentru facilitățile fiscale în domeniul construcțiilor. Decizia vine în contextul în care mulți români care lucrau sau lucrează în Europa încep să se convingă că pot câștiga bine și acasă, în România. Soluția aducerii muncitorilor asiatici nu cred că este una viabilă, pe termen lung. Este esențial ca noi să ne calificăm forța de muncă din România și să o plătim în linie cu realizările obținute.

Ați apreciat că autorităţile ar trebui să interzică exporturile de materialele de construcţii. Puteți detalia?

Irinel Gheorghe: Da, și am declarat acest lucru în calitate de vicepreşedinte al Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii. Motivul: nu doresc ca eforturile pe care toți cei implicați – Guvern, producători, distribuitori – le fac în această perioadă încercând să țină sub control prețurile la utilități și implicit la materialele pentru construcții să fie în zadar. Programul PNRR a pornit mult mai repede în multe țări ale UE și din aceste țări vin foarte multe solicitări pentru materialele produse în România și astfel se poate crea un deficit în piața noastră.

Care sunt preocupările dumneavoastră legate de obiectivele climatice? Dar legat de digitalizare?

Irinel Gheorghe: SIPEX are ca obiect de activitate distribuția de materiale și finisaje pentru construcții oferind o gamă largă de astfel de produse, dar și servicii de consultanță tehnică și conexe. Am dezvoltat încă de la înființare parteneriate solide, realizările companiei noastre fiind asociate cu numele unor producători recunoscuți în domeniu, ale căror produse și soluții tehnologice sunt prietenoase cu mediul. Prin tot ceea ce facem împreună cu angajații, partenerii și toate grupurile de interese dorim să generăm valoare sustenabilă prin protejarea mediului și a calității vieții din comunitățile în care ne desfășurăm activitatea.

Suntem preocupați continuu de digitalizarea sistemelor noastre cu obiectivul de a veni mai eficient în întâmpinarea nevoilor clienților. În acest sens am pus în funcțiune următoarele sisteme:

  • SFA – tablete conectate la sistemul ERP pentru acces în timp real la stocuri prin care agenții își iau comenzile, acestea ajungând rapid la operatori;
  • BULK sms – prin care partenerii sunt anunțați despre stadiul livrării comenzilor;
  • sipexcomenzi.ro – o aplicație prin care partenerii din B2B pot vedea online soldul, statusul comenzilor lansate, etc.
  • Magazinul online propriu – în curând cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația va repartiza comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!