12.2 C
București
vineri, mai 20, 2022

Energie – Cu războiul din Ucraina și amenințările lui Putin, europenii așteaptă neliniştiţi raționalizarea energiei şi motorinei – CNBC – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Țările europene depind în mare măsură de livrările rusești de petrol și gaze, dar invazia Ucrainei de către Moscova de la sfârșitul lunii februarie a făcut ca UE și Regatul Unit să impună un val de sancțiuni care au inclus reducerea importurilor de energie rusă...

La începutul lunii martie, UE s-a angajat să reducă importurile de gaze rusești cu două treimi înainte de sfârșitul anului, în timp ce Marea Britanie a declarat că va elimina treptat importurile de petrol rusești până la sfârșitul anului 2022...

„În ciuda faptului că intrăm într-o perioadă mai caldă când consumăm mai puțin gaz, avem totuși nevoie de gaz să curgă în depozitele noastre pentru a-l folosi în următoarele luni de iarnă, când temperaturile scad și avem nevoie din nou de gaz pentru încălzire.” „Dacă fluxul de gaz rusesc se oprește...

  • Analiștii din energie și oficialii guvernamentali au avertizat că Europa s-ar putea confrunta în curând cu raționalizarea motorinei și a gazelor naturale.

  • Astfel de politici ar putea include reducerea limitelor de viteză, ieftinirea transportului public și introducerea duminicilor fără mașini în orașele mari.

  • Unii analiști au declarat pentru CNBC că implementarea politicilor concentrate pe reducerea cererii de combustibili fosili ar putea fi „arma adevărată și eficientă” a Europei împotriva Rusiei.

 

Țările europene se confruntă cu posibilitatea raționalizării aprovizionării cu energie, în condițiile în care o dispută între Moscova și Occident privind plățile pentru exporturile rusești continuă, scrie CNBC.

Țările europene depind în mare măsură de livrările rusești de petrol și gaze, dar invazia Ucrainei de către Moscova de la sfârșitul lunii februarie a făcut ca UE și Regatul Unit să impună un val de sancțiuni care au inclus reducerea importurilor de energie rusă.

La începutul lunii martie, UE s-a angajat să reducă importurile de gaze rusești cu două treimi înainte de sfârșitul anului, în timp ce Marea Britanie a declarat că va elimina treptat importurile de petrol rusești până la sfârșitul anului 2022.

Dar aceste mișcări vin cu riscuri pentru o regiune care se confruntă deja cu o criză energetică. Livrările reduse de gaze naturale au înregistrat o creștere a prețurilor la niveluri record în Europa anul trecut, gospodăriile din Marea Britanie urmând să-și vadă facturile la energie crescând cu peste 50% de la 1 aprilie.

Raționalizarea gazelor naturale

Germania a avertizat miercuri că s-ar putea confrunta în curând cu o urgență în ceea ce priveşte aprovizionarea cu gaze naturale, care ar putea necesita raționalizarea aprovizionării. Ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a declarat că măsura de „avertizare timpurie” nu înseamnă încă că țara trebuie să recurgă la raționalizarea gazelor, ci a cerut consumatorilor și companiilor să își reducă consumul de energie.

Între timp, guvernul austriac a anunțat miercuri că a activat primul pas al unui plan de urgență în trei etape, care ar urma să monitorizeze mai îndeaproape piața de gaz a țării. Oficialii au citat cererea Rusiei de a plăti în ruble drept motiv pentru declanșarea planului de urgență, menționând că, dacă se va ajunge la a treia etapă a planului, măsurile de control de urgență, cum ar fi raționalizarea, ar putea intra în vigoare.

Potrivit lui Chi Kong Chyong, director al Forumului de Politică Energetică al Universității Cambridge, Germania și Austria ar putea să nu fie singurele care trebuie să pună în aplicare măsuri de urgență extremă dacă ţările occidentale vor continua să pună presiune pe relaţia cu Rusia.

Vladimir Putin a declarat săptămâna trecută că Kremlinul va cere plata în ruble pentru vânzările de gaze în țări „neprietenoase” – o cerere care a fost respinsă de națiunile G-7. Joi, liderul rus a declarat că a semnat un decret prin care cumpărătorii străini trebuie să plătească în ruble pentru gazul rusesc începând cu 1 aprilie.

„Dacă nu pot conveni asupra condițiilor de plată și fluxul de gaze din Rusia este oprit, atunci și alte țări europene vor trebui să ia măsuri de urgență”, a declarat Chyong pentru CNBC. „În ciuda faptului că intrăm într-o perioadă mai caldă când consumăm mai puțin gaz, avem totuși nevoie de gaz să curgă în depozitele noastre pentru a-l folosi în următoarele luni de iarnă, când temperaturile scad și avem nevoie din nou de gaz pentru încălzire.”

„Dacă fluxul de gaz rusesc se oprește, toate guvernele europene – inclusiv cel al Regatului Unit – trebuie să înceapă să activeze planuri de urgență, inclusiv campanii publice pentru a pregăti cetățenii noștri să economisească energie în lunile de iarnă”, a adăugat el.

Raționalizarea motorinei

Între timp, Jim Watson, profesor de politică energetică și director al Institutului UCL pentru Resurse Durabile, a spus că este „cu siguranță posibil” ca Regatul Unit să vadă o raționalizare a combustibilului impusă de guvern pentru mașini.

Marea Britanie se confruntă cu mai multe dificultăți în a renunța la petrolul rusesc decât în ​​a se îndepărta de gazele naturale rusești, deoarece depindea mai mult de importurile de petrol, a declarat Watson pentru CNBC prin telefon.

Amrita Sen, director de cercetare la Energy Aspects, a avertizat că sancțiunile asupra exporturilor rusești de energie ar putea avea ramificații serioase pentru Europa, vorbind cu parlamentarii britanici, în cadrul unei reuniuni a Comitetului de Trezorerie al Parlamentului Regatului Unit în martie.

Rusia are o mulțime de alți intermediari și alte companii care ar cumpăra și vinde produsele sale brute”, a spus ea. „În special în ceea ce privește produsele, motorina este locul în care ne temem că raționalizarea ar putea veni imediat la sfârșitul acestei luni în Germania. Ați putea vedea cu siguranță repercusiunile acestui lucru și în Marea Britanie.”

Între timp, Russell Hardy, CEO traderului de petrol elvețian Vitol, a declarat luna trecută la un summit FT pe mărfuri: „Europa importă aproximativ jumătate din motorină din Rusia și aproximativ jumătate din motorină din Orientul Mijlociu. Acel deficit sistemic de motorină există.”

„Raționalizarea motorinei este o posibilitate”, a adăugat el, potrivit The Times.

Reduceri ale cererii

U.S. Energy Information Administration estimează că Rusia a exportat 4,7 milioane de barili de țiței pe zi în 2021 – din care aproape jumătate au mers în țările europene OCDE. Olanda, Germania și Polonia au importat cel mai mult petrol rusesc din regiune.

Între timp, 74% din exporturile de gaze naturale ale Rusiei au mers anul trecut către Europa OCDE, potrivit EIA.

Implementarea politicilor care reduc cererea cetăţenilor de petrol ar putea ajuta guvernul Regatului Unit să-și scadă dependența de petrolul importat, a sugerat Watson, argumentând că un impuls către asimilarea transportului public și introducerea altor politici comportamentale „care se referă la oameni și la alegerile lor” sunt, de asemenea, „cu siguranță posibile.”

Anul trecut, cumpărarea în panică a benzinei în Marea Britanie a dus la o penurie gravă, care a dus la golirea multor benzinării, personalul armatei fiind implicat pentru a livra combustibil. Dar Watson a remarcat că situația actuală este diferită și că un rezultat mai probabil al riscurilor legate de aprovizionarea cu energie a fost continuarea prețurilor ridicate în Regatul Unit – o țară care se confruntă în prezent cu cea mai gravă criză a costului vieții din ultimele decenii.

„Cred că există o mică provocare în a stabili aceste [măsuri] ca politici de sus în jos, guvernul spunând că populația ar trebui să conducă mai lent, să conducă mai puțin, să zboare mai puțin, să meargă cu transportul public”, a spus el.

O „armă adevărată și eficientă împotriva lui Putin”

La începutul acestei luni, Agenția Internațională pentru Energie a publicat un raport care a prezentat 10 politici despre care spunea că ar putea ajuta la reducerea rapidă a cererii globale de petrol cu ​​2,7 milioane de barili pe zi. Politicile, destinate implementării în „economiile avansate și nu numai”, au inclus reducerea limitelor de viteză pe autostrăzi cu 10 kilometri (6,2 mile) pe oră, ieftinirea transportului public, introducerea duminicilor fără mașini și alternarea folosirii mașinilor private în orașele mari.

Rory Stewart, fost ministru britanic al Dezvoltării Internaționale și membru senior la Institutul Jackson din Yale, a declarat într-un tweet la începutul acestei luni că este posibil să se reducă veniturile pe care Rusia le primește din exporturile de petrol concentrându-se pe reducerea cererii. „Ar fi nevoie de un efort guvernamental și civil echivalent cu răspunsul la Covid”, a spus el.

Politicile propuse de el, despre care a spus că ar trebui să rămână în vigoare pe toată durata crizei din Ucraina, au inclus reducerea limitelor de viteză din Regatul Unit la 50 de mile pe oră, asigurarea gratuită a transportului public și apelarea companiilor precum Uber să folosească tehnologia care să permită transportul gratuit pentru civili.

„Acest lucru ar reduce cererea și prețul petrolului rusesc [și] ar avea un impact catastrofal asupra lui Putin”, a spus Stewart.

Chyong de la Universitatea Cambridge a declarat pentru CNBC că cheia pentru a răni Rusia prin sancțiuni energetice a fost implementarea politicilor care s-au concentrat pe reducerea cererii.

„Acest punct este despre încercarea de a reduce cererea de combustibili fosili – aceasta este arma noastră adevărată și eficientă împotriva lui Vladimir Putin”, a spus el.

„Există o relație negativă exponențială între cerere și prețuri, deoarece în acest moment ne confruntăm cu un sistem energetic foarte, foarte strâns la nivel global și fiecare unitate suplimentară de cerere va face ca prețurile să crească disproporționat de mare. Reversul acestui efect este că reducerea cererii noastre va avea un beneficiu marginal disproporționat de mare – reducând drastic prețurile.”

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!