19.7 C
București
sâmbătă, mai 21, 2022

Energie – Cum ar putea afecta Europa sancțiunile asupra petrolui rusesc – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Care ar fi impactul interzicerii petrolului rusesc în Europa? CE IMPORTĂ UE ÎN PREZENT? Uniunea Europeană a importat 2,2 milioane de barili pe zi (bpd) de țiței și 1,2 milioane de barili pe zi produse petroliere rafinate înainte de război din Ucraina...

Livrările prin Druzhba au fluctuat în ultimii ani, livrările ajungând la 1,5 milioane bpd, în timp ce au scăzut în ultimele luni, inclusiv în februarie, la aproximativ 0,8 milioane bpd.

Uniunea Europeană a propus un embargo treptat asupra petrolului rusesc, înăsprindu-și sancțiunile împotriva Moscovei pentru invadarea Ucrainei, scrie Reuters. Care ar fi impactul interzicerii petrolului rusesc în Europa?

CE IMPORTĂ UE ÎN PREZENT?

Uniunea Europeană a importat 2,2 milioane de barili pe zi (bpd) de țiței și 1,2 milioane de barili pe zi produse petroliere rafinate înainte de război din Ucraina, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie (AIE).

MAȘINI

Alimentarea mașinii va deveni probabil mai scumpă. Europa importă nu numai țiței din Rusia, ci și produse petroliere rafinate, cum ar fi motorina, pentru a alimenta vehiculele industriale și de pasageri.

Importarea motorinei de mai departe decât Rusia va însemna costuri de transport crescute și, prin urmare, prețuri mai mari la benzinării. În Germania, de exemplu, 74% din importurile de motorină înainte de război proveneau din Rusia, arată datele de la consultanța FGE Energy.

Rafinării dependente de ţiţeiul rusesc

Petrolul rusesc reprezintă o cincime din petrolul rafinat în Europa, potrivit AIE. Unele rafinării care produc combustibil de la benzină la combustibil pentru avioane, cum ar fi PCK Schwedt și Leuna din Germania, precum și rafinăriile din Republica Cehă, Ungaria, Slovacia și Polonia sunt alimentate cu țiței rusesc prin conducta Druzhba – sau „Prietenia”.

Livrările prin Druzhba au fluctuat în ultimii ani, livrările ajungând la 1,5 milioane bpd, în timp ce au scăzut în ultimele luni, inclusiv în februarie, la aproximativ 0,8 milioane bpd.

Polonia poate trece la aprovizionarea pe mare din locuri precum Arabia Saudită sau Norvegia prin portul Gdansk din Marea Baltică.

Rafinăriile PCK Schwedt, care furnizează combustibil pentru mașini și aeroporturi din Berlin, și Leuna de lângă Leipzig ar putea obține niște petrol din portul german de la Marea Baltică Rostock,  dar nu suficient pentru ca acestea să funcționeze la capacitate maximă.

Polonia, ea însăși încercând să înlocuiască tot țițeiul rusesc din rafinăriile sale, ar putea direcționa o parte din petrolul care sosește la Gdansk către aceste două rafinării germane, dar detaliile nu au fost încă elaborate.

Schimbarea acestor rute de aprovizionare va însemna, cel mai probabil, prețuri mai mari ale materiilor prime pentru două dintre cele mai mari rafinării din Germania, contribuind la prețuri mai mari pentru consumatorii finali.

Pentru toate rafinăriile din țările fără ieșire la mare, compensarea petrolului din Druzhba va fi o sarcină uriașă. Este probabil să implice un transport mai costisitor și mai puțin eficient prin camioane, căi ferate, râuri sau extinderea viitoare a altor conducte, cum ar fi TAL, care merg dinspre Mediterană prin Austria până în Germania. O astfel de extindere necesită încă aprobarea autorităților din sudul Germaniei.

Slovacia, Bulgaria și Republica Cehă vor scutiri de la o interdicție iminentă a UE asupra petrolului rusesc pentru a găsi alternative, în timp ce Ungaria nu sprijină planurile de teama pentru securitatea sa energetică.

SE POATE ÎNLOCUI ŢIŢEIUL RUSESC CU ORICE ALT ŢIŢEI?

Rafinăriile sunt în mod obișnuit înființate să funcționeze cu un anumit tip de țiței, cum ar fi Uralul de prim rang al Rusiei. Alte tipuri de țiței din Norvegia, Orientul Mijlociu, Statele Unite sau Africa de Vest pot fi amestecate sau rafinăriile pot fi reînnoite, dar acest lucru poate schimba randamentul unei rafinării și poate costa mai mulți bani, pe lângă costurile de transport mai mari.

Consumatorii tradiționali de petrol rusesc vor trebui acum să concureze nu numai între ei pentru importurile alternative de petrol, ci și cu clienții existenți din Asia.

Ar putea încetini procesarea?

O rafinărie de petrol nu poate fi pur și simplu oprită, deoarece repornirea este costisitoare și complexă.

La nivel global, capacitatea de rafinare se micșorează pe măsură ce lumea încearcă să-și reducă dependența de combustibilii pe bază de petrol. Morgan Stanley estimează că această capacitate s-a redus cu până la 2,7 milioane bpd de la debutul pandemiei de coronavirus.

Odată cu reapariția creșterii economice pe măsură ce blocajele se încheie, marjele de rafinare au crescut vertiginos, ceea ce înseamnă că rafinăriile vor încerca să rafineze  cât mai mult combustibil.

Cu toate acestea, rafinăriile care au cele mai grele probleme de aprovizionare vor vedea probabil marje mai mici, deoarece costurile țițeiului vor crește, astfel încât operatorii ar putea încetini procesarea.

Țările și rafinăriile au de obicei și rezervoare de stocare pe care le pot folosi în cazul unor întreruperi pe termen scurt.

PERIOADĂ DE TRANZIȚIE?

Țările UE au timp până la sfârșitul anului să se pregătească pentru întreruperea aprovizionării și probabil pentru a umple depozitele în zonele din apropierea rafinăriilor care ar putea avea probleme.

S-ar provoca perturbări mai grave, dacă Rusia reduce mai înainte aprovizionarea.

Germania a avertizat deja despre o recesiune fără petrol și gaze rusești.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!