FacebookTwitterLinkedIn

Cererea tot mai mare de transport de mărfuri către România este motorul principal al dezvoltării businessului DSV Road. În prima jumătate a acestui an, compania a avut un avans de 35% al afacerilor și a beneficiat de o creștere accelerată pe toate tipurile de transport, de la grupaj, încărcare completă sau parțială, până la cel intermodal. 

După cum precizează Mihai Teodorescu, Country Director DSV Road, estimările pentru final de an privesc performanța obținerii unei cifre de afaceri de 60-65 milioane de euro, în creștere cu 35%-40% față de anul trecut. Iar evoluția pozitivă nu se oprește aici, astfel că, pe următorii doi ani, se urmărește dublarea cifrei de afaceri față de cea din anul curent.

„Deși există mici perioade de stagnare sau de creștere cu un ritm mai lent, specifice pieței, urmează o perioadă favorabilă, de creștere pentru DSV Road. Astfel, până în 2024 estimăm că vom atinge o cifră de afaceri de 100 milioane de euro, în creștere cu 50% față de 2022”, punctează Mihai Teodorescu pentru Forbes România.

Mihai Teodorescu, Country Director DSV Road

Compania îşi concentrează eforturile către o dezvoltare sustenabilă, prin scăderea emisiilor de CO2, motiv pentru care pune accent pe transportul intermodal, al cărui volum s-a dublat anul acesta. Legăturile cu terminalul din Teiuş se duc către Germania, terminale din Duisburg, iar din Curtici semiremorcile DSV Road pleacă pe tren către Olanda, Belgia, Franţa, Germania şi Marea Britanie, iar în curând va fi deschisă şi o linie cu Italia.

Volumele pe transport rutier, în camioane și în semiremorci, au crescut cu 35% în prima jumătate din an și se estimează că, până la final de 2022, se va înregistra o creștere totală pe această divizie de 40% față de anul anterior.

Dar rezultatele bune presupun și efortul depășirii unor provocări existente la nivelul industriei, nu doar pe plan local, ci și european. „Printre acestea se află criza de camioane și șoferi, creșterea costurilor la combustibil, așteptarea la frontierele Bulgariei și Ungariei cu România între 24 și 72 ore și Pachetul de Mobilitate 1”, explică reprezentantul companiei, menționând că toate acestea sunt gestionate eficient, „fără blocaje în activitate”. 

Iar pentru că vorbim de provocări care vor persista, DSV Road s-a concentrat pe găsirea de soluții potrivite pentru a livra la timp mărfurile către clienți. Spre exemplu, în viitorul apropiat, va avea o rețea de transport grupaj complet nouă și va folosi camioane double deck între depozitele proprii, dar și mașini electrice pentru livrări pe distanțe scurte. „De asemenea, la nivel grup, se dezvoltă transportul intermodal în mai multe zone din Europa, ceea ce va fi o soluție pentru costurile crescute din cauza crizelor din piață, fiind totodată o metodă de reducere a amprentei de carbon”, mai spune Mihai Teodorescu.

În prezent, cea mai utilizată soluție de transport de către companiile românești este cea în regim de grupaj, care reprezintă 60% din activitatea DSV Road în România. Grupajul, prin care se oferă opțiunea transportării mărfurilor pentru mai mulți clienți în același camion, presupune costuri reduse și livrare mai rapidă. De asemenea, datorită implementării unui sistem ETA, clienții știu în timp real când vor primi marfa pe baza monitorizării curselor.  

În plus, dacă în trecut transportul de mărfuri în regim grupaj era preferat pentru import, de 2-3 ani există cerere de astfel de transport și pentru exportul de mărfuri din România, cursele fiind operate mult mai eficient.

În completarea serviciilor de transport rutier, grupul DSV deține numeroase depozite clasa A și B în întreaga țară, cu o suprafață de peste 120.000 mp. Acestea acomodează toate categoriile de mărfuri, implicit pe cele care necesită anumite temperaturi, cum ar fi alimentele sau anumite medicamente. Momentan, nu există planuri de extindere, fiind deschis recent un depozit lângă București.

Compania a marcat o schimbare importantă anul acesta, s-a relocat într-un sediu nou, aflat în AFI Park 4-5, investiție în valoare de 1 milion de euro. Planurile de viitor prevăd investiții în zona de sisteme informatice, „astfel încât toți partenerii noștri să aibă un instrument comun și ușor de comunicare, care să reducă timpul și birocrația. (…) De asemenea, vrem să oferim soluții din ce în ce mai sustenabile”, conchide Country Managerul DSV Road. 

DSV are clienți din toate domeniile, cu precădere din automotive, retail, FMCG, electronice & electrocasnice, IT&C, pharma, care sunt cele mai active pe import și export de mărfuri. Însă compania transportă orice tip de marfă, de la alimente și eletronice, până la mărfuri mai puțin bănuite, cum ar fi delfini, prelevări de țesuturi, vaccinuri, care sunt mărfuri complexe și necesită o atenție aparte.