-4.1 C
București
luni, ianuarie 24, 2022

Energie – E.ON: Am aplicat plafonare și compensare pentru toți consumatorii eligibili prin lege. Au beneficiat 60% din clienții casnici de energie și peste 50% din cei de gaze naturale – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

E.ON Energie România, furnizorul local de gaze și electricitate din grupul german omonim, a transmis că a emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate... Potrivit sursei citate, în facturile aferente lunilor noiembrie și decembrie 2021, aproximativ 60% din totalul clienților casnici la energie electrică și peste 50% din totalul clienților pentru gaze naturale au fost eligibili pentru măsurile de sprijin și au beneficiat de compensare și/sau...

E.ON Energie România, furnizorul local de gaze și electricitate din grupul german omonim, a transmis că a emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate, acestea fiind calculate începând cu primele zile ale lunii noiembrie 2021 pentru consumatorii casnici, iar începând cu luna decembrie 2021 și pentru consumatorii non-casnici, care se încadrează în prevederile OUG 118/2021, astfel cum a fost modificată și aprobată prin Legea nr. 259/2021.

“Tipul și cuantumul reducerii de preț, dacă este aplicabil prin lege, se regăsesc în mod explicit pe facturile emise de compania noastră. E.ON Energie România nu are niciun profit ca urmare a crizei energetice și nu își mărește cota proprie în facturi. În acest moment au fost efectuate primele controale ale ANPC pentru a verifica dacă E.ON Energie România aplică Legea 259/2021 și nu au fost identificate neconformități legate de plafonare sau de nivelul de compensare”, se arată într-un comunicat al companiei.

Potrivit sursei citate, în facturile aferente lunilor noiembrie și decembrie 2021, aproximativ 60% din totalul clienților casnici la energie electrică și peste 50% din totalul clienților pentru gaze naturale au fost eligibili pentru măsurile de sprijin și au beneficiat de compensare și/sau, respectiv plafonare, conform criteriilor stabilite de lege.

“Ne așteptăm ca din luna ianuarie numărul de beneficiari să crească. Este adevărat că nu toți clienții noștri sunt eligibili pentru schema de sprijin, măsurile de plafonare sau compensare fiind aplicate conform condițiilor de eligibilitate stipulate de lege. Acest lucru se întâmplă dacă prețul este sub plafonul stabilit de lege în contract sau consumatorul are un interval de consum pentru care legea nu prevede o reducere”, precizează E.ON Energie.

Cu privire la modul în care se aplică mecanismul de compensare, precum și criteriile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească clienții, astfel încât să poată beneficia de măsurile de sprijin, E.ON Energie România spune că a derulat o campanie de informare prin diverse canale de comunicare, iar orice client care are nelămuriri referitoare la noile reglementări privind compensarea facturilor, cui i se adresează, când și cum se acordă, poate accesa pagina de site dedicată a companiei pe acest subiect: eon.ro/compensare-facturi-energie.

De asemenea, clienții pot accesa secțiunile dedicate acestui subiect și pe paginile web ale Ministerului Energiei și Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei.

“În cazul în care revizuirea sau clarificările ulterioare aduse legii sau normelor de aplicare a acesteia implică necesitatea unor corecții, E.ON Energie România îi asigură pe clienții săi că va avea grijă să ia în considerare aceste ajustări pentru următoarele facturi. Precizăm că E.ON Energie România a făcut mari eforturi pentru adaptarea tehnică, în timp record, a sistemului de facturare, astfel încât aceste modificări impuse de noua legislație să fie implementate rapid, iar clienții să poată beneficia de schema de suport de la stat, încă de la începutul sezonului rece 2021-2022, respectiv din luna noiembrie”, conchide E.ON Energie.

Electrica Furnizare și Gaz Vest au fost amendate de Autoritatea de Regleentare în Domeniul Energiei (ANRE) cu câte 200.000 lei în urma finalizării verificărilor privind îndeplinirea obligației de emitere de facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale precum și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu a acuzat în ultima perioadă în repetate rânduri furnizorii de electricitate și gaze de diferite presupuse nereguli. “Au emis milioane de facturi eronate catre clienti. Au făcut și în noiembrie și decembrie”, a spus Popescu.

“În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile ELECTRICA FURNIZARE și GAZ VEST, nu au aplicat clienților beneficiari schema de sprijin prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică și gaze naturale, pentru luna noiembrie 2021, afectând astfel interesele economice ale clienților finali beneficiari ai schemei. Pentru faptele săvârșite, societatea ELECTRICA FURNIZARE a fost sancționată cu amendă contravențională în valoare de 200.000 lei, iar societatea GAZ VEST cu amendă contravențională în valoare de 200.000 lei”, precizează ANRE.

Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalității în sensul refacerii facturilor aferente consumului de energie electrică și gaze naturale din luna noiembrie 2021, cu aplicarea schemei de sprijin.

De asemenea, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei în urma controalelor care au vizat 72 de companii furnizoare de energie, printre neregulile constatate numărându-se neaplicarea prevederilor legale referitoare la plafonarea și compensarea prețurilor, nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenților, practici comerciale incorecte.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!