1 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Energie – Nagy-Bege Zoltán (ANRE): Pentru transportatori este destul de complicat să semneze un contract cu furnizorii de energie electrică – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

“Prima problemă a lor este că acele staţii de încărcare pe care le instalează pentru a putea încărca în viitor noile autobuze electrice trebuie racordate la reţea (…).

(…) Noi avem din august o procedură specială pentru racordarea staţiilor de încărcare pentru maşinile sau autovehicule electrice, care simplifică şi scurtează termenele de racordare faţă de un loc normal de consum.

După care, pentru partea comercială, pentru contractare, există regulamentul de furnizare în ultimă instanţă care oferă soluţii pentru absolut toţi clienţii care rămân fără furnizor”, a declarat Nagy-Bege Zoltán, după şedinţa lunară a comitetului director al Federaţiei Transportatorilor Urbani şi Suburbani şi Metropolitani de Călători, potrivit Agerpres.

Vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Nagy-Bege Zoltán, a afirmat vineri, la Târgu Mureş, că pentru transportatori este destul de complicat să semneze contracte cu furnizorii de energie electrică pentru staţiile de încărcare a autobuzelor, dar că există o procedură la care aceştia pot apela pentru scurtarea termenelor de racordare.

“Prima problemă a lor este că acele staţii de încărcare pe care le instalează pentru a putea încărca în viitor noile autobuze electrice trebuie racordate la reţea (…). În acest moment, este un lucru destul de complicat să semneze un contract cu un furnizor de energie electrică sau gaze naturale. (…) Noi avem din august o procedură specială pentru racordarea staţiilor de încărcare pentru maşinile sau autovehicule electrice, care simplifică şi scurtează termenele de racordare faţă de un loc normal de consum. Asta a fost primul ajutor. După care, pentru partea comercială, pentru contractare, există regulamentul de furnizare în ultimă instanţă care oferă soluţii pentru absolut toţi clienţii care rămân fără furnizor”, a declarat Nagy-Bege Zoltán, după şedinţa lunară a comitetului director al Federaţiei Transportatorilor Urbani şi Suburbani şi Metropolitani de Călători, potrivit Agerpres.

Vicepreşedintele ANRE a precizat că, în baza acestui regulament, toţi clienţii care rămân fără furnizori sunt preluaţi în regim de ultimă instanţă pentru perioade mai lungi sau mai scurte, în funcţie de tipul fiecărui client.

“Dar tocmai această instituţie a furnizării în ultimă instanţă le asigură acest lucru. Oricine îşi doreşte să aibă un contract pentru un loc de consum, se poate încheia un contract în regim de ultimă instanţă cu care se poate merge la distribuitor şi se poate definitiva racordarea la locul nou de consum. Nu şi practic se întâmplă aceasta, e puţin mai birocratic. Este o adresă în plus care trebuie trimisă ANRE-ului (…). Noi trimitem la furnizori de ultimă instanţă şi se întâmplă. Există interes, există finanţare, atât pentru maşini electrice, cât şi pentru staţii de încărcare a acestor maşini. Tocmai de aceea am venit cu acest regulament care simplifică racordarea. Este aportul nostru la această problemă. Mai mult de atât nu putem să facem noi, dar cu siguranţă vom fi deschişi la dialog şi dacă sunt semnalate probleme în privinţa acestor reguli şi aceste proceduri de racordare, noi suntem deschişi să le discutăm”, a subliniat Nagy-Bege Zoltán.

Vicepreşedintele ANRE consideră că motivul pentru care furnizorii fie nu răspund societăţilor de transport, fie fac nişte oferte descurajante, se datorează problemelor financiare şi faptului că furnizorii de energie nu-şi propun să-şi crească portofoliul de clienţi. Având în vedere reglementările şi directivele europene, soluţia transportului, fie public, fie individual, este în zona electrificării şi e necesar să se meargă în această direcţie.

“Există surse de finanţare pentru asta de care trebuie să ne folosim. Deja sunt nişte termene vehiculate în privinţa interzicerii totale a înmatriculării maşinilor echipate cu motoare cu ardere internă, care poate par îndepărtate. Dar timpul trece repede şi până în acel moment noi trebuie să ne pregătim atât cu infrastructură, cât şi cu eventuale soluţii pentru autorităţile publice locale în privinţa transportului în comun, pentru că este o variantă mult mai curată şi mai fezabilă decât transportul individual în maşina personală”, a mai spus Nagy-Bege Zoltán.

Viceprimarul municipiului Târgu Mureş, Portik Vilmos, a precizat că municipalitatea are deja în autobază 27 din cele 32 de autobuze electrice de 12 metri şi se lucrează la staţiile de încărcare, însă nu există un furnizor de electricitate care să furnizeze cantitatea solicitată.

“Problema este că aici nu ne trebuie o cantitate pentru două autovehicule electrice sau pentru încărcat un fier de călcat, ci o cantitate uriaşă. În acest moment nu se găseşte acel furnizor care poate să furnizeze şi încă nu se găseşte furnizorul care poate să ne dea un preţ care să fie rentabil pentru transport”, a spus Portik.

Directorul societăţii de Transport Local din Târgu Mureş, Tatar Bela, a precizat că anual societatea ar avea nevoie de circa la 5 milioane de kilowaţi, însă speră ca până la începutul anului situaţia să fie rezolvată.

“Motivul este criza energetică (…), în toată Europa. Noi acum urmăm toate procedurile legale, de aceea am apelat la domnul vicepreşedinte al ANRE şi încercăm să facem tot posibilul cât mai repede, până la sfârşitul anului, să reuşim să încheiem acest contract. Şi să sperăm că, începând de 1 ianuarie, prin reglementarea care e impusă de dânşii, să avem curent la un preţ normal de un leu sau 1,30 lei şi atunci putem exploata aceste autobuze în condiţii normale şi la costuri reduse. Bugetul local este limitat, noi trebuie să încadrăm aceste sume. Anual am nevoie undeva la 5.000.000 de kilowaţi (5.000 de megawaţi) pentru aceste autobuze şi sper că reuşim până la sfârşitul anului să încheiem aceste contracte şi să pornim aceste autobuze în ianuarie”, a arătat Tatar Bela.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!