27.1 C
București
miercuri, mai 25, 2022

Energie – OMV Petrom: Publicarea proiectului legii offshore este un pas mult așteptat și necesar; în prezent analizăm conținutul – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Pentru a obține un sistem fiscal competitiv şi a permite investitorilor un nivel normal al rentabilității, este necesară eliminarea impozitării suplimentare a veniturilor pentru preturile de vânzare la care investitorii nu realizează supraprofituri (intre 45,71 lei/MWh şi 85 lei/MWh)...

Cele două impozite au reguli diferite de determinare, așadar, potrivit practicii internaționale relevante, nu se justifică limitarea unui drept de deducere stabilit prin reguli general aplicabile impozitului pe profit, prin deducerea aplicabilă pentru impozitul pe veniturile suplimentare , De asemenea, se propune creșterea de la 30% la 40% a nivelului maxim pentru deducerea investițiilor din segmentul upstream pentru determinarea impozitului suplimentar, pentru a încuraja investițiile în acest sector.

Publicarea proiectului legii offshore este un pas mult așteptat și necesar, ne-au transmis reprezentanţii OMV Petrom la solicitarea noastră să îşi exprime un punct de vedere cu privire la modificările legii offshore, depuse săptămâna trecută în Parlament.

Oficialii OMV Petrom ne-au declarat:  “În contextul geopolitic actual, dezvoltarea resurselor naționale este mai importantă ca oricând, pentru siguranța aprovizionării cu energie și pentru asigurarea creșterii economice.  În acest sens, este nevoie urgentă de modificarea legii offshore, astfel încât să existe condițiile pentru dezvoltarea gazelor din Marea Neagră. 

Publicarea proiectului legii offshore este un pas mult așteptat și necesar.

În prezent analizăm conținutul și ne vom exprima punctul de vedere prin intermediul asociațiilor din industrie”.

Modificările la Legea offshore au fost depuse vineri la Parlament şi vor fi adoptată în regim de urgenţă. Prin modificările aduse vor fi deblocate investiţiile şi, astfel, se asigură independenţa energetică a României şi se reduce dependenţa de gazul rusesc, potrivit ministrului Energiei, Virgil Popescu.

“Este foarte important că am reuşit să avem susţinerea unei majorităţi pentru o lege atât de importantă, care va fi adoptată în procedură de urgenţă. Legea offshore a fost şi este o prioritate pentru mine şi colegii din PNL. În primul rând, prin modificările pe care le aducem la legea 256, aprobată în 2018, deblocăm investiţiile şi, astfel, asigurăm independenţa energetică a României şi reducem dependenţa de gazul rusesc. Stabilim un regim fiscal competitiv în aşa fel încât împărţirea veniturilor să se facă într-un procent aproximativ de 60% (statul român) – 40% (investitorul). Un alt aspect extrem de important este următorul: legea asigură stabilitatea şi predictibilitate legislativă pentru investitori în offshore în Marea Neagră, precum şi în onshore de mare adâncime(exploatări pe uscat, de mare adâncime”, spune Virgil Popescu.

El a subliniat că primele gaze din Marea Neagră vor ieşi în a doua parte a acestui an şi este vorba despre o producţie de circa un miliard de metri cubi anual, investitorii de la Black Sea Oil and Gas fiind în faza avansată a lucrărilor şi având deja procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor.

“Mai mult chiar, legea stabileşte acelaşi cadru fiscal pentru investiţii offshore şi onshore de adâncime, practic urgentând investiţiile onshore de la Caragele, judeţul Buzău, cel mai mare zăcământ de gaze descoperit în ultimii 30 de ani în România. Estimăm că lucrările vor începe aici la începutul anului 2024. La perimetrul Neptun Deep vor începe lucrările anul viitoare şi primele gaze naturale vor veni cel mai devreme la sfârşitul anului 2026 – începutul anului 2027. Da, aşa cum am spus, românii vor avea gaz românesc în case. Şi nu numai! România va avea surplus de gaze naturale, practic dublându-şi producţia cu mult peste necesarul actual de consum intern. Şi un alt aspect foarte important: ţara noastră va deveni un furnizor de securitate energetică regională”, a mai punctat ministrul.

Potrivit expunerii de motive, în vederea susținerii  proiectelor de dezvoltare a resurselor de gaze naturale din Marea Neagră şi pentru a impulsiona producătorii din România să investească în prelungirea duratei de viată a zăcămintelor existente este propus un set de amendamente la cadrul legislativ specific proiectelor offshore, care are ca obiective:

1.        Stabilitatea fiscală şi a principiilor de piaţă liberă

2.        Sistem fiscal competitiv

1.        Stabilitatea fiscală este un principiu fundamental în baza căruia investitorii iau deciziile de investiții ținând cont de costurile semnificative ale investițiilor offshore, durata îndelungată a realizării proiectelor și riscurile specifice ridicate ale investițiilor offshore detaliate mai sus. În acest sens, se impune clarificarea și completarea prevederilor privind stabilitatea regimului fiscal și de redevențe petroliere incluse în Legea Offshore.

Stabilitatea principiului de piață liberă este esențială pentru investitori, având în vedere nivelul ridicat al investițiilor în acest segment.

2.  Pentru a obține un sistem fiscal competitiv şi a permite investitorilor un nivel normal al rentabilității, este necesară eliminarea impozitării suplimentare a veniturilor pentru preturile de vânzare la care investitorii nu realizează supraprofituri (intre 45,71 lei/MWh şi 85 lei/MWh), cu menținerea grilei de impozitare în cazul veniturilor suplimentare obținute în urma practicării unor prețuri mai mari de 85 lei/MWh.

Impozitul pe veniturile suplimentare şi impozitul pe profit și sunt două impozite diferite și de aceea este necesară o bază impozabilă corespunzătoare, determinată în mod adecvat. Cele două impozite au reguli diferite de determinare, așadar, potrivit practicii internaționale relevante, nu se justifică limitarea unui drept de deducere stabilit prin reguli general aplicabile impozitului pe profit, prin deducerea aplicabilă pentru impozitul pe veniturile suplimentare ,

De asemenea, se propune creșterea de la 30% la 40% a nivelului maxim pentru deducerea investițiilor din segmentul upstream pentru determinarea impozitului suplimentar, pentru a încuraja investițiile în acest sector.

În plus, se propune eliminarea limitării deducerii investițiilor pentru calculul impozitului pe profit, pentru a asigura respectarea principiului Codului Fiscal care prevede ca toate sectoarele de activitate să fie tratate uniform. În prezent, această limitare împiedică operatorii offshore să deducă amortizarea tuturor investițiilor efectuate, datorând impozit pe profit la o bază impozabilă artificial mărită, fiind astfel discriminați comparativ cu restul agenților economici.

Totodată de reglementează regimul fiscal pentru perimetrele onshore de adâncime mai mari de 3000m.

Se propune eliminarea utilizării prețului de referință în determinarea bazei de calcul a impozitului asupra veniturilor suplimentare. În acest fel, sunt respectate principiile fiscalității prevăzute de Codul Fiscal şi România se va alinia cu practica internațională referitoare la determinarea impozitelor upstream pe baza prețurilor realizate.

Modificările propuse reflectă practica internațională în industria de petrol şi gaze, conform autorităţilor.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!