Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat luni o instrucțiune în care le atrage atenția beneficiarilor de granturi și microgranturi de capital de lucru de câte 5.000-150.000 EUR de la Măsurile 1 și 2 din schema de finanțare Agri-Food, prin Ordonanța de urgență 61/2022, asupra procedurii pe care trebuie să o urmeze la finalizarea proiectelor.
Dacă la Măsura 1 – microgranturi de 5.000 de euro acordate de APIA – lucrurile sunt poate mai simple, la Măsura 2 – granturi de capital de lucru de câte 5.000-120.000 de euro, acordate de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului – plățile au început de o lună și multe proiecte sunt încă în implementare.
Principalele precizări făcute de MIPE:
- În anexa instrucțiunii apare reconcilierea contului de grant – o situație tabelară care trebuie să se reconcilieze cu raportul de progres generat de aplicația informatică de granituri IMM după încărcarea documentelor justificative.
- Atenție la raportul de progres! Beneficiarii micrograntului de la Măsura 1 au la dispoziție 90 de zile, iar beneficiarii grantului de la Măsura 2 au termen 180 de zile de la data încasării ajutoarelor să încarce în sistemul electronic de granturi IMM rapoartele de progres.
- La depunerea rapoartelor de progres, beneficiarii vor încărca -în modulul Raportare – contracte, facturi, ordine de plată pentru fiecare cheltuială.
- La contracte, este suficientă încărcarea contractului cu un furnizor o singură dată, nu e nevoie să se încarce de fiecare dată contractul la fiecare factură care se încarcă de la acel furnizor.
- Facturile fiscale trebuie să precizeze clar natura și cantitatea bunurilor furnizate și a serviciilor prestate.
- Facturile se încarcă individual, însoțite de documente justificative de plată (ordine de plată / extrase de cont) aferente fiecărei facturi.
- Facturile pro forma NU vor fi acceptate ca singur document justificativ al cheltuielii, este necesară prezentarea facturilor fiscale aferente cheltuielilor decontate.
- Pe lângă documentele justificative, beneficiarii mai trebuie să încarce și alte documente, printre care și „dovada publicării anunțurilor de începere și de finalizare a proiectului finanțat de grant (valabil doar pentru granturile pentru capital de lucru în valoare de peste 10.000 EUR), conform specificațiilor din ghidul solicitantului”. De menționat că în Procedura de implementare a Măsurii 2 a schemei de ajutoare Agri-Food- granturi de capital de lucru de 5.000-120.000 EUR – nu apare acest prag de 10.000 de euro pentru obligativitatea publicării comunicatelor de presă. Aici trebuie menționat că, în acest program, cursul valutar utilizat este InforEuro din luna mai 2022, respectiv 1 euro = 4,9479 lei. Asta înseamnă că doar beneficiarii care au luat de la stat mai mult de 49.479 lei trebuie să publice anunțuri-mass media, conform acestei instrucțiuni. Pentru beneficiarii care v-ați publicat anunțurile mass-media pe StartupCafe.ro, dovada publicării se face cu un print screen (scrren-shot) de pe comunicatul respectiv publicat pe site-ul nostru, în secțiunea Anunțuri Proiecte Europene. Puteți folosi și modulul de căutare de pe StartupCafe, pentru a găsi ușor comunicatul dvs.
Cheltuielile trebuie să fie în legătură cu codul CAEN eligibil pentru care s-a primit grantul și să nu fie cheltuieli angajate înainte de 1 februarie 2020 și nici după termenul de implementare a proiectului (90 de zile la micrograntul de la Măsură 1, respectiv, 180 de zile la grantul de la Măsura 2).
Descarcă de AICI Instrucțiunea 59/2022 privind procedura de finalizare a proiectelor Agri-Food…
––
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.startupcafe.ro).