0.6 C
București
duminică, ianuarie 29, 2023

HoReCa – Câciu anunță: Ne întâlnim cu Blue Air pentru a se stabili… – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

În discuție a revenit și garanția de stat acordată de către Guvern pentru un împrumut de 300 de milioane de lei oferit prin banca de stat Eximbank companiei Blue Air în 2020, când a semnat pentru un împrumut de urgență acordat și Tarom...

Mai mult, statul a acceptat să preia drept gaj avioane care fuseseră deja gajate ANAF și unei alte companii, precum și un teren neconstruibil situat într-o pădure.

Blue Air a anunțat recent că nu poate relua cursele nici începând cu 10 octombrie, termen avansat inițial, argumentând prin faptul că se află în discuții cu potențialii investitori, creditori și autorități guvernamentale pentru a-și restructura profilul de capital, dar procesul este unul complex.

Autoritățile se vor întâlni în perioada următoare cu reprezentanți ai companiei aeriene low-cost românești Blue Air „pentru a se stabili foarte clar dacă mai are sau nu mai are capacitate de a merge mai departe”, a anunțat ministrul Finanțelor, Adrian Câciu. Blue Air se confruntă cu dificultăți financiare, în contextul în care a suspendat zborurile la începutul lunii septembrie, motivul prezentat atunci de companie fiind poprirea conturilor pentru datorii de către Administrația Fondului pentru Mediu.

Ulterior, poprirea a fost ridicată, iar datorii indicate la 28 de milioane de lei au fost eșalonate.

În discuție a revenit și garanția de stat acordată de către Guvern pentru un împrumut de 300 de milioane de lei oferit prin banca de stat Eximbank companiei Blue Air în 2020, când a semnat pentru un împrumut de urgență acordat și Tarom. Încă de la momentul acordării creditului, analizele realizate de Eximbank și de Guvern susțineau că Blue Air este într-o situație financiară precară, cu datorii de câteva ori mai mari decât activele, și că există un risc mare ca sumele să nu fie recuperate. Mai mult, statul a acceptat să preia drept gaj avioane care fuseseră deja gajate ANAF și unei alte companii, precum și un teren neconstruibil situat într-o pădure.

„Ministerul Finanțelor, prin ANAF, a încercat să execute. Executarea silită este suspendată de ceva timp, acolo este un concordat preventiv încheiat între creditor și companie. La fel, creditorul are posibilitatea să treacă și la executarea garanției, dar în următoarea perioadă înțeleg că există o întâlnire.

Înțeleg că urmează o întâlnire cu această companie pentru a se stabili foarte clar dacă mai are sau nu mai are capacitate de a merge mai departe. Din punctul meu de vedere, cel care răspunde este ANAF pentru executare, cel care răspunde este EximBank care a acordat creditul pentru eventuala executare a garanției, dar în contextul în care concordatul preventiv care este încheiat între EximBank și Blue Air permite acest lucru. Concordatul preventiv este o procedură pe legea insolvenței și există un administrator acolo”, a declarat acum Câciu.

Ministrul a refuzat să comenteze o comunicare a EximBank privind responsabilitatea ANAF în ce privește executarea.

Blue Air a anunțat recent că nu poate relua cursele nici începând cu 10 octombrie, termen avansat inițial, argumentând prin faptul că se află în discuții cu potențialii investitori, creditori și autorități guvernamentale pentru a-și restructura profilul de capital, dar procesul este unul complex.

„Multiplele dificultăți financiare și operaționale, generate de pandemia COVID-19, s-au făcut simțite într-o manieră severă la nivelul tuturor companiilor aeriene, însă cu și mai mare intensitate de către companiile aeriene regionale private care se luptă pentru supraviețuire.

În pofida acestor greutăți și a altor elemente adverse, Blue Air – o mândră companie privată românească, face tot posibilul pentru a își relua operațiunile de zbor.

În acest scop, Blue Air se află în prezent în discuții cu potențialii investitori, creditori și Guvernul României pentru a-și restructura profilul de capital, astfel încât să poată reîncepe operațiunile aeriene.

Având în vedere, însă, complexitatea acestui proces, Blue Air nu este, din păcate, încă în măsură să reînceapă să zboare din data de 10 octombrie 2022. Blue Air va trasnmite un anunț imediat după finalizarea discuțiilor în curs cu privire la momentul la care estimează că flota sa va decola din nou.

Blue Air regretă în mod sincer neplăcerile cauzate atât pasagerilor, cât și angajaților, creditorilor și furnizorilor săi, și continuă să depună toate eforturile necesare pentru a minimiza întârzierile în vederea reluării operațiunilor”, este mesajul companiei.

Blue Air a oprit toate zborurile la 6 septembrie, mii de români fiind blocați pe aeroporturi din toată Europa.

Compania aeriană Blue Air a anunțat anterior că „își propune” să reia zborurile abia din 10 octombrie.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!