16.4 C
București
marți, septembrie 27, 2022

HoReCa – TAROM – Conducerea anunță că nu poate accepta revendicările… – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Propunerea conducerii companiei este majorarea valorii tichetelor de masă de la 10 la 30 de lei și acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariați, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2022...

De asemenea, așa cum știm cu toții pandemia Covid-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă; la nivel global, se estimează că impactul COVID-19 a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 și o pierdere de trafic estimată de 60%”...

În martie 2020, când au fost puse în aplicare primele interdicții de călătorie, numărul pasagerilor transportați a scăzut cu mai mult de 50% față de aceeași perioadă a anului precedent, cu o suspendare completă a activității în aprilie și mai 2020, singura excepție făcând-o zborurile de repatriere, care nu au putut genera venituri suficiente și, de fapt, nu au fost efectuate în scopuri comerciale”, menționează compania.

”În urma întâlnirii de astăzi, ce a avut loc la sediul companiei între reprezentantii TAROM și reprezentanții Sindicatului Unit SUT, în cadrul căreia s-au discutat aspectele legate de solicitările SUT cu privire la contractul colectiv de muncă, conducerea companiei a prezentat ultima propunere în ceea ce privește contractul colectiv de muncă pe care o poate susține din punct de vedere financiar. Reiterăm faptul că TAROM înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, situația financiară a companiei fiind deteriorată semnificativ în ultimii ani. De asemenea, așa cum știm cu toții pandemia Covid-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă; la nivel global, se estimează că impactul COVID-19 a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 și o pierdere de trafic estimată de 60%”, anunță Tarom, într-un comunicat.

Potrivit OACI, companiile aeriene au pierdut 371 miliarde dolari din venituri brute din exploatare în 2020. Impactul direct este vizibil și pentru aeroporturi, care au pierdut peste 111,8 miliarde dolari venituri în 2020, comparativ cu activitatea normală.

Noul director TAROM – Când vezi că există mai mulți directori care au același nume de familie și sunt rude, aici e ceva ciudat

“Începând cu 23.08.2022, în semn de protest al membrilor Sindicatului Unit TAROM (SUT) piloți, între orele 04-07 nu va decola niciun avion al Companiei TAROM. Calendarul protestelor va începe cu Notificarea angajatorului SC TAROM SA cu privire la organizarea de către Sindicat a unor greve de avertisment, 2 zile săptămânal, cu încetarea lucrului, dar nu mai mult de 2 ore, urmând ca la o dată stabilită de către Sindicat, să urmeze greva generală propriu-zisă, cu respectarea tuturor normelor legale”, anunță organizația.

Anterior, sindicaliștii din cadrul TAROM au organizat un miting de protest în fața sediului companiei din Otopeni, nemulțumiți de faptul că administrația companiei nu le aprobă majorarea salarială cerută.

Angajații operatorului aerian spun că vor o salarizare decentă și că sunt tratați cu superficialitate de conducerea companiei în timpul negocierilor Contractului Colectiv de Muncă.

“Așa cum merg aceste negocieri, nu excludem apariția unui conflict de muncă la nivelul TAROM, cu respectarea tuturor normelor impuse de legislația în vigoare, deoarece toate demersurile făcute de Sindicat încă de la începutul anului în privința majorării bugetului salarial cu un procent de 35% au fost tratate cu dispreț de conducerea TAROM, Ministerul Transporturilor și chiar Guvernul României, se tergiversează negocierea CCM prin stabilirea unor termene foarte lungi între ședințe, se tratează cu indiferență Revendicările salariate transmise de Sindicat”, spuneau reprezentanții sindicatului.

În plus, unii dintre salariați vor fi concediați zilele următoare, după ce, la o evaluare, aceștia nu au luat note corespunzătoare.

La acel moment, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a reacționat spunând: Am așteptat TAROM 1 oră, anterior 4 ore, pe aeroport, cu alți pasageri. Răbdarea mea a ajuns la final, voi lua o decizie!

Mai mulți însoțitori de bord de la Blue Air au fost detașați recent la TAROM pentru a opera zboruri cu Boeingurile 737 din flota companiei naționale.

Transportatorul aerian național TAROM urmează să desființeze 114 posturi ocupate. Pe de altă parte, pe fondul creșterii volumului de activitate operațională, administratorii au hotărât să suspende măsura de concediere a însoțitorilor de bord, relevă date analizate de Profit.ro.

În 2020, conform celor mai recente date publice disponibile, TAROM a avut pierderi de 439,8 milioane de lei, comparativ cu 169,6 milioane de lei în 2019, și afaceri de 355,3 milioane de lei, de la 1,35 miliarde de lei în 2019.

Ultimul an în care compania aeriană a înregistrat profit a fost 2007.

TAROM este controlată de stat, prin Ministerul Transporturilor.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!