FacebookTwitterLinkedIn

Peste jumătate dintre angajații care insistă să lucreze din birou sunt motivați de nevoia de a se reîntâlni cu colegii, iar firmele alocă bugete lunare de până la 10.000 de euro pentru a crea contextul de socializare, potrivit firmei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

”Managerii sunt foarte atenți cum abordează subiectul întoarcerii la birou și nu doresc forțarea în niciun fel a angajaților când vine vorba de acest aspect, mai ales a celor din sectorul IT&C, unde există o provocare continuă pentru atragerea și retenția talentelor”, spune Roxana Nicolae, Workplace Manager Asset Services Cushman & Wakefield Echinox.

Aproximativ 52% dintre participanții la un studiu realizat de Cushman & Wakefield, indiferent de domeniul de activitate, au indicat că vor să vină la birou, în primul rând pentru a se întâlni cu colegii.

Pe de altă parte, angajații au ajuns să vadă biroul ca pe un loc pentru interacțiuni personale și mai puțin unul unde pot accesa instrumentele și soluțiile necesare desfășurării activității profesionale.

Astfel, în 2021, doar 21% dintre angajați au spus că merg la birou pentru că le oferă condițiile optime pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu, comparativ cu 31% în 2020.

În plus, 15% dintre respondenții au indicat că mersul la birou nu le aduce niciun beneficiu.

În România, sunt utilizate două tipuri de modele hibrid, unul flexibil, când angajații lucrează de regulă trei zile din birou, și unul fix, în care există un program stabilit la nivel de echipă, de comun acord cu managementul.

Cushman & Wakefield Echinox precizează că modelul de lucru hibrid se va permanentiza, iar în acest context, companiile sunt preocupate să creeze cele mai bune condiții pentru a satisface nevoile angajaților.

În funcție de industria în care lucrează, angajații se așteaptă ca modelul de lucru hibrid să funcționeze în continuare, cu circa 44% dintre angajați care vor să meargă la birou periodic, până la trei zile pe săptămână.

Sectoarele serviciilor profesionale, consultanță și farma&medical au cel mai mare procent al angajaților care vor să revină în birou în sistem full time.

Companiile din domeniul tehnologiei înregistrează cea mai mare pondere a celor care sunt interesați de muncă la distanță.

Nicolae afirmă că, în ultimii doi ani, companiile au investit bugete semnificative pentru a face ca munca de la birou să fie cât mai atractivă și eficientă.

Pentru a convinge angajații să vină în număr tot mai mare la birou, companiile au adoptat strategii diverse, existând trei direcții în acest scop, respectiv configurația/designul/funcționalitățile spațiului de lucru, crearea contextului pentru socializare și acordarea unor noi tipuri de facilități.