FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România i-a invitat pe cei mai importanți lideri din mediul de afaceri local să vorbească despre lecțiile învățate/trăite în anul 2023 și despre provocările anului 2024 în proiectul editorial #lecțiipentru2024.

Fady Chreih, CEO Regina Maria

Care este cuvântul ce caracterizează cel mai bine anul 2023?

„Autenticitate”, desemnat chiar recent de Merriam-Webster drept cuvântul anului 2023, este și ceea ce încercăm să cultivăm în Regina Maria și în relație cu pacienții și partenerii noștri, alături de „Transparență”. Ca exemple concrete din Regina Maria, aș puncta două proiecte importante în care am folosit tehnologia pentru a crește autenticitatea și a spori transparența: opțiunea ca pacienții să ofere recenzii medicilor după consultație, și publicarea sumelor economisite de pacienți în baza abonamentului medical, alături de informații complete despre serviciile, medicii și locațiile acoperite de abonament.

Care au fost motivele dvs. de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2023? Care sunt rezultatele activității companiei, comparativ cu estimările de la începutul anului?

Anul acesta ne-am atins din nou țintele stabilite, atât ca venituri, cât și ca investiții, cu creșteri de două cifre pe liniile principale de business. Am ajuns la 250 de milioane de euro investite în crearea de infrastructură medicală modernă și ne-am consolidat și mai mult poziția de leadership în principalele orașe ale țării – Cluj, Timișoara, București, dar și în anumite specialități medicale de interes pentru noi. În plus, am marcat cea mai mare tranzacție a anului pe piața serviciilor medicale din România și intrarea Regina Maria în zona sănătății orale, alături de Dr. Leahu, cea mai mare rețea de clinici stomatologice din țară.

Cum au influențat crizele suprapuse și noua situație geopolitică (continuarea războiului din Ucraina și izbucnirea conflictului din Israel) activitatea companiei dvs.?

Regina Maria este o companie stabilă, cu o strategie care a susținut creșteri anuale de două cifre. De câțiva ani pivotăm flexibil între planurile de business pe care le stabilim pentru cicluri de câte cinci ani și adaptarea la schimbările impredictibile. Nu suntem imuni la incertitudinile globale și la politicile naționale, la creșterea semnificativă a costurilor operaționale, nivelul inflației și alți indicatori. Totuși, la începutul lui 2023 spuneam că am un optimism rezervat, pe care îl păstrez și în 2024.

Care sunt punctele tari și punctele slabe ale mediului de afaceri din România în contextul social și economic actual?

Mediul de afaceri are disciplina și eficiența de a susține proiecte cu impact național, care răspund unor nevoi acute din societatea românească. Îmi doresc să văd și mai mulți oameni de afaceri care au curajul să viseze mai ambițios.

Sunt și câteva aspecte la care avem de lucrat: perioada comunistă a generat un puternic sentiment de neîncredere în comunitatea din care facem parte, iar încrederea se reconstruiește încă foarte greu la nivel de societate. Reînvățând să avem încredere unii în ceilalți am putea dezvolta și construi mai mult și pentru comunitățile din care facem parte.

Acum, înaintea unui an electoral complex, ce așteptări aveți de la autoritățile române?

Invitația permanentă către autorități este una la dialog, la colaborare și la adoptarea unor strategii naționale pe termen mediu și lung, mai ales în domenii strategice, precum sănătatea și educația. Comunicarea și o colaborare mai strânsă între mediul public și cel privat sunt necesități permanente și independente de specificul unui an electoral.

Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Medicina devine integrată și cu un nivel tot mai mare de personalizare. De aceea, vom investi și mai mult în această abordare medicală care integrează holistic nevoile pacientului.

Continuăm și extinderea rețelei, iar în paralel, avem multe proiecte din sfera digitalizarii și integrării AI în activitățile medicale și administrative. Avem o responsabilitate uriașă pentru cele peste 6,5 milioane de pacienți și 11.000 de companii cu care colaborăm și care ne provoacă în permanență să fim tot mai buni.

Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial, dar și pentru domeniul în care activați, în anul 2024?

Implicațiile inteligenței artificiale, extrem de benefică în medicină, bunăstarea psihoemoțională și medicina personalizată și integrată. Digitalizarea este în strânsă legătură cu creșterea adopției inteligenței artificiale, trend pe care îl observăm la Regina Maria și în rândul pacienților români: consultațiile se mută online, pacienții își gestionează singuri programările, iar generația tânără nu mai știe cum arată clasicul dosar medical cu zeci de pagini. Interesul pentru sănătatea emoțională a crescut în ultimii trei ani și vedem o preocupare mare atât la nivel individual, prin cererea crescută de servicii de psihoterapie, cât și la nivelul angajatorilor, împreună cu care dezvoltăm programe personalizate pentru sănătatea fizică și emoțională a angajaților.