FacebookTwitterLinkedIn

Operatorul de servicii medicale private MedLife a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2022 o cifră de afaceri consolidată în valoare de 1,3 miliarde lei, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit reprezentanților companiei, cifra de afaceri raportată nu include două achiziții importante: Spitalul Muntenia și Grupul Provita, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenței.

În ciuda inflației ridicate și a creșterii costurilor de consum, grupul românesc a înregistrat în T3 2022 un avans de două cifre pentru majoritatea segmentelor de business. Cele mai performante divizii au fost clinicile și spitalele, cu creșteri de 50%, respectiv 15%, rezultate care reflectă efectele celor aproape doi ani de pandemie, timp în care românii și-au amânat vizitele la medic, de teama infectării sau din cauza restricțiilor.

Primele nouă luni ale anului 2022 au fost intense pentru liderul pieței de servicii medicale private, atât prin prisma dezvoltării organice, cât și a achizițiilor. Pentru a crește accesul la servicii medicale de excelență, MedLife a dezvoltat organic șapte unități noi, printre care clinici de medicină dentară, la Craiova, Ploiești și Arad, sub brandul DENT ESTET, noi hyperclinici în Târgu Mureș și Deva, și centre de nișă în Arad, Târgoviște și Craiova. 

Compania a închis al treilea trimestru din 2022 cu 13 achiziții bifate în mai puțin de nouă luni. Potrivit reprezentanților companiei, planurile de dezvoltare au vizat expansiunea prin achiziții cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar și cu intenția de a consolida nișe precum oncologia, oftalmologia și mai nou, segmentul de wellness. Printre companiile achiziționate de Grupul MedLife în ultimele 9 luni se află: Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timișoara, Medici’s, Opticristal Brașov, Spitalul Muntenia, precum și sălile de fitness Sweat Concept și platforma digitală SanoPass.

Odată cu dezvoltarea diviziei de chirurgie cu intervenții robotice în cel mai mare spital din rețea, s-a încheiat și prima etapă de consolidare MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului. 

Pentru anul viitor, grupul românesc are în plan continuarea dezvoltării portofoliului de servicii, în special pe nișe, dar pe termen scurt anunță o perioadă de așezare și consolidare, ca urmare a activității intense de achiziții din ultimele luni. 

“Mai departe vom acționa prudent, în funcție de context și tendințele din piață. Este firesc ca după extinderea accelerată din ultimele luni să urmeze o perioadă de așezare și consolidare la nivel de grup”, a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.