0.4 C
București
sâmbătă, ianuarie 28, 2023

IT & E-commerce – Alina Stan – YOXO Lead: ”Ambiția noastră pe termen lung este ca YOXO să devină un brand cu o amprentă zero de CO2” – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Dacă inițial brandul a fost creat având în minte generația celor între 18 și 24 de ani, în scurt timp acesta a devenit relevant pentru categorii mult mai variate de clienți, astfel că în prezent vârsta medie a utilizatorilor YOXO este de 38 de ani...

Cu YOXO activarea unui număr nou ori portarea unui număr existent se întâmplă 100% digital, iar acest proces presupune zero deplasări făcute în magazin și reducerea poluării asociate transportului.

Un alt aspect important care contribuie la protejarea mediului este posibilitatea de a activa YOXO prin eSIM, al cărui impact este aproape 0, în comparație cu un SIM fizic care are o amprentă de carbon atât în procesul de producție...

La doi ani de la lansarea abonamentului digital YOXO, am avut plăcerea să discutăm cu Alina Stan, YOXO Lead, despre noile funcționalități lansate anul acesta și cum intenționează să dezvolte produsul pe viitor, dar și despre economiile făcute prin accesarea unui abonament digital, în ceea ce privește sustenabilitatea și protecția mediului.

Puteți citi interviul integral mai jos.

  1. Care este profilul clientului YOXO la doi ani de la lansare?

Alina Stan: YOXO este un produs creat pentru a răspunde nevoilor unei noi generații de utilizatori, dar și pentru a susține un nou comportament digital. Vorbim despre o generație care s-a dezvoltat și a interacționat cu tehnologia de la vârste mici, ale cărei așteptări și cerințe au fost modelate de dispozitive și servicii digitale și care, drept urmare, știe și își dorește să valorifice tehnologia la maximum pentru propriul confort.

Dacă inițial brandul a fost creat având în minte generația celor între 18 și 24 de ani, în scurt timp acesta a devenit relevant pentru categorii mult mai variate de clienți, astfel că în prezent vârsta medie a utilizatorilor YOXO este de 38 de ani, iar 77% dintre ei provin din mediul urban și au studii superioare. În același timp, cei cu vârste între 18 și 24 de ani continuă să aibă o pondere importantă, reprezentând 12% din baza totală de clienți YOXO. Ne-am bucurat să aflăm că avem și bunici printre clienți, învățați de nepoți să folosească abonamentul, sau că există persoane care gestionează abonamentele întregii familii prin opțiunea “mai multe numere pe același cont”.

De aceea, pentru a răspunde mai bine nevoilor tuturor clienților YOXO am încercat să nu avem un profil general sau să mergem pe o abordare de tipul “one size fits all”, ci mai degrabă ne-am concentrat să identificăm diverse tipologii de consumatori.

În primul rând avem categoria celor digital savvy care își doresc să aibă acces la tool-uri digitale și la cele mai noi tehnologii. Sunt clienții care au cerut în 2021 dezvoltarea funcțiilor de portare online sau eSIM și care în viața de zi cu zi pun mare preț pe timpul lor liber, având așteptarea ca serviciile de utilități, precum cele de telefonie mobilă, să fie ușor de folosit, complet digitale și avantajoase din punct de vedere al prețului.

Există apoi categoria părinților care își doresc să gestioneze în mod facil abonamentele copiilor, fără să aibă grija reîncărcării unei cartele preplătite sau frica costurilor suplimentare asociate unui abonament. În general, clientul YOXO este unul foarte atent la raportul calitate preț și apreciază foarte mult flexibilitatea pe care o oferim. Astfel, dacă într-o lună are nevoie de roaming, clientul poate opta pentru abonamentul YOXO cu 150GB și roaming inclus, ca în luna următoare să poată alege abonamentul YOXO cu 50GB la doar 19 lei, dacă în luna respectivă nu mai călătorește.

Nu în ultimul rând, sunt cei care își doresc mai mult decât servicii de telecomunicații și sunt în căutarea unor oferte personalizate și a beneficiilor extra oferite de partenerii YOXO. Pentru ei, am lansat anul acesta YOXO Dealz, locul în care găsesc vouchere-cadou la activare, numeroase oferte și discounturi oferite de partenerii YOXO.

  1. Care sunt funcționalitățile noi lansate în acest an?

Alina Stan: Lansat cu doar 2 ani în urmă, YOXO a venit pe piață într-o perioadă total atipică și plină de imprevizibil, care a continuat și în 2022. A fost un an cu multe încercări și necunoscute, în care am evoluat considerabil bazându-ne pe o rețetă urmată încă de la lansare – ne uităm la feedback-ul clienților ca la o busolă ce ne ghidează multe dintre deciziile de business. De aceea, ascultăm constant părerea clienților și încercăm să le răspundem prin lansarea de noi funcționalități și beneficii.

Anul acesta ne-am concentrat pe lansarea Magazinului YOXO, unde clienții pot găsi produse la prețuri avantajoase și telefoane noi sau recondiționate, fără obligații contractuale, pe care le pot achiziționa direct din aplicație. Strategia magazinului nu a fost, însă, una care să se bazeze pe o multitudine de produse, ci mai degrabă pe a face o selecție atentă a produselor pe care clienții le doresc, având un preț competitiv raportat la ofertele comercianților din online. Totodată, pentru cei care au nevoie de mai multă flexibilitate, produsele din Magazinul YOXO pot fi achiziționate în 3 sau 4 rate prin soluția de finanțare Oney.

O altă lansare importantă din acest an a fost cea din zona de parteneriate prin lansarea marketplace-ului YOXO. Încă din 2021 am început o serie de parteneriate cu companii care au valori similare cu cele ale brandului YOXO, iar în septembrie 2022 am creat pentru clienți un spațiu dedicat pentru beneficii: YOXO Dealz. În acest marketplace, clienții pot găsi atât beneficii de la parteneri precum Splash, Answear, Freshfull sau Telios, cât și beneficii telco precum bonusuri de GB, programul “Invită un prieten” și diverse campanii punctuale.

De asemenea, anul 2022 a fost și primul în care am început să fim activi în zona de responsabilitate socială. Astfel, încă din aprilie avem o campanie extinsă de comunicare și conștientizare a impactului comportamentului digital asupra mediului înconjurător, Mai Ușor să fii Eco. Pentru că se ignoră adesea consumul de CO2 din zona de digital, am dezvoltat o extensie Chrome care poate fi descărcată și care aduce utilizatorilor informații despre consumul de CO2 din mediul online.

Nu există o rețetă valabilă pentru toată lumea, așa că este necesar ca fiecare să își conștientizeze propriul consum. Uneori nu vei putea limita consumul digital, dar credem că un prim pas importat este să creștem gradul de conștientizare în rândul clienților, un pas fără de care nu poate exista schimbarea de comportament. De exemplu, 5 minute pe social media sunt echivalentul producției unei pungi de plastic, în timp ce o conferință video emite de 25 de ori mai mult CO2 față de o conferință susținută doar în format audio. Noile capabilități ale extensiei Chrome vor ajuta și mai mult la vizualizarea și înțelegerea acestui consum, arătându-ți săptămânal evoluția timpului petrecut pe social media, search-ul în browser sau durata înregistrată atunci când ai camera deschisă într-un call.

Acțiunile noastre nu sunt, însă, limitate doar la mediul digital, iar în luna noiembrie a acestui an echipa YOXO împreună cu prietenii de la Plantăm Fapte Bune în România și-au luat angajamentul de a planta câte un copac pentru fiecare descărcare a extensiei YOXO pentru Chrome.

  1. Ce funcționalități au fost cel mai bine primite de clienți?

Alina Stan: Fiecare funcționalitate nouă dezvoltată în YOXO are “clienții” săi, întrucât majoritatea au fost realizate chiar la cererea acestora. Un bun exemplu este programul “Invită un prieten” care încă de la lansarea în 2021 și până în prezent are cei mai fideli clienți. Este un program cu un mecanism simplu, ce recompensează clienții YOXO cu un bonus de 100 GB atunci când își aduc prietenii pe YOXO, aceștia din urmă beneficiind de prima lună de abonament gratuită. Ideea acestui program a venit în urma studiilor pe care le facem, din care am aflat că, de obicei, clienții noi aleg YOXO la recomandarea prietenilor sau a familiei.

O altă funcționalitate extrem de apreciată este cea prin care se pot gestiona mai multe numere YOXO din același cont. Știm că avem numeroși clienți care folosesc YOXO atât pentru ei, cât și pentru părinți, mai ales în cazurile în care aceștia se află în alte orașe sau în zone mai greu accesibile. De asemenea, în multe situații, YOXO este folosit ca prim abonament pentru copii sau pentru întreaga familie, însă este gestionat de către un singur membru al familiei. Posibilitatea de a avea toate numerele la îndemână și de a le putea gestiona dintr-un singur cont oferă mult mai multă flexibilitate, iar totul se întâmpla complet digital din aplicație.

Nu în ultimul rând, posibilitatea de a activa și de a folosi YOXO prin intermediul eSIM este o altă funcție mult așteptată de către clienți. eSIM-ul (embedded SIM) reprezintă o nouă tehnologie prin intermediul căreia utilizatorii se pot conecta la rețeaua mobilă utilizând dispozitivele mobile compatibile, fără a mai avea nevoie să introducă un SIM fizic în telefon. Pe lângă simplitate, utilizarea eSIM-ului garantează o perioadă mai mare de utilizare comparativ cu un SIM fizic, expus la șocuri, praf sau umezeală. Cu YOXO, întreg procesul de înrolare este considerabil simplificat, pentru că aplicația recunoaște automat dacă un smartphone este compatibil eSIM și informează utilizatorul cu privire la opțiunile disponibile.

  1. Cum plănuiți să dezvoltați în viitor abonamentul YOXO?

Alina Stan: Ecosistemul YOXO va continua să crească, însă provocarea noastră în perioada următoare este să menținem un produs la fel de simplu cum a fost el și până acum. Cea mai apreciată trăsătură a produsului este tocmai simplitatea și flexibilitatea abonamentului YOXO, iar asta poate fi o provocare atunci când vrei să adaugi noi funcționalități.

  1. Care sunt economiile făcute prin accesarea unui abonament digital, în ce privește sustenabilitatea/ protecția mediului?

Alina Stan: YOXO a fost gândit încă de la început ca un abonament pur digital și ne bucură să putem spune că este și unul ECO by design. Prin modul în care a fost dezvoltat și prin funcționalitățile pe care le oferă, YOXO adresează în mod natural o parte dintre provocările pe care serviciile clasice de telecom le au atunci când vine vorba despre responsabilitatea față de mediu.

Cel mai bun exemplu este cel legat de reducerea consumului de CO2 asociat achiziției și gestionării unui nou abonament. Cu YOXO activarea unui număr nou ori portarea unui număr existent se întâmplă 100% digital, iar acest proces presupune zero deplasări făcute în magazin și reducerea poluării asociate transportului. În plus, un abonament complet digital înseamnă reducerea semnificativă a hârtiilor printate și un impact redus asupra naturii. Un alt aspect important care contribuie la protejarea mediului este posibilitatea de a activa YOXO prin eSIM, al cărui impact este aproape 0, în comparație cu un SIM fizic care are o amprentă de carbon atât în procesul de producție, cât și în cel de reciclare în cazul unui SIM defect.

La prima vedere economiile pe care le facem pot părea neglijabile, așa că am făcut câteva calcule, iar rezultatele arată impactul pozitiv cumulativ pe care îl are un serviciu digital. Astfel, raportat la greutatea standard de 4 grame a unui SIM clasic, de la introducerea funcției de eSIM și până în prezent, clienții YOXO au economisit aproximativ 249.900 de grame de plastic. Reducerea consumului de hârtie este și ea una semnificativă. Astfel, dacă ne raportăm la numărul de pagini al unui contract standard Orange pentru activarea unui număr nou, până în prezent au fost cu 550.000 mai puține pagini printate. Totodată, estimăm că au fost cu 312.000 mai puțini kilometri parcurși și un total de 33 de tone de CO2 reduse de utilizatorii YOXO, raportat la distanța medie parcursă de la și până la un magazin fizic Orange.

  1. Ce acțiuni CSR poartă amprenta YOXO?

Alina Stan: Fiind un produs nou pe piață, strategia YOXO pentru reducerea impactului asupra mediului este încă într-un stadiu incipient, însă ambiția noastră pe termen lung este de a deveni un brand cu o amprentă zero de CO2. Drumul spre acest obiectiv a pornit în acest an odată cu startul campaniei de conștientizare a consumului în digital și a continuat cu lansarea extensiei Chrome pentru a da utilizatorilor un instrument de măsurare a consumului de CO2 din mediul online. Continuăm aceste acțiuni în luna noiembrie, de data aceasta în mediul offline, când vom organiza o acțiune extinsă de plantare pentru a le mulțumi celor care au descărcat extensia YOXO.

Încercăm prin tot ceea ce facem să reducem impactul asupra mediului, fie că vorbim de utilizarea unor tehnologii mai puțin “poluante”, fie că vorbim despre asocierea cu alte branduri care ne împărtășesc viziunea.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!