10.6 C
București
marți, aprilie 23, 2024

Retail – Alina Horgea, Carrefour România: “Anul 2022 a fost cel mai bun pentru mărcile proprii. Urmează un an, cel puţin la fel de bun” – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Alina Horgea, Director Mărci Proprii şi Tranziţie Alimentară, în cadrul Carrefour România a fost prezentă, în calitate de speaker, la conferinţa Private Label Innovation Show, organizată de Modern Buyer în luna aprilie 2023.

Sunt categorii mai puţin mature, în zona de marcă proprie, unde am avut și creşteri de 60%, pentru că am venit cu produse noi sau am consolidate acele articole lansate în ultimii ani, dar şi categorii în care creşterile au fost de 20-30% pentru că vorbim despre articole care realizau deja performanţe bune, în volum.

Alina Horgea, Director Mărci Proprii şi Tranziţie Alimentară, în cadrul Carrefour România a fost prezentă, în calitate de speaker, la conferinţa Private Label Innovation Show, organizată de Modern Buyer în luna aprilie 2023. Cu acest prilej, invitata noastră a detaliat proiectele şi rezultatele anului trecut şi a explicat obiectivele pentru 2023. Vă invităm să aflaţi, din interviul următor, priorităţile aflate în centrul strategiei departamentului pe care îl conduce.

Vă invit să prezentaţi pe scurt, cum arată astăzi portofoliul de mărci proprii al companiei Carrefour?

Produsele alimentare, cele de larg consum, dar şi tot ce înseamnă fresh şi ultra fresh reprezintă practic baza mărcilor proprii în Carrefour România. În momentul acesta, vorbim de peste 4.000 de produse, distribuite pe diferite paliere de preţ. În segmentul prim preţ există o serie de produse de bază care satisfac nevoia clienţilor de a avea cea mai bună ofertă din categorie. Sunt produse foarte competitive în privinţa preţului pentru că urmărim cu multă atenţie tot ce se întâmplă în piaţă. Urmează produsele din categoria mainstream, iar aici vorbim despre un portofoliu larg de articole dezvoltate sub brandul umbrelă Carrefour, care apoi se declină în mai multe sub-branduri, în funcţie de categorii. În categoria premium, am dezvoltat o serie de articole, de o calitate superioară, care satisfac nevoi mai nişate ale clienţilor. Aici includem produsele organice – Carrefour Bio, Eco Planet -, produsele dezvoltate exclusiv local sub brandul Drag de România sau branduri internaţionale, printre care şi Carrefour Selection. Filiera Calităţii Carrefour este, de asemenea, un brand cu o poziţionare între mainstream şi premium, pentru că are în spate nişte condiţii mult mai exigente pentru furnizori şi, deci, o calitate superioară. Aşadar, sunt multe branduri proprii, peste 40 dacă ar fi să le numărăm.

Datele oficiale arată că 2022 şi 2023 sunt ani de creştere pentru industria de mărci proprii, în toată Europa. Cum performează aceste branduri proprii dezvoltate de Carrefour România, vedeţi o orientare mai mare a consumatorilor către astfel de produse?

Da, dacă ar fi să ne uităm la ultimii zece ani, 2022 a fost, de departe, cel mai bun an pentru mărcile proprii. De fapt, ultimii trei ani au adus creşteri consistente pe zona de marcă proprie, atât în valoare, cât şi în volum. Contextul geopolitic, inflaţia şi alți factori pe care îi cunoaștem cu toții au avut un impact major asupra puterii de cumpărare a consumatorilor. Din punctul meu de vedere, 2022 a fost un an special, provocator, dar şi un an în care am avut foarte multe realizări pe zona de Private Label. Clienţii sunt mult mai atenţi la ce cumpără, la cât plătesc, ce calitate le aduce produsul respectiv ş.a. Creşterea noastră a fost peste media pieţei, respectiv 30-35% în valoare, în zona produselor alimentare. Sigur, lucrurile sunt mai nuanţate. Sunt categorii mai puţin mature, în zona de marcă proprie, unde am avut și creşteri de 60%, pentru că am venit cu produse noi sau am consolidate acele articole lansate în ultimii ani, dar şi categorii în care creşterile au fost de 20-30% pentru că vorbim despre articole care realizau deja performanţe bune, în volum.

Ne puteţi oferi câteva exemple de categorii sau produse care au înregistrat creşteri semnificative faţă de anul anterior?

Da, aş putea să amintesc aici segmentul ready-to-eat, ce include mâncarea gătită, salatele, sandvişurile etc unde am avut şi o dezvoltare importantă la nivel de sortiment. Dar sunt şi categorii mature, care au avut creşteri frumoase, şi aş exemplifica aici conservele, mezelurile înfoliate, dar şi produsele de bază – ulei, făină, zahăr ş.a. Vorbim despre categorii unde se vede clar influenţa acestui context economic provocator din 2022.

Dacă ar fi să definim strategia de private label din 2022, în doar câteva cuvinte, referitor la obiectivele-cheie, care ar fi acestea?

În marcă proprie, unul din obiectivele cheie a fost, clar, dezvoltarea. La sfârşitul anului 2021 şi începutul anului 2022, ştiam ce produse vrem să lansăm, în funcţie de evoluţiile din piaţă şi poziţionarea noastră, în diverse categorii. Numai la nivel local, anul trecut, am dezvoltat în jur de 350 de produse noi, la care se adaugă anumite articole importate, pe care nu aveam cum să le realizăm în România. Nu este deloc puţin, gândiţi-vă că înseamnă aproape un produs pe zi. În spatele unui produs marcă proprie este multă muncă, de la caiete de sarcini, la specificaţii tehnice, analize, testări senzoriale, ambalaje etc.

Un alt obiectiv-cheie a fost să avem capacitatea de a face faţă solicitărilor de cantităţi. Trebuie să recunoaştem, anul trecut, disponibilitatea produselor a fost o provocare mare la nivelul întregii pieţe, deci şi pentru noi.

Nu în ultimul rând, în centrul strategiei noastre s-a aflat finalizarea procesului de rebranding, un proiect demarat în 2021. Toate produsele marcă proprie au o altă înfăţişare, cu excepţia celor din gama Drag de România. Pentru acestea din urmă, am început de curând rebrandingul, proces pe care îl vom finaliza în cursul anului curent. Orice produs, după o perioadă de timp, are nevoie de o împrospătare, iar obiectivul nostru a fost să vedem, la fiecare produs, ce putem ajusta, completa, în funcţie de feedbackurile clienţilor.

Dacă anul trecut am vorbit despre dezvoltare, consolidare, supply chain şi rebranding, care sunt obiectivele majore pentru 2023 ale departamentului pe care îl conduceţi?

Anul acesta, tot oferta de produse este pilonul de bază, în strategia noastră. Vrem să stabilizăm ceea ce am dezvoltat deja, vrem să eficientizăm şi mai mult produsele marcă proprie. Aşadar, se eficientizează, se continuă procesul de inovare de produs, deci continuăm cu planul de dezvoltare de produse noi, unde nu avem încă marcă proprie. Al doilea punct important este în zona negociere, atât în planul achiziţiilor, cât şi al aprovizionării. Cum spuneam, ne-am dat seama că aprovizionarea rămâne un subiect sensibil şi în 2023. Anul acesta, vom implementa, de asemenea, un sistem nou de lucru, nu doar în România ci la nivel de grup, care are în vedere o bună calibrare a vânzărilor şi a operaţiunilor, astfel încât să anticipăm şi să planificăm necesarul de produse, în funcţie de diversele momente ale anului. Pe zona operaţională, demersurile noastre vizează vânzarea produselor marcă proprie în ambalajul lor secundar, proces care a demarat deja în unele magazine. Prin acest lucru, reuşim, pe de o parte, să le creştem vizibilitatea la raft şi pe de alta, să creştem productivitatea în zona de magazine. În ceea ce ţine de strategia de marketing şi comunicare, evident, ne propunem să comunicăm mai mult şi mai puternic pe elementele care diferenţiază marca proprie, pentru că nu sunt deloc puţine.

Marca proprie este parte din tranziţia alimentară pe care Carrefour o are în centrul întregii strategii comerciale, şi tot ce dezvoltăm aici este în linie cu această tranziţie alimentară, fie că vorbim despre ingrediente, fie despre ambalaje ş.a.

Concluzionând, acestea sunt subiectele aflate în centrul preocupărilor departamentului de marcă proprie Carrefour România: ofertă/sortiment, eficientizare, aprovizionare, noul sistem de operaţiuni şi de vânzări, precum şi comunicarea mai puternică a diferenţiatorilor.

Anul trecut aţi lansat circa 350 de produse noi marcă proprie. Veţi continua acest ritm alert?

În linii generale, da. Anul acesta ne-am propus circa 270-300 de produse noi, dar numărul lor nu este cel mai important aspect. Important este să creezi cadrul şi contextul ca produsele respective să performeze pe toate palierele. Avem, spuneam mai devreme, circa 4.000 de articole marcă proprie în portofoliu. Este o cifră mare, dar încă mai este loc de creştere. Sunt ţări, mai ales în Europa de Vest, în care portofoliul unui retailer ajunge la 7.000 de produse, în funcție de suprafaţa magazinului. În România, la formatele noastre de magazine, mai ales pe zona de hipermarket, încă mai este loc de creştere.

În ce categorii vom putea vedea produse noi la raft, în 2023?

Lucrăm la mai multe produse. Anul acesta vom avea o dezvoltare importantă pe categoria de îngheţată, atât în segmentul mediu cât şi premium. Încă mai avem de dezvoltat produse în categoria de lactate – iaurturi, caşcaval -, în zona de mezeluri, dar și pet food. Odată cu rebrandingul gamei Drag de România vom reveni cu o multitudine de produse noi, locale.

La ce alte iniţiative lucraţi pentru a realiza cadrul şi contextul necesar unor performanţe superioare pentru produsele marcă proprie?

În primul rând, este important ca un produs pe care l-ai realizat şi l-ai lansat să fie introdus corect în categoria respectivă. Trebuie să îi aloci numărul suficient de feţe la raft, să-i aloci excelenţa operaţională necesară, să organizezi degustări şi acţiuni de testare în magazine, să ai o comunicare şi un marketing bun.

În 2023, în strategia de marketing şi comunicare, mărcile noastre proprii ocupă un loc important. De pildă, anul acesta, prin aplicaţia Carrefour Act for Good, clienţii vor putea accesa promoţii, discounturi substanţiale pe anumite categorii şi branduri, tocmai pentru că ne dorim să încurajăm şi mai mult acest apetit al clienţilor de a încerca produse noi. Sunt doar câteva exemple de acţiuni pe care le vom realiza, cu scopul creşterii performanţei produselor marcă proprie.

În încheiere aş vrea să vă invit să ne vorbiți, pe scurt, despre sinergiile care trebuie create, la nivel de grup. Observăm, în rândul tuturor jucătorilor din retail, nevoia de a eficientiza procesele, de a găsi furnizori competitivi în diverse pieţe, de a face schimb de informaţii pentru înţelegerea oportunităţilor, de a căuta soluţii care să funcţioneze în mai multe pieţe. Cum vedeţi 2023 din această perspectivă?

Aceste preocupări sunt cât se poate de fireşti, nu doar în retail, ci în toate industriile. În Carrefour România, un procent de 87% din vânzările de produse marcă proprie este realizat cu produse locale, dezvoltate de producători români. Acolo unde însă se poate şi mai ales unde există un avantaj clar pentru client, sinergiile sunt o soluţie. Astăzi, cel puţin pentru Carrefour România, direcţia este mai mult local.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!