30.1 C
București
miercuri, iulie 6, 2022

Retail – Am preluat o fostă fabrică de zahăr cu acces la calea ferată şi am investit în depozitare, iar acum avem o capacitate de 60.000 de tone – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Frizon Group, o companie care a pornit în 2013 în pro ducţia de cereale în judeţul Vrancea cu o suprafaţă de 450 de hectare, are în prezent o suprafaţă de zece ori mai mare şi deţine o capacitate de de pozitare a cerealelor de 60.000 de tone...

În ceea ce priveşte costul transportului, Teofil Dascălu a afirmat că anul trecut a transportat cu 10 euro/tonă cerealele grele – grâu şi porumb – către portul Constanţa, iar transportul rutier ajungea la 17 euro/tonă în perioada campaniei...

Executivul crede că producţia bună de cereale din acest an – estimările sunt că producţia de grâu va fi de 9-9,5 milioane de tone – şi preţurile bune ale cerealelor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut...

„Eu am o strategie de a vinde în trei perioade ale anului: 33% din producţie în perioada ianuarie-februarie pe contracte futures, 33% în perioada recoltatului şi 33% în anul următor, la început. În felul acesta aşez volatilitatea preţului pe o axă de mijloc, astfel încât să beneficiez de un câştig ponderat, dar sigur. Mulţi fermieri nu au capacităţi de depozitare şi vând în perioada recoltatului, când preţurile sunt mai mici“, a spus Teofil Dascălu, CEO al Frizon Group, în cadrul emisiunii ZF Agropower. Mangerul consideră că şi fermierii mici, adunaţi în asociaţii sau cooperative, ar trebui să investească în spaţii de depozitare şi să aibă acces la transportul feroviar, pentru a-şi putea vinde producţia în momente optime, când preţurile cerealelor sunt mai bune, şi să le transporte pe cale ferată către portul Constanţa, căci e mai ieftin decât pe cale rutieră. Astfel, afacerile ar deveni mai profitabile şi s-ar capitaliza mai repede. „Am preluat o fostă fabrică de zahăr cu acces la calea ferată şi am dezvoltat o capacitate de depozitare a cerealelor de 60.000 tone. Totodată, am deschis o linie de cale ferată care nu a mai funcţionat de peste 20 de ani, pentru că cei de la CFR Infrastructură au fost receptivi. Sunt multe localităţi din zona mea în care se pot crea baze logistice, prin asociaţii şi cooperative fermierii mici ar trebui să aibă oportunitatea să depoziteze şi să transporte feroviar“, a menţionat CEO-ul Frizon Group. În ceea ce priveşte costul transportului, Teofil Dascălu a afirmat că anul trecut a transportat cu 10 euro/tonă cerealele grele – grâu şi porumb – către portul Constanţa, iar transportul rutier ajungea la 17 euro/tonă în perioada campaniei. Înainte de campanie sau în extrasezon, preţul transportului rutier era cu 4-4,5 euro/tonă mai mic. „Costul transportului a crescut mult în ultima perioadă. Eu transport cerealele mai mult pe cale ferată, dar în campania agricolă ştiu din anii anteriori că preţul transportului rutier va creşte. În cazul transportului feroviar lucrurile merg mai bine şi putem negocia din timp preţurile“, a susţinut Dascălu. Executivul crede că producţia bună de cereale din acest an – estimările sunt că producţia de grâu va fi de 9-9,5 milioane de tone – şi preţurile bune ale cerealelor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vor oferi posibilitatea fermierilor să ia în calcul şi o investiţie în depozitare. Ieri, în jurul orei 14:00, pe bursa paneuropeană EuroNext de la Paris preţul grâului şi al rapiţei, care vor fi culese la mijlocul lunii iunie, pentru contractele cu livrare în septembrie, era de 411 euro/tonă, respectiv 830 euro/tonă. În cazul grâului, preţul este cu 64% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar în cazul rapiţei cu 50%. Preţurile au crescut exponenţial odată cu izbucnirea războiului din Ucraina, dar ulterior s-au mai temperat, însă sunt în continuare preţuri foarte bune pentru materiile prime agricole. În sud-estul României, între judeţele Vrancea, Galaţi şi Brăila, zona de exploatare agricolă a Frizon Group, Dască susţine că producţia de cereale a avut de suferit din cauza rezervei scăzute de umiditate din sol şi a lipsei zăpezii din iarnă. „Potenţialul este de 60% la grâu, orz şi rapiţă în zona mea. În schimb, culturile de primăvară (porumb şi floarea-soarelui – n.red.) au avut un start bun, datorită precipitaţiilor din aprilie şi a celor din perioada următoare. Aşteptăm din două în două săptămâni ploi să putem continua cu vegetaţia bună“, a explicat el. Frizon Group, deţinut majoritar de investitori olandezi, este format din companiile Frizonagra, Agricola Oostrem şi Frizonagra Crops a avut o cifră de afaceri cumulată de circa 20 de milioane de lei în 2020. Obiectivul principal al grupului în acest an este să ajungă la 5.000 de hectare cultivate, fie prin achiziţia terenului, fie în arendă, potrivit informaţiilor de pe site.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!