6 C
București
vineri, aprilie 19, 2024

Retail – Amazon evită o amendă de mai multe miliarde de dolari, printr-un acord antitrust cu Uniunea Europeană – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Bulgac, președinte Digi: Vom închide acest an cu venituri totale de aproximativ 1,5 miliarde de euro.

În noiembrie 2020, Comisia a emis Amazon o declarație de obiecții cu privire la utilizarea ”sistematică” a datelor comerciale nepublice de la vânzători independenți, pentru a avantaja propria afacere cu amănuntul.

Amazon va avea timp până în iunie 2023 pentru a implementa modificările, care vor rămâne în vigoare timp de cinci până la șapte ani.

Amazon a fost de acord să facă unele schimbări semnificative în afacerile sale din Europa, ca parte a unui acord cu Uniunea Europeană pentru închiderea unei investigații antitrust care ar fi putut duce la o amendă uriașă pentru titanul comerțului electronic, transmite CNBC.

Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a anunțat marți că Amazon și-a luat o serie de angajamente pentru a aborda acuzațiile conform cărora compania folosește datele vânzătorilor independenți în avantajul său, scrie News.ro.

Autoritatea de reglementare și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul dublu al Amazon, atât ca piață, cât și în calitate de concurent pentru comercianții care vând pe platforma sa.

Amazon, la rândul său, spune că este un facilitator pentru întreprinderile mici din regiune.

În noiembrie 2020, Comisia a emis Amazon o declarație de obiecții cu privire la utilizarea ”sistematică” a datelor comerciale nepublice de la vânzători independenți, pentru a avantaja propria afacere cu amănuntul.

De asemenea, Comisia a deschis o a doua investigație asupra afirmațiilor conform cărora criteriile stabilite de Amazon pentru selectarea comercianților prezentați în instrumentul său ”cutie de cumpărare” (buy box) și pentru a le permite vânzătorilor să ofere produse utilizatorilor programului său de abonament Prime acordă un tratament preferențial afacerii cu amănuntul a Amazon sau vânzătorilor care folosesc propriile servicii de livrare.

Comisia a declarat că Amazon i-a dat asigurări că va schimba unele dintre aceste practici. Unul dintre angajamente este să nu mai folosească date non-publice despre vânzătorii independenți pentru afacerile sale cu amănuntul sau pentru vânzarea de produse de marcă și produse de marcă privată.

De asemenea, compania a fost de acord să afișeze o a doua cutie de cumpărare atunci când există o a doua ofertă, diferită de prima, în ceea ce privește prețul sau livrarea și să lase vânzătorii Prime să aleagă orice transportator pentru serviciile lor de logistică sau de livrare.

Modificările se aplică numai Spațiului Economic European.

În Italia, Amazon a convenit remedii legale diferite cu autoritatea de reglementare a concurenței din țară, în ceea ce privește cutia de cumpărare și Prime.

Amazon va avea timp până în iunie 2023 pentru a implementa modificările, care vor rămâne în vigoare timp de cinci până la șapte ani.

”Decizia de astăzi stabilește regulile pe care Amazon va trebui să le respecte în viitor, în loc ca Amazon să stabilească aceste reguli pentru toți jucătorii de pe platforma sa. Cu aceste noi reguli, comercianții cu amănuntul independenți concurenți, transportatorii și clienții europeni vor avea mai multe oportunități și opțiuni”, a declarat Margrethe Vestager, șefa UE pentru competiții.

Dacă compania ar fi fost găsită vinovată, s-ar fi putut confrunta cu o amendă în valoare de până la 10% din veniturile sale anuale globale.

Pentru Amazon, o companie care a realizat venituri de 469,81 miliarde de dolari în 2021, asta ar fi putut însemna o penalizare record de 47 de miliarde de dolari.

Cu toate acestea, UE poate amendă Amazon cu 10% din cifra de afaceri anuală totală în cazul în care încalcă angajamentele, sau o penalizare periodică de 5% pe zi din cifra de afaceri zilnică pentru fiecare zi de nerespectare.

Amazon a declarat într-o declarație că este ”mulțumit că am abordat preocupările Comisiei Europene și am rezolvat aceste probleme. Deși continuăm să nu fim de acord cu câteva dintre concluziile preliminare ale Comisiei Europene, ne-am angajat în mod constructiv pentru a ne asigura că putem continua să servim clienții din toată Europa și să sprijinim cele 225.000 de întreprinderi mici și mijlocii europene care vând prin magazinele noastre”, a declarat Amazon.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!