26.8 C
București
joi, septembrie 29, 2022

Retail – ANALIZĂ. Radiografia industriei de apă îmbuteliată din România. Consumul per capita este dublu faţă de media regiunii, dar românii beau în special apă plată, în timp ce în restul ţărilor apa cu bule, cu vitamine sau arome e mai populară – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Un român consumă anual 120 de litri de apă îmbuteliată, iar din totalul cantităţii, două treimi o reprezintă apa plată ♦ Pe piaţa locală, apa cu arome şi cea cu vitamine sunt două segmente aproape inexistente, dar sunt totuşi cele cu cea mai alertă creştere ♦ Spre comparaţie, în regiunea Europei de Est apa cu arome a luat deja 7,8% cotă de piaţă, iar cea cu vitamine 1,4%.

Săptămâna trecută, gi gan tul american PepsiCo a preluat un pachet minoritar din producătorul de apă Aqua Carpatica de la omul de afaceri Jean Valvis, în ceea ce este până acum una dintre cele mai mari tranzacţii ale anului 2022...

Prodal 94, un important producător de pe piaţa băuturilor spirtoase controlat de oamenii de afaceri de origine iraniană Jabbar Kanani şi Bagher Karimzadeh, a cumpă rat la începutul lui 2020 compa niile producătoare de apă mine rală plată şi apă minerală carboga zoasă Carpatina şi Lipomin...

♦ Un român consumă anual 120 de litri de apă îmbuteliată, iar din totalul cantităţii, două treimi o reprezintă apa plată ♦ Pe piaţa locală, apa cu arome şi cea cu vitamine sunt două segmente aproape inexistente, dar sunt totuşi cele cu cea mai alertă creştere ♦ Spre comparaţie, în regiunea Europei de Est apa cu arome a luat deja 7,8% cotă de piaţă, iar cea cu vitamine 1,4%.

Săptămâna trecută, gi­gan­tul american PepsiCo a preluat un pachet minoritar din producătorul de apă Aqua Carpatica de la omul de afaceri Jean Valvis, în ceea ce este până acum una dintre cele mai mari tranzacţii ale anului 2022. Aceasta este totodată, de departe, şi cea mai importantă tranzacţie de pe piaţa locală a apelor minerale din ultimii aproape 20 de ani, dar nu este şi singura.

Prodal 94, un important producător de pe piaţa băuturilor spirtoase controlat de oamenii de afaceri de origine iraniană Jabbar Kanani şi Bagher Karimzadeh, a cumpă­rat la începutul lui 2020 compa­niile producătoare de apă mine­rală plată şi apă minerală carboga­zoasă Carpatina şi Lipomin. De asemenea, în 2015 Tymbark Maspex, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa băuturilor răcoritoare, a achiziţionat Rio Bucovina, care era la momentul acela în top cinci îmbuteliatori de apă. Aceste dealuri au fost parafate doar în ultimii ani, însă piaţa locală a apelor minerale este una care a atras atenţia investi­torilor încă de acum două decenii. Spre exemplu, în 2002 Coca-Cola a cumpărat în schimbul sumei de 40 mil. euro producătorul de apă minerală Dorna, iar vânzătorul a fost tot antreprenorul Jean Valvis.

Pentru a înţelege de ce există un interes atât de mare al investitorilor pentru acest sector şi de ce vedem o efervescenţă în zona de fuziuni şi achiziţii, Ziarul Financiar a analizat cifrele din spatele industriei de apă îmbute­liată.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!