21.2 C
București
vineri, august 12, 2022

Retail – Anuarul de Logistică şi Transporturi 2022. Românii au cumpărat haine şi cosmetice, dar au mai puţine alimente, produse de mobilier şi electrocasnice în coş. Online-ul scade puternic, oamenii revin în magazine – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -masuri, metode, obiective, strategii, idei, plan, cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Dacă este să privim situaţia de ansamblu printr-o singură cifră, în volum, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cel mai important indicator pentru consumul privat) a crescut cu 3,7% în aprilie 2022 versus aceeaşi lună a anului trecut...

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul - cel mai important indicator pentru consumul privat - a crescut cu 3,7% în aprilie 2022 versus aceeaşi lună a anului trecut.

Dacă este să privim situaţia de ansamblu printr-o singură cifră, în volum, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cel mai important indicator pentru consumul privat) a crescut cu 3,7% în aprilie 2022 versus aceeaşi lună a anului trecut. Este cea mai slabă evoluţie de după februarie 2021. În concluzie, inflaţia începe să îşi pune amprenta asupra comportamentului de consum şi e abia începutul.
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul – cel mai important indicator pentru consumul privat – a crescut cu 3,7% în aprilie 2022 versus aceeaşi lună a anului trecut. Este cea mai slabă evoluţie de după februarie 2021. Inflaţia începe să îşi pună amprenta asupra comportamentului de consum.

În aprilie 2022, lună marcată printre altele de Paştele ortodox, au crescut puternic vânzările în volum de cosmetice, îmbrăcăminte şi carburant – ritmul variind de la 11,4 la 27,9% – în timp ce pe pieţele de alimente, băuturi şi tutun respectiv mobilă şi electro-IT s-a remarcat o scădere, arată datele INS. Analiza ia în calcul volumele de vânzări, astfel că inflaţia, care deja era „în floare“ în aprilie, nu este cea care trage în sus unele rezultate. Totuşi, acelaşi fenomen îşi pune amprenta asupra comportamentului de consum, creşterile accelerate de preţuri, care nu sunt compensate de majorări de salarii pe măsură, îi fac pe oameni să fie mai precauţi în achiziţii, cel puţin de anumite produse.

Un exemplu este cel al articolelor electro-IT şi mobilă (-4,2% în aprilie). E vorba despre produse cu preţuri mai mari, care sunt văzute de multe ori drept investiţii. Totuşi, trebuie ţinut cont că evoluţia se calculează pornind de la o bază bună, aprilie 2021. Ultimii doi ani au fost unii de dezvoltare şi creştere pentru pieţele de profil, faptul că românii au stat mai mult acasă, i-a determinat pe aceştia să îşi cumpere mobilă, televizoare sau frigidere pentru a-şi face şederea mai confortabilă.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -idei, plan, strategii, dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!