5.8 C
București
marți, ianuarie 18, 2022

Retail – „Anul acesta am inaugurat o cramă ultra modernă în valoare de peste 7 milioane de euro şi vom investi în continuare. Ne uităm să achiziţionăm şi mai mult teren în zonă” – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

... Pariul lui Constantin Duluţe, unul dintre cei mai mari antreprenori români, pe Vinicola Avereşti 2000, compania din spatele brandului de vinuri Domeniile Avereşti, devine tot mai mare... În acest an, în pofida incertitudinilor din piaţă, compania a deschis o nouă cramă, în valoare de peste 7 milioane de euro, investiţie stabilită dinaintea izbucnirii crizei pandemice.Banii provin din tranzacţia pe care a încheiat-o Constantin Duluţe în 2018 cu arabii de la Al Dahra, care i-au plătit atunci peste 200 de milioane de euro pentru Agricost... El începuse să investească în acest domeniu încă din 2007 ca un hobby, iar până în 2020, investiţiile sale în industria vinului s-au ridicat la 25 de milioane de euro, după cum povestea anterior pentru ZF.

Pariul lui Constantin Duluţe, unul dintre cei mai mari antreprenori români, pe Vinicola Avereşti 2000, compania din spatele brandului de vinuri Domeniile Avereşti, devine tot mai mare. În acest an, în pofida incertitudinilor din piaţă, compania a deschis o nouă cramă, în valoare de peste 7 milioane de euro, investiţie stabilită dinaintea izbucnirii crizei pandemice. De altfel, Rareş Florea, CEO al businessului, susţine că există apetit pentru investiţii în continuare, în special pentru a cumpăra teren pentru extindere, compania cultivând în prezent o suprafaţă de 650 de hectare cu viţă-de-vie. „Am inaugurat anul acesta o cramă ultra modernă în valoare de peste 7 milioane de euro, plus TVA, iar strugurii culeşi anul acesta vor fi procesaţi acolo. Noi vom investi în continuare şi ne uităm să achiziţionăm şi mai mult teren în zonă şi să ne modernizăm”, a spus Rareş Florea în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi. Aceasta are o capacitate de producţie de 3,5 milioane de litri de vin, din informaţiile furnizate anterior pentru ZF de reprezentanţii companiei. Banii provin din tranzacţia pe care a încheiat-o Constantin Duluţe în 2018 cu arabii de la Al Dahra, care i-au plătit atunci peste 200 de milioane de euro pentru Agricost, cea mai mare fermă de cereale şi oleaginoase din România după suprafaţa cultivată, aflată în Insula Mare a Brăilei. Astfel, Duluţe, a ieşit din piaţa cerealelor, dar a rămas în agrobusiness, focusându-se pe vechea sa pasiune pentru vin. El începuse să investească în acest domeniu încă din 2007 ca un hobby, iar până în 2020, investiţiile sale în industria vinului s-au ridicat la 25 de mi­lioane de euro, după cum povestea anterior pentru ZF. El menţiona anul trecut că îşi doreşte ca toţi banii încasaţi din tranzacţia cu Agricost să-i investească în România, precizând că nu vrea să se mute din ţară. Astfel, chiar înainte de declanşarea pandemiei de COVID-19 în România, la finalul lunii februarie 2020, Duluţe a cum­părat fostului combinat de vi­nificaţie de la Huşi pentru 2 milioane euro, ajungând astfel o capacitate de producţie de peste 10 milioane de litri de vin. Acesta se află încă în proces de modernizare potrivit lui Rareş Florea. La momentul tranzacţiei, Duluţe afirma că îi plac provocările şi în fiecare an investeşte, subliniind că este un antreprenor optimist şi crede că dacă respecţi regulile, vin rezultatele. Cum a fost 2021 pentru Vinicola Avereşti 2000? „Anul 2021 a fost foarte interesant şi, dacă vreţi, ca un montagne russe în domeniul vinului. (…) Acum este cerere mare pentru că au loc evenimente publice şi private şi am început să livrăm în piaţă vin din 2021 şi, de exemplu, pentru ca tirul să ajungă în Spania, unde avem cel mai mare client de export, este o provocare. În Aglia am reuşit să livrăm, în Olanda şi Italia nu ne-am încadrat, pentru că este foarte multă muncă într-o unitate de timp scurtă”, a menţionat Rareş Florea. Compania vinde în peste 15 ţări, în UE şi în afara sa, iar Duluţe îşi propune ca în câţiva ani exportul să însemne 50% din vânzări. El a adăugat că compania Vinicola Avereşti 2000 livrează mare parte din vin cu propria flotă de maşini, astfel că provocarea cea mai mare este de ordin logistic. Cererea, de-a lungul anului dar şi în prezent, spune Florea, a fost mai mare pentru produsele cele mai ieftine şi pentru cele mai scumpe. „Vânzările pentru produsele noastre cele premium au crescut de 5-6 ori, iar la produsul nostru tractor am rămas out of stock în luna mai.” Executivul precizează şi că 2021 a fost un an mai bun ca producţie decât 2020, dar mai slab decât 2019, iar ca vânzări a fost un an foarte bun. „A fost un an în care platformele online au crescut foarte mult şi cred că nu este magazin de vinuri din România cu care să nu lucrăm, direct sau prin distribuitori. Din estimările noastre, online-ul reprezintă 5-7% din vânzările totale, care înseamnă ca valoare un sfert de milion de euro, pentru că cifra noastră de afaceri este de 5 milioane de euro”, a completat Rareş Florea. El a menţionat că anul acesta a contat să fii plasat unde trebuie, pentru că preţurile au suferit modificări, din cauza valurilor de scumpiri la materii prime şi utilităţi, iar consumatorul a fost mai atent la ce produse pune în coşul de cumpărături. „Am mărit preţurile vinurilor de trei ori anul acesta. În primul rând, a venit celebra scumpire a energiei, apoi a fost cunoscutul faliment din asigurări, care a dus preţurile asigurărilor în sus, iar noi avem propria flotă de livrare, apoi preţul motorinei şi benzinei a crescut, de asemnea, şi noi în acest an am recoltat peste 50% din struguri mecanic, cu utilaje, ulterior a crescut preţul sticlei, al dopurilor şi cartonul s-a scumpit de trei ori, etichetele, la fel. Încă mai aşteptăm scumpiri în ianuarie – februarie”, a mai spus Florea. El speră că 2022 va fi mai bine, precizând că businessul pe care-l reprezintă va miza pe calitatea produselor şi promovarea lor, astfel încât să le recunoască mai bine clienţii. „În Polonia, consumatorul schimbă repede producătorul pentru preţ, chiar şi pentru un zlot, dar consumatorul român rămâne fidel, chiar dacă măreşti preţul cu un leu, doi sau trei, dacă tu ca producător ai un preţ competitiv”, a conchis Rareş Florea.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!