2.2 C
București
marți, ianuarie 18, 2022

Retail – Casa Unirea, “aspiratorul de bani publici”, va fi… – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Ministrul griculturii, Adrian Chesnoiu, spune că va reorganiza Casa de Comerț Unirea și va îndrepta cele 15 milioane de euro blocate în conturile acesteia către achiziția produselor și a mărfurilor producătorilor români... În ianuarie demarăm procesul de reorganizare astfel încât să o facem funcțională și cei 15 milioane de euro care zac în conturile Casei de Comerț nefolosiți să fie îndreptați exact spre achiziția produselor și a mărfurilor producătorilor români... El a ținut că sublinieze că avem obligația morală să consumăm cat mai multe produse românești pentru sprijinirea producătorilor români „care stau vara în solarii la 50 de grade... Am o întâlnire azi (miercuri – n.red.) cu reprezentanții fermierilor din sectorul industriei alimentare, pentru că avem o lege de înființare a Agenției pentru Marketingul și Calitatea Produselor Agroalimentare care nu a fost pusă în aplicare și este un obiectiv pe care mi l-am asumat...

Ministrul griculturii, Adrian Chesnoiu, spune că va reorganiza Casa de Comerț Unirea și va îndrepta cele 15 milioane de euro blocate în conturile acesteia către achiziția produselor și a mărfurilor producătorilor români.

„Din păcate, în ultimii 2 ani și jumătate (Casa de Comerț Unirea – n.red.) nu a mai funcționat. În ianuarie demarăm procesul de reorganizare astfel încât să o facem funcțională și cei 15 milioane de euro care zac în conturile Casei de Comerț nefolosiți să fie îndreptați exact spre achiziția produselor și a mărfurilor producătorilor români. Vă încurajez să consumați produse românești”, a declarat Adrian Chesnoiu.

El a ținut că sublinieze că avem obligația morală să consumăm cat mai multe produse românești pentru sprijinirea producătorilor români „care stau vara în solarii la 50 de grade, iarna stau în frig în fermele proprii ca să producă hrană pentru noi toți”, arată Agro TV.

Ministrul a mai precizat că produsele tradiționale românești pot deveni, cu un pic de sprijin, extrem de competitive și pe piețele externe.

„Uitați câte produse extraordinare avem și pe care trebuie să începem să le exportăm, să le ducem pe masa celor din Europa și din toată lumea pentru că avem cu ce ne mândri. Eu am fost la Consiliul de Miniștri de la Bruxelles și le-am dus tuturor miniștrilor din UE un coșuleț cu produse tradiționale românești și o sticlă de vin reprezentativă pentru că producătorii de vin din România sunt extraordinari. Avem vinuri cu care ne putem lupta cu orice alt competitor de vinuri din toată lumea”, a mai spus șeful MADR.

Pe lângă reorganizarea Casei de Comerț Unirea, ministrul Agriculturii a ținut să menționeze și alte programe pe care intenționează să le relanseze în 2022 pentru a veni în sprijinul producătorilor români. Printre acestea se numără reluarea programului „Tomata”, dar și punerea în fincțiune a Agenției pentru Marketingul și Calitatea Produselor Agroalimentare.

„Anul viitor în programul nostru de priorități va fi reluarea programul Tomata și ciclul II de legume în spații protejate. O să avem mai multe tipuri de ajutor pentru fermieri, pentru legumicultori, pentru producătorii de produse tradiționale, pentru că au nevoie de sprijinul nostru. Rolul lor este să stea în fermă și să producă, iar rolul nostru, al statului, este să venim cu soluții de sprijin și de promovare a lor. Am o întâlnire azi (miercuri – n.red.) cu reprezentanții fermierilor din sectorul industriei alimentare, pentru că avem o lege de înființare a Agenției pentru Marketingul și Calitatea Produselor Agroalimentare care nu a fost pusă în aplicare și este un obiectiv pe care mi l-am asumat. Vreau să fac funcțională această agenție, mă consult cu dumnealor, vedem cum va funcționa cel mai bine, pentru că produsele românești trebuie marketate și vândute în întreaga lume. Avem cu ce să ne mândrim. Fermierii nu trebuie să-și mai arunce marfa la marginea drumului, la șosea, trebuie să fie integrată în tot lanțul comercial și trebuie să ajungă pe masa consumatorilor”, a adăugat Adrian Chesnoiu.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!