10.6 C
București
marți, aprilie 23, 2024

Retail – consumul de ulei, carne, brânză şi conserve de legume a scăzut în T1, dar preţurile continuă să crească – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Carnea proaspătă vrac, brânza proaspătă ambalată, lactatele proaspete, uleiul şi legumele conservate sunt câteva cate gorii din industria alimentară pentru care 2022 şi primul trimestru al acestui an au adus scăderi ale vânzărilor în volum, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor companiei de cercetare NielsenIQ.

Nu mai aruncăm cu ba nii ca acum 3-4 ani, suntem mai chibzuiţi şi s-au scumpit toate, peste rata inflaţiei“, a spus Feliciu Paras chiv, proprietar al lanţului de magazine Paco Supermarkets şi vicepreşe dinte al Asociaţiei Naţionale a Co mer cian ţilor Mici şi Mijlocii din România.

De altfel, ule iul a avut în 2022 o scădere a vânzărilor în volum cu 6%, dar o creş tere a vânzărilor în valoare cu 35%, avans care a fost determinat de majorarea preţurilor cu 44,5%, conform datelor transmise de NielsenIQ.

♦ ZF a început o nouă campanie editorială susţinută de Scandia Food prin care îşi doreşte să prezinte businessurile din industria alimentară, situaţia unităţilor de producţie, dar şi nivelul exporturilor şi importurilor de produse agroalimentare. Carnea proaspătă vrac, brânza proaspătă ambalată, lactatele proaspete, uleiul şi legumele conservate sunt câteva cate­gorii din industria alimentară pentru care 2022 şi primul trimestru al acestui an au adus scăderi ale vânzărilor în volum, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor companiei de cercetare NielsenIQ. Com­pania ia în calcul atât comerţul modern – hipermarketuri, supermarketuri, discoun­teri -, cât şi comerţul tradiţional de tip maga­zine grocery. „Per total, creşte valoarea co­şului de cum­părături, dar scade conţinutul lui. Lu­mea este din ce în ce mai chibzuită. Oame­nii au învăţat din pandemie cum să-şi ges­tio­neze re­sur­sele finan­ci­a­re, cum să pui scut de protecţie şi să cheltui doar cât ai nevo­ie. După pandemie a venit războ­iul, care a adus creşteri de preţuri la zahăr, ulei etc. şi apoi iar s-a activat scutul de pro­tecţie. Nu mai aruncăm cu ba­nii ca acum 3-4 ani, suntem mai chibzuiţi şi s-au scumpit toate, peste rata inflaţiei“, a spus Feliciu Paras­chiv, proprietar al lanţului de magazine Paco Supermarkets şi vicepreşe­dinte al Asociaţiei Naţionale a Co­mer­cian­ţilor Mici şi Mijlocii din România. El adau­gă faptul că în cazul uleiului anul trecut s-a văzut o scădere a vânzărilor şi că a fost cerere inclu­siv pentru un­tură de porc. De altfel, ule­iul a avut în 2022 o scădere a vânzărilor în volum cu 6%, dar o creş­tere a vânzărilor în valoare cu 35%, avans care a fost determinat de majorarea preţurilor cu 44,5%, conform datelor transmise de NielsenIQ. Scăderea consumului de ulei s-a menţinut şi anul acesta, însă se observă stabilizare a creşterii preţurilor mai ales că piaţa a fost invadată cu ulei mai ieftin din Ucraina. De asemenea, se observă o scădere a consumului de carne proaspătă vrac atât în 2022, cât şi în primul trimestru din 2023, dar şi o creştere a consumului de carne proas­pătă ambalată, tendinţă pusă pe seama fap­tului că românii încep să caute şi produse premium şi preferă să consume mai puţin dar mai bun. „Tendinţa pe care o observăm este că românii sunt mai atenţi la preţ acum, comparativ cu 2020 sau 2019, şi mai responsabili în consum“, spunea recent şi Julien Munch, CEO al Carrefour România. O scădere a consumului se observă şi pe piaţa de lactate proaspete în primul trimestru, de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, mai arată datele de la NielsenIQ. Iar declinul s-a adâncit în primele trei luni ale anului acesta, în condiţiile în care în 2022 volumele s-au redus cu doar 3% faţă de 2021. În primele trei luni, preţurile au crescut în ceea ce priveşte lactatele proaspete (iaurt, smântână, chefir) cu 37% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, conform datelor centralizate de NielsenIQ. Preţurile produselor lactate şi în special al laptelui de consum au crescut în prima parte a anului cu valori inexplicabile, conform datelor din piaţă, astfel că acestea au ţinut mai departe consumatorii tot mai atenţi la cheltuieli. De exemplu, în raportul anual al Agroserv Măriuţa, se arată că laptele proaspăt a scăzut cu 3% în volum în 2022, untul a consemnat o scădere a volumelor cu 9,5%, iaurtul un minus de 6,5%, iar smântâna de 7%, conform datelor companiei. Aceste creşteri de preţuri care au condus automat şi la o restricţionare a consumului. Astfel, autorităţile locale au decis să discute cu retailerii şi procesatorii de lapte reducerea preţului pentru consumatorul final cu cel puţin 20%, în contextul în care acest bun de bază în coşul de cumpărături a suferit scumpiri de până la 50% în doar un an. Rata anuală a inflaţiei a coborât în martie la 14,5%, după 15,5% în februarie şi 15,1% în ianuarie,  în condiţiile în care alimentele s-au scumpit an la an cu 21,5%, mărfurile nealimentare cu 11%, iar serviciile cu 10,8%, potrivit ultimelor date ale INS. La capitolul alimente, cea mai mare creştere de preţ a fost înregistrată la zahăr, cu 60% peste martie 2022, urmat de unt, cu 38%, cartofi, 36%, ouă 33%, lapte şi brânză 30%, margarină 32%. Rata anuală a inflaţiei a mai coborât în martie faţă de lunile precedente.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!