♦ Comerţul cu amănuntul sau ridicata, serviciile prestate populaţiei sau companiilor, dar şi comerţul cu autoturisme au crescut în primele opt luni din 2022, în ciuda inflaţiei, crizei energetice sau recesiunii despre care se vorbeşte.
Datele lunare despre consumul de bunuri şi servicii din România arată că vânzările au crescut în primele opt luni din 2022, în ciuda inflaţiei de peste 15%. Cele mai recente rapoarte publicate de Statistică indică un avans al cifrei de afaceri din servicii la 30% şi un plus de 5% pentru comerţul cu amănuntul, după ce s-a scăzut inflaţia. Astfel, cea mai importantă componentă a economiei, consumul privat, a accelerat în august.
Este surprinzătoare evoluţia, este de părere economistul Aurelian Dochia, pentru că se vorbeşte de criză de câteva luni, dar în consum nu se resimte.
„Sunt surprins de cum evoluează lucrurile în materie de consum. Este paradoxal că, deşi vorbim de câteva luni de criză, la nivelul consumului nu se resimte clar o modificare“, comentează datele Aurelian Dochia, profesor universitar de economie.
O explicaţie pentru creşterea consumului rămâne „consumul de criză“, este de părere Dochia, şi explică: Dacă ne uităm la retragerile de bani din fondurile de investiţii, sunt nişte bani care au fost direcţionaţi către consum. Dincolo de asta, bănuiesc că motivul care precipită consumul ţine şi de perspective.“
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).