Gigantul german BASF a anunţat necesitatea reducerii „permanente“ a costurilor unităţilor sale din Europa din cauza triplei poveri a creşterii modeste, costurilor ridicate la energie şi reglementării excesive, potrivit Reuters. „Aceste condiţii dificile din Europa ameninţă competitivitatea internaţională a producătorilor europeni şi ne forţează să ne adaptăm structura costurilor cât mai rapid posibil şi permanent“, a declarat CEO-ul producătorului din industria chimică Martin Brudermueller.
În primele nouă luni ale acestui an, costurile unităţilor europene ale BASF au fost cu aproximativ 2,2 miliarde de euro mai mari decât în perioada similară a anului trecut. Drept urmare, compania îşi ajustează tehnologia de producţie, majorează preţurile, însă reduceri de costuri pe termen mai lung sunt inevitabile. Companiile germane se luptă să-şi diminueze consumul de gaze pentru a-şi reduce costurile şi a evita posibile penurii în iarnă, însă acestea şi-au epuizat aproape toate opţiunile în acest sens, notează Bloomberg. Până la 60% din participanţii la un sondaj realizat de Asociaţia Camerelor Germane ale Comerţului şi Industriei văd un potenţial zero sau foarte redus de diminuare a consumului de gaze pe o perioadă de cinci ani.
O cincime din companii îşi pot reduce cu 2 până la 5% consumul, iar restul consideră o reducere de peste 5% posibilă. Noi obiective de reducere a consumului în procesele de producţie sunt „pur şi simplu nerealiste“, a avertizat preşedintele asociaţiei, Peter Adrian. Orice scădere a consumului de gaze este de-acum rezultatul unor închideri de fabrici sau reduceri de producţie, arată acesta. În linie cu aceeaşi tendinţă de reducere a costurilor din perspectiva crizei gazelor, gigantul auto german Volkswagen a anunţat anterior că şi-ar putea reloca producţia din Europa de Est dacă criza va continua. VW analizează căi de a-şi ajuta reţeaua de furnizori din Europa să facă faţă unei crize de gaze, incluzând relocarea unei părţi din capacitatea de producţie. Furnizorii din Europa de Est prezintă cea mai mare dependenţă de gazele ruseşti. VW deţine uzine importante în Germania, Cehia şi Slovacia, cât şi unităţi în Europa de Sud.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).