PENNY România a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021, au anunţat oficialii companiei în ediţia cu numărul opt a evenimentului PENNY la zi care a avut loc astăzi. Compania a înregistrat, de asemenea, un profit net de 152 milioane de lei în 2022, în creștere cu 24% comparativ cu anul anterior.
În perioada decembrie 2022 – ianuarie 2023, compania a venit şi cu o contribuţie de capital de 160 de milioane de euro „pentru mai multă stabilitate şi robusteţe şi pentru un angajament pe termen lung şi durabil”.
„Anul 2022 a fost unul special. A fost un an al reușitelor, dar și un an în care a fost din nou nevoie să ne adaptăm, să fim flexibili și să rămânem optimiști și cu dorința de a ne duce la capăt planurile curajoase. Creşterea de 33% a cifrei de afaceri a venit din mai multe direcţii. Inflaţia şi-a spus şi ea cuvântul, dar nu a avut o pondere majoritară în această creşterea veniturilor. În sortimentul nostru, inflaţia a fost de circa 16,5%, în media pieţei. Asta înseamnă că doar o treime din creşterea CA a venit din inflaţie. Un pilon important al acestei creşteri a fost, în 2022, atragerea unui număr mai mare de clienţi, dar şi creşterea coşului mediu de cumpărături. Mai exact, aş vrea să semnalez o creştere de double digit a numărului de clienţi, respectiv 12,3% like for like (numărul de clienţi din magazinele deschise de cel puţin un an). Un alt pilon important al creşterii a fost expansiunea, pentru că în 2022 am reuşit o premieră: 36 de magazine noi într-un singur an. Pentru PENNY România, 2022 a fost al optulea an la rând cu cea mai mare creştere din grupul internaţional din care facem parte. Succesul nostru porneşte de la oameni, iar rezultatele cu care am încheiat anul se datorează acestei echipe. Le mulțumesc sincer pentru dedicare și implicare tuturor”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.
Potrivit lui Marek Doležal, COO PENNY, un număr de 2,5 milioane de clienţi trec săptămânal pragul magazinelor PENNY România. Potrivit acestuia, inflaţia a avut un impact major în comportamentul de cumpărare al românilor. „În piaţă s-au văzut schimbări în comportamentul clienţilor, am văzut un fenomen de downgrade de la mărcile mai scumpe către cele mai ieftine. De asemenea, tot mai mulţi clienţi aleg mărcile private ale companiei noastre. În acest moment, cota de piaţă a mărcilor private în cifra noastră de afaceri a atins pragul de 30%”, a precizat acesta.
Invitatul special la evenimentul PENNY la zi#8, Michael Jäger, membru al consiliului REWE International AG confirmă la rândul său că România rămâne şi în 2022 campionul creşterii din grup, urmată de Ungaria, pe locul doi, pe fondul extinderii serviciilor de home delivery din această piaţă. “Cehia, Italia sau Austria sunt de asemenea pieţe în care înregistrăm creşteri de două cifre, iar asta ne arată că am reuşit să fim flexibili şi să găsim soluţiile potrivite într-un an provocator în care ne-am confruntat cu diverse crize precum efectele conflictului din Ucraina, problemele de aprovizionare, inflaţia ridicată ş.a. Prioritatea noastră şi în 2022 a fost să ne protejăm cât mai mult clienţii de această inflaţie. Atunci când a fost nevoie, am renunţat la unele produse care nu erau competitive, dar şi la marja noastră de profit. Nu avem un concept unitar în toate pieţele în care suntem prezenţi, există strategii croite pentru fiecare ţară, aceste strategii nu sunt impuse din Germania, cheia este să ne adaptăm fiecărei pieţe. Intenţia şi dorinţa noastră este să lucrăm din ce în ce mai mult cu furnizori locali. Investiţiile pe care le avem în creşterea capacităţilor logistice ne ajută să avem un sortiment din ce în ce mai mare de produse proaspete, iar proaspăt înseamnă în primul rând local product”, a subliniat Michael Jäger.
Potrivit lui Michael Jäger, la nivel internaţional, Rewe a deschis în 2022 un număr total de 67 de magazine.
Revenind pe plan local, în 2022, PENNY România a investit 631 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. Compania a încheiat procesul de remodelare al magazinelor existente, a deschis 36 de magazine în noul format și a încheiat anul cu un total de 336 de magazine.
“Până în 2029, ne-am stabilit un buget total de investiţii de 1 miliard de euro. Avem susţinerea grupului pentru a continua dezvoltarea PENNY România. Chiar dacă preţurile materialelor de construcţii au crescut semnificativ, la fel şi provocările, în acest an, încercăm să deschidem 40 de noi magazine. Dacă vom reuşi, vom avea un nou record. Tot în 2023 vom extinde centrul nostru logistic de la Bacău şi vom achiziţiona un teren pentru construcţia unui nou depozit logistic pe care vrem să îl finalizăm în 2024. Până în 2029 vrem să avem şase centre logistice la nivel naţional, astăzi avem patru. De asemenea, până în 2029 vrem să atingem cifra de 619 de magazine PENNY în România. Remodelarea magazinelor este un alt pilon de dezvoltare strategică. Am remodelat în ultimii trei ani un număr de 251 de magazine PENNY, iar aici la Ştefăneşti testăm noi concepte de magazine pentru că de la an la an învăţăm să creştem excelenţa operaţională”, a mai subliniat Daniel Gross, CEO, PENNY România.
Un al treile pilon de dezvoltare pe plan intern este sortimentul preponderent românesc. Programul 3RO – produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară – rămâne o prioritate şi pentru 2023. PENNY își dorește să valorifice potențialul de producție locală și să le ofere clienților produse din surse românești, proaspete și la prețuri accesibile. Obiectivul 3RO este acela ca, până la finalul lui 2023, 60% din sortimentul PENNY să aibă ingredientul principal din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în România.
Resursa umană este al patrulea pilon de dezvoltare al companiei. Daniel Gross spune că în România există deja 6.500 de angajaţi şi că fluctuaţia de personal din PENNY este mai mică decât media pieţei în care activează. În 2022, echipa companiei s-a mărit cu 700 de oameni noi, un număr de 51 dintre aceştia fiind din Nepal.
Sustenabilitatea sau comunicarea integrată sunt, de asemenea, alţi piloni strategici de dezvoltare pe termen scurt şi mediu.
În 2022, centrul logistic de la Filiași a obținut certificarea BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) International New Construction 2016 cu un punctaj record – 92,89%. Toate magazinele nou deschise PENNY din România sunt certificate BREEAM in Use, un standard internațional care necesită măsuri de eficientizare energetică. Eforturile pe care compania le face în direcția sustenabilității au fost recunoscute prin certificarea Gold Award în cadrul Corporate Sustainability & Transparency Index 2022.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).