2.6 C
București
duminică, ianuarie 12, 2025

Retail – De ce nu a reuşit Unilever să ducă mai departe povestea Frufru. Au fost preţurile prea mari sau lupta prea dură în piaţa de hrană sănătoasă, unde mărcile private ale retailerilor au ajuns în prim-plan? – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Iar asta în condiţiile în care un meniul zilei, de prânz, la restaurant, cu ciorbă/ supă, felul doi, desert şi apă costă 30 de lei.

Multe mărci locale şi internaţionale au apărut pe rafturile magazinelor, printre ele numărându-se chiar şi mărci private ale marilor retaileri, care au ajuns să mănânce 33% din vânzări, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă.

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către doar în limita a 250 de semne.

Grupul anglo-olandez Unilever, care a cumpărat afacerea Frufru în urmă cu cinci ani, a anunţat recent că vinde cele două branduri asociate cu acest business – Frufru şi Urban Monkey – şi închide fabrica din Bucureşti.

Decizia a iscat mai multe discuţii şi dezbateri pe reţelele sociale, în rândul consumatorilor care se întreabă ce nu a mers. Au fost preţurile prea mari pentru buzunarele consumatorilor români afectaţi de inflaţie sau lupta în piaţa de hrană sănătoasă a devenit mai dură, cu mărcile private ale retailerilor, care au preţuri sub medie, în prim-plan?

„Era 15 lei un sendviş şi 31 de lei o salată. Iar asta în condiţiile în care un meniul zilei, de prânz, la restaurant, cu ciorbă/ supă, felul doi, desert şi apă costă 30 de lei. Părerea mea e că nu şi-au targetat corect clienţii“, spune Florin I. într-un comentariu pe Facebook.

Unilever a cumpărat businessul într-o perioadă de creştere economică, în care zona de hrană sănătoasă – cu preţuri peste medie – era în plin avânt. Între timp însă, iniflaţia i-a mai tăiat aripile, la fel şi schimbările aduse de pandemie.

Un alt factor care a schimbat regulile jocului îl reprezintă faptul că piaţa de hrană gătită – inclusiv nişa de mâncare sănătoasă – s-a dezvoltat puternic în ultimii anii. Multe mărci locale şi internaţionale au apărut pe rafturile magazinelor, printre ele numărându-se chiar şi mărci private ale marilor retaileri, care au ajuns să mănânce 33% din vânzări, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă. E a treia cea mai mare cotă de piaţă dintre toate segmentele din FMCG.

 


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!