2.4 C
București
luni, decembrie 5, 2022

Retail – Diverta – Planul noului proprietar. Cum va fi aplicat noul concept… – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Augustin Drăgan, care a devenit recent noul proprietar al lanțului de librării Diverta, cel mai mare retailer integrat în domeniul cărții, papetăriei și jucăriilor, după ce achiziționat business-ul de la vărul său, Octavian Radu, pe suma simbolică de 1 leu, cum a anunțat anterior Profit.ro, spune că nu are planuri de a mai închide din magazine, ci ar vrea ca, pe viitor, să crească rețeaua, însă după ce se stabilizează prețurile în piață, în special cele ce țin de chirii.

Profit.ro a anunțat în luna iunie 2021 că lanțul de librării Diverta a intrat în insolvență la propria cerere, fiind a doua oară când compania intră în insolvență în ultimii 10 ani, după cea din 2010, declanșată atunci pe fondul crizei financiare globale.

Conform planului, compania își propune să iasă din insolvență, după maximum 3 ani, inclusiv prin închideri de magazine neperformante, restructurări de personal, relocări pe spații închiriate mai mici, dar și prin deschiderea unor spații noi, sub un nou concept, denumit Read’n’Drink, care va presupune, alături de comercializarea produselor actuale (carte, accesorii, cadouri), și vânzarea de vinuri, într-un cadru care să permită degustarea și servitul mesei.

Augustin Drăgan, care a devenit recent noul proprietar al lanțului de librării Diverta, cel mai mare retailer integrat în domeniul cărții, papetăriei și jucăriilor, după ce achiziționat business-ul de la vărul său, Octavian Radu, pe suma simbolică de 1 leu, cum a anunțat anterior Profit.ro, spune că nu are planuri de a mai închide din magazine, ci ar vrea ca, pe viitor, să crească rețeaua, însă după ce se stabilizează prețurile în piață, în special cele ce țin de chirii.

Diverta are în momentul de față 17 magazine la nivel național, dintre care 4 în București, iar restul în provincie.

„Cele mai multe măsuri prevăzute în acel plan, adică optimizarea magazinelor, închiderea celor neprofitabile, în linii mari au fost deja făcute. Nu dorim să mai închidem alte magazine pentru că ce era de închis, s-au închis deja până în decembrie 2021. Noi am închis Băneasa la sfârșitul lui iunie nu că am vrut noi, ci că expira contractul cu proprietarii și cei de acolo nu și-au mai dorit să prelungească. Au fost ceva speranțe că vom reuși totuși să menținem un spațiu în mall Băneasa, dar nu s-au concretizat. Deci, ăsta a fost singurul spațiu pe care l-am închis și am redeschis Lipscani ca să compensăm cumva închiderea din Băneasa.

În rest, nu avem intenții să mai închidem magazine, ci dimpotrivă. Vrem să mai deschidem, dar nu chiar acum. Chiriile în piață sunt foarte mari la momentul actual. Odată cu terminarea pandemiei toți proprietarii cred că și-au dorit probabil să-și recupereze o parte din pierderi și, pe de altă parte, e și cerere din câte am înțeles. Nu doar din segmentul nostru, ci în general din retail”, a declarat Augustin Drăgan, noul proprietar al Diverta, pentru Profit.ro.

El adaugă că, până la finalul anului, cu siguranță nu va mai deschide vreun nou magazin, procesul fiind unul destul de dificil.

„Deschiderea astea de spații nu e așa simplă, e un proces continuu și anevoios. Nu se întâmplă lucrurile așa de repede. În general, din momentul în care găsești un spațiu potrivit, mai durează minimum 2-3 luni de când semnezi până poți să deschizi. Chiar dacă semnăm ceva acum, deși nu avem nimic în pipeline, tot nu apucăm să deschidem până la sfârșitul anului. Am mai fost în discuții, dar chiriile sunt foarte mari și dorim să ne focusăm pe ceea ce avem, pe spațiile existente. Alte planuri, probabil din ianuarie încolo. Eu mă feresc să fac investiții în vârfuri de preț”, explică Augustin Drăgan.

Sunt însă orașe în care noul proprietar al Diverta ar dori să mai deschidă magazine în viitor, precum Cluj-Napoca, Iași și Bacău.

„La Cluj, spre exemplu, n-avem nimic în mall-uri, avem două spații stradale. Chiriile la Cluj, în ultimii ani, au fost foarte mari. Mi-ar plăcea să deschidem la mall în Cluj, dar, așa cum arată lucrurile acum, nu știm. Fiecare oraș are particularitățile lui. De multe ori te adaptezi la particularitățile din orașul respectiv și nu neapărat la ce ne-am dori noi. E o diferență destul de mare între ceea ce îți dorești și ceea ce poți să faci și ce este sustenabil.

Ne-am dori să mai avem magazine la Iași și Bacău. Dar deocamdată nu. Anul ăsta nu mi se pare un an bun. Chiriile sunt foarte sus. Mi se pare că e un vârf din nou de prețuri. Așteptăm să vedem unde se stabilizează piața de chirii. La ora actuală și să amenajezi ceva costa dublu față de acum un an de zile. Nu cred că e sustenabil”, precizează acesta.

Despre noul concept Read’n’Drink, Augustin Drăgan spune ca vă fi implementat doar la locația de la Lipscani, care are un specific aparte și suficient spațiu.

„Nu dorim să integrăm aceste concept în celelalte spații, nici actuale, nici viitoare. E o chestiune punctuală, care ține strict cont de locația din Lipscani. Iar ideea cu relocarea magazinelor trebuie analizată. Spațiile mai mici au avantajul că au niște costuri mai mici de obicei. În Cluj am deschis un spațiu mai mic, tot stradal, ca un proiect pilot, forțat de faptul că la mall e imposibil de intrat din punct de vedere al costurilor. E un subiect de analizat punctual în momentul în care apar oportunități”, mai spune el.

Profit.ro a anunțat în luna iunie 2021 că lanțul de librării Diverta a intrat în insolvență la propria cerere, fiind a doua oară când compania intră în insolvență în ultimii 10 ani, după cea din 2010, declanșată atunci pe fondul crizei financiare globale. La acel moment, Diverta a ieșit din insolvență după 3 ani.

„Diverta este, probabil, singura firmă care a supraviețuit 10 ani unei insolvențe și, probabil, prima firmă care să iasă din a doua insolvență. Avem un super-brand, conceptul nostru este modern, iar furnizorii sunt alături de noi. Sunt sincer surprins de reacția furnizorilor/creditorilor. Cu două excepții, o editură și un papetar, toți vor să ne ajute. Este impresionant, chiar și la cei 60 de ani ai mei”, a spus, în vara anului trecut, pentru Profit.ro fondatorul Diverta, Octavian Radu.

La începutul anului, Profit.ro a prezentat planul de restructurare a companiei, care ar urma să fie finalizat până în 2025.

Conform planului, compania își propune să iasă din insolvență, după maximum 3 ani, inclusiv prin închideri de magazine neperformante, restructurări de personal, relocări pe spații închiriate mai mici, dar și prin deschiderea unor spații noi, sub un nou concept, denumit Read’n’Drink, care va presupune, alături de comercializarea produselor actuale (carte, accesorii, cadouri), și vânzarea de vinuri, într-un cadru care să permită degustarea și servitul mesei.

Augustin Drăgan a fost director executiv al Sistec-SBsol, divizie a grupului RTC Holding fondat de Octavian Radu, iar la acest moment este Managing Partner al Aleron Training Center, fondator al Q Power America Inc și Managing Director al Avant Consulting.

Diverta este unul dintre cei mai vechi jucători locali, având o cotă de 10% pe piața librăriilor (evaluată la 77 milioane euro), de 5% pe piața de carte (80 milioane euro), de 4% pe piața de papetărie (120 milioane euro) și de 1% pe piața de jucării, (în valoare de peste 250 milioane euro).

În februarie, fondatorul Diverta, Octavian Radu, descria la PROFIT NEWS TV cum a fost afectat lanțul de pandemie. “Afectată de criză a fost săraca Diverta. Închizi mall-urile, magazinele, nu mai ai venituri, dar plătești salarii și se acumulează datorii și pierderi și sperăm mult în ajutorul statului, în înțelegerea furnizorilor. Cred că o să mor înaintea Divertei, acum… nu vreau să mor foarte repede. A suferit, la fel cum a suferit acum 12 ani, dacă nu e nimeni în mall, pot să stau și în cap. Evident că Diverta online a crescut, dar nu poate să compenseze”, a spus Radu în interviul care poate fi văzut AICI.

Retailerul Diverta a fost înființat în 1999 de Radu Octavian. Ulterior, Amalia Buliga, CEO al Diverta de 7 ani, a intrat în acționariatul companiei, prin cumpărarea unui pachet de 10% din acțiuni, mișcare anunțată de Profit.ro.

Antreprenorul are acum afaceri precum Diverta, PinkPost, Sistec, TCE, Flaro, Rimobi sau Sunny Berry. Familia Radu are afaceri și în domeniul sării.

În urmă cu circa trei ani, Profit.ro relata că Diverta a decis să riște intrând în Centrul Vechi al Capitalei, chiar în spațiul abandonat atunci de retailerul suedez H&M, dar în apropiere de magazinul Carusel de circa 1.000 metri pătrați deschis în urmă cu patru ani de Cărturești, pe strada Lipscani.

În primăvara anului 2020, după închiderea librăriilor pe fondul pandemiei, Diverta a funcționat exclusiv online, iar în luna mai a încercat o revigorare a business-ului anunțând că redeschide toate magazinele stradale, dar cu noi proceduri.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!