1.4 C
București
luni, ianuarie 17, 2022

Retail – În prezent mai avem doar şase restaurante, însă vrem să mai închidem una sau două unităţi. Ne vom gândi la extindere când va fi o situaţie mai clară – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

♦ Cofondatorul reţelei de restaurante spune că în prezent circa 60% din businessul pe care îl deţine este reprezentat de livrări, cererea pentru acest serviciu crescând foarte mult în ultima perioadă ♦ Lanţul Calif a avut anul trecut afaceri de 18,5 milioane lei... Această criză a făcut doar să segmenteze clientela noastră în două părţi, una foarte mare care comandă şi cealalată care vine în restaurante”, Radu Tănase, cofondator Calif, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

♦ Cofondatorul reţelei de restaurante spune că în prezent circa 60% din businessul pe care îl deţine este reprezentat de livrări, cererea pentru acest serviciu crescând foarte mult în ultima perioadă ♦ Lanţul Calif a avut anul trecut afaceri de 18,5 milioane lei, în scădere cu 40% faţă de anul anterior.

Radu Tănase, cofondator al lanţului de restaurante Calif, explică faptul că perioada pandemică a fost foarte dificilă pentru businessul pe care îl administrează, fiind nevoit să închidă mai bine de jumătate dintre unităţile din reţea. Restructurarea nu se încheie însă aici, numărul de restaurante se va diminua şi în perioada următoare, având în vedere că traficul din localuri a scăzut semnificativ, iar online-ul reprezintă din ce în ce mai mult în cifra de afaceri.

Înainte de pandemie, lanţul de restaurante număra 13 unităţi şi un cloud kitchen, mai exact o bucătărie destinată livrărilor. Acum mai sunt doar şase localuri, iar alte 1-2 urmează să tragă obloanele.

„Nu vreau să mă uit pe cifrele de pe anul acesta. S-a pus problema insolvenţei, dar nu ne-am gândit la asta ca la o soluţie, dat fiind că noi nu ne dorim acest lucru. Unul dintre furnizori a cerut insolvenţa, dar am reuşit să rezolvăm amiabil problema. Această criză a făcut doar să segmenteze clientela noastră în două părţi, una foarte mare care comandă şi cealalată care vine în restaurante”, Radu Tănase, cofondator  Calif, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Segmentul de livrări la domiciliu reprezintă circa 60% din business, iar restul procentelor sunt împărţite între încasările restaurantelor fizice şi partea de retail, Calif având produse listate în peste 130 de magazine Mega Image.

„Mă gândesc să mai restrâng numărul magazinelor în care ne aflăm. În momentul în care nu mai ai clienţi, te confrunţi cu o altă problemă, există pierderi, iar dacă nu ţii sub control, e o muncă în zadar, nu merită să continui. Încercăm să ne concentrăm atenţia pe cele care merg cel mai bine”, explică el.

Produsele Calif din segmentul de retail se aflau în special în magazinele amplasate în zonele de birouri, însă odată cu pandemia, când oamenii au fost nevoiţi să lucreze mai mult de acasă, traficul a scăzut drastic, afectând astfel şi vânzările.

Cu toate că livrările au reprezentat colacul de salvare al businessului, Radu Tănase explică faptul că preferinţa tot mai mare a oamenilor de a comanda mâncare acasă, mai degrabă decât de a veni în restaurant, afectează afacerea pe care o administrează. Astfel, lanţul face livrări la domiciliu prin intermediul plaformelor de specialitate, care au ca principal business această nişă, însă comisionul cerut de acestea afectează considerabil cashflow-ul restaurantelor.

„Restaurantele sunt obişnuite să aibă cash foarte mult, având furnizori pe care trebuie să îi plătească într-un termen scurt. Acest companii de livrări plătesc la o săptămână sau la o lună, lucru care blochează antreprenorii şi atunci devine o dificultate pentru ei acest model de business”.

În pofida acestor dificultăţi cu care se confruntă businessul, Radu Tănase spune că se află în discuţii cu diverşi furnizori şi distribuitori de la nivel naţional pentru a se extinde, însă acest pas urmează a fi făcut atunci când atât situaţia sanitară, cât şi cea economică îşi vor diminua din efecte.

Antreprenorul precizează faptul că în prezent clienţii nu se mai uită la valoarea comenzii lor şi sunt dispuşi să plătească mai mult chiar şi cu 30% pentru a mânca acasă decât la restaurant.

„Noi am majorat preţurile (ca urmare a presiunii inflaţioniste – n.red.) şi am făcut preţ diferenţiat între offline şi online pentru a fi într-o marjă cât mai bună să putem supravieţui. Noi am avut creşteri între 10% şi 40% la materii prime şi consumabile, iar preţurile le-am mărit cu 10-15%, în contextul în care şi costurile la utilităţi sunt mult mai mari”, mai spune Radu Tănase.

Compania Q&A 2000 Impex, care administrează lanţul de restaurante Calif, a avut anul trecut venituri de 18,5 mil. lei, în scădere cu 40% faţă cifrele înregistrate în 2019, şi pierderi de 6 mil. lei.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!