19 C
București
sâmbătă, mai 21, 2022

Retail – Jumbo schimbă planul pentru România și amână investiții,… – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Retailerul elen și-a modificat și strategia privind extinderea rețelei de hipermarketuri din România, amânând acum, pentru 2023, deschiderea magazinului din Iași și a magazinului online, programate anterior pentru lansare în 2022.

Câștigul înainte de taxe este preconizat la 210-240 milioane de euro, în scădere de la 305 milioane de euro anul trecut.

În prezent, Jumbo operează o rețea de 15 hipermarketuri în România, din care 4 în București-Ilfov și câte unul în Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov și Craiova, ultimul deschis toamna trecută.

Retailerul grec de jucării Jumbo și-a revizuit planurile de extindere în România și va deschide un singur hipermarket pe piața locală în acest an, în contextul în care se confruntă cu condiții de piață dificile, inclusiv pe fondul problemelor de aprovizionare și al inflației ridicate, care afectează cererea.

Retailerul elen și-a modificat și  strategia privind extinderea rețelei de hipermarketuri din România, amânând acum, pentru 2023, deschiderea magazinului din Iași și a magazinului online, programate anterior pentru lansare în 2022.

“În pofida rezultatelor remarcabile din 2021 și a ratei de creștere a cifrei de afaceri în primul trimestru din 2022, provocările și incertitudinile pentru noul an rămân. Nu există niciun indiciu clar de îmbunătățire în ceea ce privește lanțul de aprovizionare, în timp ce costul transportului de marfă rămâne la niveluri prohibitive. În plus, nu există o tendință clară la nivelul cererii, deoarece aceasta continuă să fie afectată de focare de epidemii (de Covid-19, n.r.), în principal în lunile de iarnă, și de presiunile inflaționiste”, este mesajul companiei.

În acest context, Jumbo estimează o creștere modestă a vânzărilor în acest an, de până la 5%, comparativ cu un avans de aproximativ 20% în 2021. Câștigul înainte de taxe este preconizat la 210-240 milioane de euro, în scădere de la 305 milioane de euro anul trecut.

Retailerul elen și-a modificat și  strategia privind extinderea rețelei de hipermarketuri din România, amânând acum, pentru 2023, deschiderea magazinului din Iași și a magazinului online, programate anterior pentru lansare în 2022.

Planurile privind viitorul hipermarket din Sibiu au rămas neschimbate, Jumbo anticipând deschiderea magazinului până la finele anului. Rețeaua locală ar urma să fie extinsă cu încă un magazin fizic în 2023, pe lângă cel din Iași.

În prezent, Jumbo operează o rețea de 15 hipermarketuri în România, din care 4 în București-Ilfov și câte unul în Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov și Craiova, ultimul deschis toamna trecută.

Vânzările Jumbo au crescut cu 7% în 2021, de la 170,1 milioane de euro la 182,07 milioane de euro. Ritmul de creștere a încetinit de la aproape 13% în 2020, “în pofida deschiderii cu succes a noului magazin al grupului în orașul Craiova, în noiembrie 2021”, arată retailerul în raportul financiar anual.

Subsidiara din România a obținut un câștig înainte de taxe de 67,1 milioane de euro anul trecut, în urcare de la 54 milioane de euro în 2020, contribuind cu 25% la rezultatul grupului.

Jumbo și-a majorat considerabil investițiile în active fixe în România anul trecut, la aproape 35,7 milioane de euro. În 2020, retailerul elen a cheltuit 3,5 milioane de euro cu achiziția de terenuri pentru noi magazine și depozite pe piața locală.

La nivelul grupului, Jumbo a raportat vânzări de 831,9 milioane de euro în 2021, în urcare cu 19,9% de la 694 milioane de euro în anul precedent. Profitul înainte de taxe a crescut cu 46%, la 304,99 milioane de euro.

În primul trimestru din acest an, vânzările consolidate au avansat cu 22%, susținute de performanțe robuste în Grecia (+48%) și Cipru (+27%).

În România și Bulgaria, unde accesul în magazine a fost restricționat pentru persoanele nevaccinate până în martie, vânzările au scăzut cu circa 12% comparativ cu primele trei luni din 2021.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!