16.4 C
București
marți, septembrie 27, 2022

Retail – Magazine – TOP 10 datornici în retailul românesc. Datorii de… – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

În ceea ce privește pierderile Profi Rom Food, acestea s-au majorat la aproape 131 de milioane de lei în 2021, de la 124 de milioane de lei, cât înregistra în 2020. Andrei Bica, directorul financiar al companiei a explicat anterior, într-o discuție cu Profit.ro, că „există o neînțelegere, Profi nu are și nu a avut niciodată pierderi”.

Cu datorii de circa 3,5 miliarde de lei (717,9 milioane euro), discounterul german Lidl, parte din grupul Schwarz, urmează în clasament.

Față de 2020, datoriile Lidl s-au majorat cu aproximativ 280 de milioane de lei (57,8 milioane euro) anul trecut.

Dintre TOP 10 cei mai mari retaileri alimentari prezenți pe piața locală după cifra de afaceri înregistrată în 2021, lanțul de magazine Profi, controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners, are și cele mai mari pierderi, dar și cele mai mari datorii, urmat îndeaproape de Lidl și Carrefour, relevă datele analizate de Profit.ro.

Profi explică faptul că investițiile sunt la un nivel ridicat, astfel că nu pot fi privite ca pierderi propriu-zise.

Anul trecut, Profi Rom Food SRL, compania care administrează rețeaua de magazine Profi pe plan local, a ajuns la datorii de circa 3,7 miliarde de lei (761,2 milioane euro), de la circa 3,3 miliarde de lei (680,3 milioane euro) cât avea în 2020, aproape o treime din cifra de afaceri a retailerului, arată datele de pe platforma Termene.ro.

Compania a înregistrat în 2021 afaceri de 9,5 miliarde de lei, de la 8,8 miliarde de lei în anul precedent, o creștere de 7%.

În ceea ce privește pierderile Profi Rom Food, acestea s-au majorat la aproape 131 de milioane de lei în 2021, de la 124 de milioane de lei, cât înregistra în 2020. Andrei Bica, directorul financiar al companiei a explicat anterior, într-o discuție cu Profit.ro, că „există o neînțelegere, Profi nu are și nu a avut niciodată pierderi”.

Din 2018 retailerul a fost în fiecare an pe pierdere, ultimul an când a consemnat profit fiind în 2017 (130,9 milioane de lei).

„Profi generează profituri semnificative care cresc de la an la an. Mai explicit, Profi este o companie care în fiecare an investește în rețeaua sa de magazine un volum semnificativ de CAPEX, fapt ce se traduce prin amortizare, ceea ce afectează rezultatul net, dar nu și profitul operațional. Este ca și cum ți-ai investi aproape tot salariul într-un apartament de pe urma căruia iei apoi o chirie, dar nu păstrezi banii, ci cu ei îți cumperi un al doilea apartament, și tot așa. Este o investiție, nu o pierdere. Aceasta este exact situația în care se află Profi.

Investim pentru viitor, EBITDA ne crește de la an la an dar, din cauza amortizării, înregistrăm pierderi la net. Pierderea este doar aparentă. Rezultatul net nu este relevant în cazul nostru. Profitul operațional este sănătos și în creștere. Avansul EBITDA este superior celui din vânzări, arătând că Profi este capabil să genereze valoare în mod organic, nu doar să țină pasul cu vânzările, nici această misiune nefiind ușoară într-un an în care a trebuit să absorbim impactul material al unor factori externi, precum creșterea prețului energiei electrice cu 30%, a combustibilului cu 25% și a salariului minim cu 3%”, a explicat Andrei Bica.

Cu datorii de circa 3,5 miliarde de lei (717,9 milioane euro), discounterul german Lidl, parte din grupul Schwarz, urmează în clasament. Față de 2020, datoriile Lidl s-au majorat cu aproximativ 280 de milioane de lei (57,8 milioane euro) anul trecut. Compania și-a majorat și cifra de afaceri, la aproape 14,9 miliarde de lei (peste 3 miliarde euro), securizându-și poziția de lider al pieței de retail din România.

În România, grupul francez Carrefour operează patru companii – Carrefour România SA, Artima SA, Columbus Operațional și Supeco Investment – care i-au adus afaceri cumulate de 13,1 miliarde de lei (2,65 miliarde euro), de la 12,7 miliarde de lei (2,56 miliarde euro) în 2020, ca și datorii cumulate de aproape 3,1 miliarde de lei (634,5 milioane euro), în scădere însă cu circa 141,2 milioane de lei (29 milioane euro). Este singurul retailer care și-a diminuat, per total, datoriile în 2021 față de 2020.

Kaufland, parte și el din grupul Schwarz, la fel ca Lidl, și al doilea cel mai mare retailer alimentar de pe piața locală, și-a crescut datoriile în 2021 cu aproape 537 de milioane de lei (110,6 milioane euro), depășind pragul de 3 miliarde de lei (623,4 milioane euro).

Datoriile retailerului francez Auchan, parte din grupul cu același nume, au crescut anul trecut cu 86,7 milioane de lei (17,8 milioane euro), de la 1,57 miliarde de lei în 2020 (323,9 milioane euro), la 1,65 miliarde de lei în 2021 (341,7 milioane euro), deși în primul an al pandemiei compania reușise să-și reducă datoriile cu aproximativ 114,8 milioane de lei (23,6 milioane euro) față de 2019. 

În topul celor mai mari retaileri alimentari din România, Auchan ocupă locul 7, însă, la datorii, este pe locul 5.

Locul 6 în clasament îi revine lanțului de supermarketuri și magazine de proximitate Mega Image, parte din grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care și-a majorat datoriile cu aproape 66,2 milioane de lei (13,6 milioane euro) în 2021, ajungând la 1,26 miliarde de lei (260,3 milioane euro).

Metro Cash & Carry România a depășit borna de 1 miliard de lei datorii în 2021 (211,61 milioane euro), de la aproximativ 828 milioane de lei în anul precedent (170,7 milioane euro), în timp ce Penny, parte din grupul german REWE, a ajuns la datorii de 684,3 milioane de lei (140,9 milioane euro), plus 164,9 milioane de lei (33,97 milioane euro) față de 2020.

Selgros Cash & Carry România, parte din grupul Transgourmet, controlat în întregime de Coop Elveția, care deține în total 23 de magazine în România, ocupă penultimul loc în clasament, cu datorii de 582,7 milioane de lei (120 milioane euro) în 2021, de la 538,6 milioane de lei (111 milioane euro) în 2020.

cora România, parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize, este pe ultimul loc și la datorii, nu numai la cifra de afaceri înregistrată în 2021.

Dintre toți TOP 10 cei mai mari retaileri alimentari de pe piața locală, Romania Hypermarche, compania care operează cora la nivel național, a înregistrat cea mai mică creștere a datoriilor în 2021 față de 2020, de doar 5,5 milioane de lei, de la 304,1 milioane de lei (62,6 milioane euro) la 309,7 milioane de lei (63,8 milioane euro).

Cumulat, TOP 10 cei mai mari retaileri de pe piața locală au datorii în valoare de 18,8 miliarde de lei (3,88 miliarde euro).

INFOGRAFIC TOP 10 datornici în retailul românesc. Datorii de aproape 4 miliarde euro, de la Profi la cora

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!