6.3 C
București
vineri, ianuarie 28, 2022

Retail – Profitul grupului versus profitul din România al unora dintre cele mai mari jucători din FMCG: 11 din 15 companii raportează marje mai mici pe plan local de până la de 15-20 ori – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

♦ Recent, 136 de state din lume, inclusiv România, au semnat un acord istoric ce prevede impunerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi o taxare a acestora în statele în care generează profit ♦ Pornind de la acest acord, ZF a aşezat faţă în faţă profiturile nete şi marjele pe care unele dintre marile grupuri din FMCG le realizează local şi la nivel global. Doi producători de bere şi doi de lactate raportează în România marje de profit mai mari decât cele ale grupurilor din care fac parte, arată o analiză a ZF ce pune faţă în faţă aceiaşi indicatori la nivel local şi la nivel mondial pentru unele dintre cele mai mari companii din industria bunurilor de larg consum...

♦ Recent, 136 de state din lume, inclusiv România, au semnat un acord istoric ce prevede impunerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi o taxare a acestora în statele în care generează profit ♦ Pornind de la acest acord, ZF a aşezat faţă în faţă profiturile nete şi marjele pe care unele dintre marile grupuri din FMCG le realizează local şi la nivel global.

Doi producători de bere şi doi de lactate raportează în România marje de profit mai mari decât cele ale grupurilor din care fac parte, arată o analiză a ZF ce pune faţă în faţă aceiaşi indicatori la nivel local şi la nivel mondial pentru unele dintre cele mai mari companii din industria bunurilor de larg consum. Au fost analizate cifrele a 15 companii gigant, cu afaceri de miliarde de euro anual şi cu profituri ce variază şi ele de la sute de milioane la miliarde de euro. Pentru unele dintre aceste afaceri, România este o piaţă importantă, însă în totalul businessului, rezultatele locale nu cântăresc mai mult de câteva procente, iar asta în cel mai bun caz. În ceea ce priveşte profitul net, care de multe ori nu ajunge decât la câteva milioane de euro, el e practic „invizibil“ în totalul câştigului net al acestor companii.

Analiza a pornit de la acordul recent ce prevede impunerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi o taxare a acestora în statele în care generează profit. Acest acord a fost semnat de 136 de state din lume, inclusiv România.

Pornind de la întrebarea cum ar fi dacă în România multinaţionalele ar plăti impozit pe profiturile reale generate aici, fără să trimită banii în Cipru, Olanda sau Luxemburg, pentru optimizare fiscală, ZF a pus faţă în faţă marjele locale şi cele globale. Au fost analizat 15 companii, unele dintre cele mai mari grupuri din industria FMCG după cifra de afaceri din 2020, însă acesta nu este un top şi nu este exhaustiv.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!