19.7 C
București
sâmbătă, mai 21, 2022

Retail – Transilvania General pierde procesul pentru fixarea prețurilor între mari retaileri și furnizori – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

Transilvania General Import-Export a pierdut definitiv procesul prin care a cerut anularea unei amenzi de 4,69 milioane de lei, aplicată de Consiliul Concurenței în 2015.

La începutul anului 2015, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat 25 de companii de pe piața comercializării produselor alimentare (4 retaileri și 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi în sumă totală de 154,03 milioane de lei.

În urma investigației a fost sancționată încălcarea Legii concurenței atât pentru stabilirea prețurilor de revânzare (de raft), cât și pentru comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor.

Transilvania General Import-Export a pierdut definitiv procesul prin care a cerut anularea unei amenzi de 4,69 milioane de lei, aplicată de Consiliul Concurenței în 2015.

Inițial, compania s-a adresat Curții de Apel București (CAB), dar magistrații au respins cererea în anul 2016, cu posibilitate de recurs.

Decizia CAB a fost atacată cu recurs de Transilvania General Import-Export la Înalta Curtea de Justiție și Casație, care a respins recent cererea.

La începutul anului 2015, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat 25 de companii de pe piața comercializării produselor alimentare (4 retaileri și 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi în sumă totală de 154,03 milioane de lei. Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației având ca obiect înțelegeri pentru fixarea prețurilor între retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizori.

În urma investigației a fost sancționată încălcarea Legii concurenței atât pentru stabilirea prețurilor de revânzare (de raft), cât și pentru comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor.

Consiliul Concurenței a constatat că prețurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Această practică conduce la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul”, se arăta într-un comunicat al instituției dat publicității în data de 13 ianuarie 2015.

În ceea ce privește comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor, contractele sau documentele contractuale dintre unii retaileri și furnizori conțineau o clauză care prevedea că, în aceeași perioadă, furnizorii nu puteau realiza promoții simultane în diferite lanțuri de retail, acestea putând doar să alterneze.

“În acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, în același timp, la promoții și implicit la cel mai mic preț, în magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promoții în lanțuri de magazine concurente trebuie să aparțină furnizorului”, se preciza în comunicatul instituției.

Cele mai mari amenzi au fost aplicate retailerilor, respectiv Metro Cash&Carry Romania – 49,68 milioane de lei, Selgros – 29,57 milioane de lei, Mega Image – 24,57 milioane de lei și Real Hypermarket Romania – 23,87 milioane de lei.

Dintre furnizori, în afară de Transilvania General, au fost sancționați cu cele mai mari amenzi Quadrant-Amroq Beverages – 3,19 milioane de lei, Danone – 2,64 milioane de lei, Macromex – 2,35 milioane de lei și Whiteland Import Export – 2,32 milioane de lei.

Amenzi semnficative au primit și Albalact – 2,19 milioane de lei, Star Foods EM – 1,95 milioane de lei, Tymbark Maspex Romania – 1,65 milioane de lei, Napolact – 1,16 milioane de lei și Delaco Distribution – 910.047 lei.

De asemenea, au mai fost sancționate firmele Covalact – 659.267 lei, Argus – 623.106 lei, Agroalim Distribution – 607.214 lei, Zarea – 347.489 lei, Granddis – 327.157 lei, Gerola Prodinvest – 308.923 lei, Cramele Halewood – 278.694 lei, Parmalat Romania – 269.852 lei, Prodlacta – 166.122 lei, De Silva Intermed – 31.753 lei și Impex Bock – 5.751 lei.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

spot_img

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!