0.8 C
București
duminică, februarie 5, 2023

Retail – Vrem ca în 4-5 ani să extindem reţeaua de librării şi să ajungem la circa – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Augustin Drăgan, noul proprietar al lanţului de librării Diverta, spune că în circa 4-5 ani vrea să extindă reţeaua până la circa 35 de magazine, ceea ce înseamnă dublare faţă de reţeaua prezentă, care numără 18 magazine.

„Înainte de 2009, cea mai bună perioadă pentru Diverta, reţeaua număra 70 de unităţi, nu mai putem ajunge acolo, dar e sustenabil să extindem până la circa 35 de unităţi, cred că în 4-5 ani putem realiza acest lucru“, spune Augustin Drăgan, în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Numărul de magazine sub brandul Diverta a scăzut faţă de anul trecut, însă antreprenorul spune că se observă o creştere de 20% în cazul librăriilor care au rămas deschise.

♦ Augustin Drăgan a preluat în primăvara acestui an lanţul de librării Diverta de la omul de afaceri Octavian Radu.

Augustin Drăgan, noul proprietar al lanţului de librării Diverta, spune că în circa 4-5 ani vrea să extindă reţeaua până la circa 35 de magazine, ceea ce înseamnă dublare faţă de reţeaua prezentă, care numără 18 magazine.

„Înainte de 2009, cea mai bună perioadă pentru Diverta, reţeaua număra 70 de unităţi, nu mai putem ajunge acolo, dar e sustenabil să extindem până la circa 35 de unităţi, cred că în 4-5 ani putem realiza acest lucru“, spune Augustin Drăgan, în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Augustin Drăgan a preluat în primăvara acestui an lanţul de librării Diverta de la omul de afaceri Octavian Radu. Tranzacţia a presupus atât reţeaua offline – operată pe o companie separată şi care se află în insolvenţă -, cât şi magazinul online – administrat diferit şi care nu se află în insolvenţă. Valoarea tranzacţiei, în care sunt incluse şi datoriile companiei, nu a fost făcută publică. Firma a intrat în insolvenţă în 2021, a doua oară, după circa un deceniu, iar în ianuarie anul acesta i-a fost aprobat planul de reorganizare.

Augustin Drăgan a lucrat pentru Octavian Radu până în 2008 în grupul RTC.

Astăzi, Augustin Drăgan deţine Aleron Training Center (firmă de training), Avant Consulting (consultanţă de business şi dezvoltare de soluţii IT), Q Power Heat Systems (schimbătoare de căldură pentru aplicaţii industriale), IT Click Service (vânzare şi service de echipamente IT). Prin prisma businessului, cel mai mare este IT Click Service, cu afaceri 17,2 mil. lei anul trecut.

Diverta nu este prima preluare pe care o face Augustin Drăgan de la Octavian Radu. Omul de afaceri mai are Q-Power, o companie cumpărată în 2015 tot de la Octavian Radu, aceasta fiind specializată în schimbătoare de căldură pentru aplicaţii industriale. Totodată, în 2017, Augustin Drăgan a preluat şi un spinoff din Sistec, compania IT Click Service, tot de la Octavian Radu.

Augustin Drăgan spune că trandul a fost unul pozitiv anul acesta în pofida provocărilor din piaţă.

„Când am cumpărat eu, exact pe 1 martie am semnat, încă nu erau ridicate restricţiile. Când am semnat, aveam o speranţă că se vor ridica, iar acest lucru s-a întâmplat la scurt timp şi s-a văzut imediat o creştere, care a fost constantă. Când a început războiul a fost un moment delicat, după o creştere iniţială, părea că se plafonează, oamenii s-au speriat, dar apoi situaţia s-a echilibrat şi creşterea s-a reluat“, spune Augustin Drăgan.

Mai mult, sezonul şcolar a început anul acesta mai devreme, încă din luna august, şi a continuat şi următoarele două luni.

Numărul de magazine sub brandul Diverta a scăzut faţă de anul trecut, însă antreprenorul spune că se observă o creştere de 20% în cazul librăriilor care au rămas deschise.

„Magazinele pe care le avem acum comparativ cu aceleaşi magazine care erau anul trecut au o creştere de 20%, mă refer la aceleaşi magazine, dar o parte din librării au fost închise din cele care erau anul trecut. Per total, vom ieşi cu aceeaşi cifră de afaceri anul acesta“, precizează el.

Antreprenorul spune că inflaţia şi creşterea costurilor în general are un impact asupra businessului, însă furnizorii Diverta nu au transferat foarte mult din aceste creşteri. Circa 50% din businessul Diverta vine din vânzările de carte, urmate de cele de pe segmentele de papetărie, jucării şi cadouri.

„Nimeni nu poate anticipa cum vor evolua aceste preţuri, trebuie să învăţăm să navigăm prin aceste ape tulburi“, precizează el.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!